مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان:

اگر خبرنگاران حق‌گویی نکنند گردنکشان وارد عرصه می‌شود / برنامه تشییع ۱۱ شهید گمنام دفاع مقدس در گیلان

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان گفت: اگر خبرنگاران به وظیفه حق‌طلبی و حق‌خواهی و حق‌گویی عمل نکنند باطل و گردنکشان وارد عرصه‌ها خواهند شد.

اگر خبرنگاران حق‌گویی نکنند گردنکشان وارد عرصه می‌شود / برنامه تشییع ۱۱ شهید گمنام دفاع مقدس در گیلان

به گزارش ۸دی، رسول جلایی عصر امروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران این حوزه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره خبرنگار شهید محمود صارمی اظهار داشت: در خبرنگاری علاوه بر اینکه خود شغل به این کار شرافت می‌دهد موضوعاتی که خبرنگار در آن حیطه فعالیت می‌کند نیز می‌تواند باعث افزایش شرافت در کار خبرنگار شود.

وی افزود: خبرنگاران به واسطه جاودانگی شهیدان می‌توانند حضوری جاودانه در فرهنگ شهادت داشته باشد و اگر در این راه ثابت قدم بمانند و در مسیر شهدا باشند در دایره مجاهدان راه خدا خواهند بود که در راه خدا از هیچ کس جز خدا باکی نخواهند داشت.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان ادامه داد: شجاعت در کنار بلاغت و صراحت لازمه کار خبرنگار است و خبرنگار نباید در سوال کردن در راه حق به لکنت زبان بیافتد.

جلایی تأکید کرد: اگر خبرنگاران به وظیفه حق‌طلبی و حق‌خواهی و حق‌گویی عمل نکنند باطل و گردنکشان وارد عرصه‌ها خواهند شد و حق به حاشیه می‍‌‌‌‌‌‌رود و اگر چه محو نمی‌شود اما به حاشیه رفتن آن باعث گوشه‌گیری و عزلت‌نشینی مردان بزرگ می‌شود و به همین دلیل این حاشیه رفتن حق بسیار پر هزینه خواهد بود.

وی با بیان اینکه خبرنگاری شغل مجاهدت‌های حق‌طلبانه است گفت: نباید بین حماسه‌آفرینان و حماسه سرایان فاصله ایجاد شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان ادامه داد: خبرنگاران می‌توانند حلقه اتصال موفقیت‌های دیروز و امروز باشند.

جلایی با اشاره به تشییع و تدفین ۱۱ شهید گمنام دفاع مقدس طی روزهای آینده اظهار کرد: پیکرهای مطهر ۱۱ شهید گمنام سال‌های دفاع مقدس از سالروز شهادت امام جواد (ع) تا روز عرفه در ۵ نقطه از استان گیلان تشییع و تدفین خواهند شد.

وی افزود: پیکرهای پاک ۲ شهید گمنام روز سه شنبه ۳۱ مردادماه در سالروز شهادت امام محمدتقی(ع) در پارک شکوفه‌های دیلمان شهرستان سیاهکل به خاک سپرده می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان خاطرنشان کرد: ۲ شهید گمنام نیز روز پنج‌شنبه ۲ شهریور ماه در رشت تشییع و در بوستان ملت واقع در بلوار شهید انصاری این شهر خاکسپاری می‌شوند.

جلایی با اشاره به تشییع شهدای گمنام در روز سه‌شنبه ۷ شهریورماه همزمان با سالروز شهادت امام محمد باقر(ع) گفت: در این روز پیکرهای مطهر ۳ شهید در پارک شهدای گمنام اسالم و پیکر پاک یک شهید در ایستگاه پدافند هوایی شهید عیسی‌پور پونل شهرستان رضوانشهر تدفین می‌شوند.

وی افزود: مراسم تشییع و خاکسپاری پیکرهای مطهر و معطر ۳ شهید گمنام دوران دفاع مقدس نیز روز پنج‌شنبه ۹ شهریورماه همزمان با روز عرفه در پارک شهدای گمنام بخش حویق شهرستان تالش برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان در پایان اظهار کرد: زمان و مکان مراسم وداع، ساعت و مسیر تشییع پیکرهای پاک این ۱۱ شهید گمنام سال‌های دفاع مقدس متعاقباً اعلام خواهد شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه