نظر مردم درباره اظهارات مدیرکل سیاسی استانداری؛

یک پاکبان: ماهواره برای ما نان نمی ‌شود / یک معلم: امثال آقای مدیرکل فرسنگ‌ها با زندگی مردم فاصله دارند

مدیر کل سیاسی استانداری گیلان گفته بود مسایل اساسی مردم در انتخابات موضوعاتی جز مسایل معیشتی بود. به همین بهانه میان مردم رفتیم و نظراتشان را در این خصوص جویا شدیم.

یک پاکبان: ماهواره برای ما نان نمی ‌شود / یک معلم: امثال آقای مدیرکل فرسنگ‌ها با زندگی مردم فاصله دارند

به گزارش ۸دی، به نقل از ماسال نیوز، مدتی قبل علی اکبر پور اوزان مدیر کل سیاسی استانداری گیلان در نشست اصلاح طلبان ماسال اظهاراتی درباره شعارهای انتخاباتی دولت مطرح کرد که واکنش های مختلفی را در بر داشت.

پور اوزان در این نشست گفته بود:”می‌خواستند ما را در انتخابات به شعارهای اقتصادی سوق بدهند که بگوییم اشتغال، اقتصاد، حتی اقتصاد مقاومتی، بیکاری، مشکلات اینطوری. اما ببینید شعارهای مردم اولین موضوع که بولد بود و نشان داده شد حقوق شهروندی و سیاسی و اجتماعی بود. کلام آقای رئیس جمهور این بود که چرا نمی گذارید شجریان بیاید بخواند، چرا نمی گذارید مردم آزاد باشند، رسانه ها حرفشان را بزنند، چرا نمی گذارید ماهواره سر جایش باشد. چرا ظلم میکنید. اینها شدند مسایل اساسی و اول.”

 

به همین بهانه در میان مردم رفتیم و با یک رفتگر، یک جوان بیکار و یک معلم درباره دغدغه های زندگی شخصی شان و نظراتشان درباره این اظهارات پوراوزان سخن گفتیم. واکنش‌های مردم خواندنی است.

 

***

 

یک رفتگر ماسالی در گفتگو با ماسال نیوز در پاسخ به این سوال که مشکلات و دغدغه های زندگی شما چیست، گفت: ما شبانه روز نمی شناسیم. کارمان طوری است که در ساعات مختلف شبانه روز باید نظافت شهری را انجام دهیم.

وی افزود: با این حال موقعی که بحث پرداخت حقوق می شود اغلب با تاخیر مواجهیم. اضافه کارها را با فاصله بسیار زیاد می‌دهند و بعد از زحمات شبانه روزی در هر ماه، معلوم نیست حقوقمان را می دهند یا نه.

این رفتگر ماسالی خاطر نشان کرد: مشکلات ما معیشتی است و امیدواریم آنها که بالا نشسته اند فکری به حال ما کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا درباره آزادی ماهواره دغدغه ای دارید یا نه گفت: ماهواره برای ما نان شب نمی شود که. من دوست دارم وقتی از سر کارم به خانه می روم بتوانم برای بچه کوچکم یک آبمیوه و کیک بخرم. اما الان این توان را هم ندارم. به رئیس جمهور رای داده ام تا مشکلات معیشتی ما را حل کند.

 

یک جوان بیکار شاندرمنی نیز در گفتگو با ماسال نیوز گفت: من فعلا ادامه تحصیل نداده ام و اگر بخواهم تحصیلاتم را ادامه بدهم نیازبه در آمد دارم. خانواده قادر به تامین هزینه های تحصیل من نیست.

وی افزود: من اگر بخواهم پیشرفت کنم و در زندگی ام نشاط داشته باشم باید بتوانم بدون دغدغه ادامه تحصیل بدهم اما اکنون وضعیت معیشتی خانواده این اجازه را به من نمی دهد.

این جوان بیکار شاندرمنی خاطر نشان کرد: اکنون بیکار هستم و شغل مناسبی هم به راحتی پیدا نمی شود.

وی در پاسخ به این سوال که نظرتان درباره اظهارات مدیر کل سیاسی استانداری درباره اهمیت موضوعاتی جز معیشت، گفت:  وقتی معیشت من مشکل داشته باشد سایر امور به کلی در حاشیه می رود. ضمن اینکه من تاکنون مورد خاصی از برخورد با ماهواره در اطرافم ندیده ام.

 

 

یکی از معلمین شهرستان ماسال نیز در گفتگو با ماسال نیوز در پاسخ به این سوال که نظرتان درباره اظهارات مدیر کل سیاسی استانداری گیلان چیست، گفت: متاسفانه دولت بجای پاسخگویی در مورد وضعیت معیشت فرهنگیان و‌ کارمندان و همچنین مفاسد اقتصادی مانند موضوع صندوق ذخیره فرهنگیان به اتهام زنی و تکه پرانی علیه نهادهایی مثل سپاه مشغول شده تا مطالبات مردم رو به حاشیه ببرند.

وی افزود: مسوولین بجای حضوردر بین مردم و پاسخگویی به وظایف خود درحال حرف درمانی هستند. واقعا دغدغه ی اصلی چند درصد مردم ماهواره و شجریان و چنین مسائلی هست!؟

این فرهنگی ماسالی خاطر نشان کرد: در این رکود شدید اقتصادی اکثر مردم بیشتر به دنبال معیشت و گذران زندگی خود هستند. صحبتهای پوراوزان همان اندک امیدی که به دولت فعلی برای رفع موانع تولید و بهبود معیشت مردم داشتیم را به یاس تبدیل کرد و بنده بعنوان یک فرهنگی احساس میکنم چنین افرادی فرسنگها از زندگی مردم فاصله دارند.

 

انتهای پیام /

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه