خبرنگار: ابوالفضل شکری
مدير صندوق بازنشستگي کشوري گيلان:

۱۳۰۰ نفر در آموزش و پرورش گیلان بازنشسته می‌شوند

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری گیلان با بیان اینکه سال ۹۵ بیش از ۱۰۰۰ نفر در آموزش و پرورش گیلان بازنشسته شده اند گفت: امسال نیز ۱۳۰۰ نفر در آموزش و پرورش استان بازنشسته خواهند شد.

۱۳۰۰ نفر در آموزش و پرورش گیلان بازنشسته می‌شوند

به گزارش ۸دی، محسن طاهری دریاسری صبح امروز در نشست با مسئولان شهرستان رودسر اظهار داشت: صندوق بازنشستگی از سال ۷۷ با بیش از ۱۵ هزار بازنشسته تأسیس شد و در حال حاضر بیش از ۶۰ هزار بازنشسته در گیلان دارد.

وی افزود: میزان درآمدی که از محل جمع‌آوری کسورات بازنشستگی دارد در استان با بیش از ۴۵ هزار شاغل حدود ۱۲ میلیارد تومان است و پرداختی ما بیش از ۱۸۰ میلیارد تومان در هر ماه می‌باشد که مابه‌التفاوت رقم خیلی زیادی است که از طریق صندوق بازنشستگی کشوری از محل  درآمد ۲۵۰ شرکت فعال در صندوق کشور تأمین و … می شود.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری گیلان ادامه داد: با توجه به اینکه پرداخت بیش از ۷۵ درصد از حقوق بازنشستگان توسط دولت انجام می‌شود بحث مابه‌التفاوت و بدهکاری‌ها پیش می‌آید.

وی ایجاد خانه‌های امید بازنشستگان در شهرستان رشت را در جهت رفاه حال بازنشستگان دانست و اظهار کرد: اخیر در شهرستان رودبار خانه امید دوم را ایجاد کرده‌ایم و پیگیر هستیم در دیگر شهرستان‌ها هم احداث و ایجاد کنیم و خدماتی را خارج از خدمات معمول به بازنشستگان ارائه کنیم.

طاهری افزود: در دولت تدبیر و امید موفق شدیم در سال گذشته پرداخت را بصورت مستقیم و کشوری به حساب بازنشستگان واریز کنیم.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری گیلان با بیان اینکه امسال ۱۳۰۰ نفر در آموزش و پرورش در گیلان بازنشسته می‌شوند گفت: سال ۹۵ هم بیش از ۱۰۰۰ نفر در آموزش و پرورش بازنشسته شده‌اند.

وی پرداخت وام ضروری بازنشستگان را از دیگر خدمات این صندوق عنوان کرد و افزود: در سال گذشته ۱۱ هزار نفر از وام ۳ میلیون تومان با بهره ۴ درصد استفاده کرده‌اند.

طاهری درباره تفاوت حقوق شاغلین و بازنشستگان اظهار کرد: ما به کمک دکتر اسدالله عباسی در مجلس توانستیم این تفاوت فاحش را مقداری کم کنیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه