عملیات اجرایی لایروبی بندر تجاری آستارا آغاز شد

عملیات اجرایی لایروبی بندر تجاری آستارا با حضور معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور در حاشیه دو پست اسکله این بندر مهم و مرزی شمال ایران آغاز شد.

عملیات اجرایی لایروبی بندر تجاری آستارا آغاز شد

به گزارش ۸دی، توسط یک فروند شناور لایروب بزرگ به نام خزرعملیات اجرایی لایروبی بندرتجاری آستارا عصر چهارشنبه با حضور محمد راستاد معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور، حسین چراغی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، یونس رنجکش فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا و جمعی از مسئولان محلی آغاز شد.

در این لایروبی که از نیازهای اصلی بندر تجاری و چند منظوره آستارا است، حجم لایروبی به میزان ۲۰۰ هزار متر مکعب از بستر کانال تردد و دسترسی انجام می شود و پس از آن عمق کانال نیز  از چهار متر موجود به شش متر افزایش می یابد.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور در آیین شروع به کار لایروبی بندر تجاری آستارا که با همکاری بخش خصوصی انجام گرفت، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بندر آستارا از بنادر مهم و استراتژیک در دریای خزر محسوب می شود و با توجه به موقعیت جغرافیایی این بندر می توان از آن در راستای رونق اقتصادی کشور و منطقه و همچنین کمک به رشد میزان حمل و نقل دریایی کشور استفاده  بهینه کرد، افزود: کشتی های تا دو هزارو ۵۰۰ تنی که پیش از این وارد بندر تجاری آستارا می شدند، پس از اتمام  عملیات لایروبی به پنج هزار تن افزایش پیدا می کنند.

محمد راستاد اعتبار پیش بینی شده برای لایروبی بندر تجاری آستارا  را حدود سه میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: با اتمام این عملیات رقابت پذیری بندر تجاری آستارا افزایش یافته و زمینه برای رشد سرمایه‌گذاری پس کرانه و همچنین در تاسیسات زیربنایی و روبنایی توسط سرمایه گذار بخش خصوصی فراهم می شود.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور با بیان اینکه انتظار می رود که پروژه لایروبی بندر تجاری آستارا در مدت سه ماه تکمیل شود، اظهار کرد: پس از اتمام  پروژه  لایروبی، عملیات نگه داری عمق ایجاد شده جزء تعهدات و برنامه های سرمایه گذار بخش خصوصی است.

راستاد تصریح کرد: در حال حاضر شاهد روند خوب فعالیت های توسعه ای در بندر تجاری آستارا هستیم.

گفتنی است بندرتجاری و چند منظوره آستارا نخستین بندر فعال خصوصی کشور می باشد که با دو  پست اسکله و با ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا تا یک میلیون تن در زمینی به مساحت ۶۱ هکتار احداث شده است.

انتهای پیام/

منبع: مهر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه