عضو هیئت‌رئیسه مجلس:

جزئیات بررسی صلاحیت‌وزرای‌پیشنهادی/بررسی‌صلاحیت‌ها در فراکسیون ها و کمیسیون‌های مجلس آغازشده است

عباسی گفت: بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در فراکسیون‌ها و کمیسیون‌های مجلس آغازشده و نهایتاً تا پنجشنبه بعد خاتمه پیدا می‌کند.

جزئیات بررسی صلاحیت‌وزرای‌پیشنهادی/بررسی‌صلاحیت‌ها در فراکسیون ها و کمیسیون‌های مجلس آغازشده است

به گزارش ۸دی، اسدالله عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رودسر، در تشریح جلسات بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بررسی صلاحیت‌های وزرای پیشنهادی در فراکسیون‌ها و کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی آغازشده است.

وی بابیان اینکه وزرای پیشنهادی با نمایندگان مردم هم‌اکنون در حال اعلام برنامه‌ها و دفاع هستند، افزود: وزرای پیشنهادی به بهانه‌های مختلف به مجلس رجوع می‌کنند و با نمایندگان مجلس جلساتی را برگزار می‌کنند و برنامه‌های خود را اعلام و به سؤالات نمایندگان پاسخ می‌دهند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه تا سه‌شنبه هفته آینده بررسی‌های و گفت‌وگوها ادامه پیدا خواهد کرد تا اینکه رئیس‌جمهور با وزرای پیشنهادی و برنامه‌هایشان به مجلس خواهند آمد، گفت: در روز سه‌شنبه رئیس‌جمهور در مجلس حاضر خواهد شد و وزرا برنامه‌های پیشنهادی خود را اعلام می‌کنند و ۱۰ نفر از نمایندگان مجلس به‌عنوان موافق و مخالف برنامه‌های وزرای پیشنهادی به مدت ۱۵ دقیقه صحبت می‌کنند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: پس‌ازآن وزرای پیشنهادی طبق حروف الفبا برنامه‌های پیشنهادی خود را اعلام و دفاع می‌کنند و در انتهای هر سخنرانی وزیر دو نماینده موافق و دو نماینده مخالف صحبت خواهند داشت.

عضو مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به داشتن دو شیفت کاری صبح و عصر در ایام بررسی صلاحیت‌های وزرا خاطرنشان کرد: اینکه بررسی صلاحیت‌ها در چند شیفت باشد باید ابتدا توسط نمایندگان با دستور رئیس مجلس رأی‌گیری شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: همه وزرای پیشنهادی باید برنامه‌های خود را اعلام و نمایندگان موافق و مخالف برنامه وزرای پیشنهادی باید صحبت‌های خود را در جلسه برسی انجام دهند و حدود ۳۰ ساعت لازم است تا همه صحبت کنند و رأی‌گیری بشود.

عباسی با تاکید بر اینکه مجلس باید به‌دقت صلاحیت وزرا را بررسی کند، گفت: بررسی صلاحیت‌های وزرای پیشنهادی احتمالاً تا عصر پنجشنبه تمام می‌شود یا نهایتاً تا روز شنبه خاتمه پیدا خواهد کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه