خبرنگار: ابوالفضل شکری
فرماندار آستانه اشرفیه:

خبرنگاران مواجب بگیر اعتماد مردم به رسانه را کم می‌کنند

فرماندار آستانه اشرفیه گفت: زمانی ممکن است خبرنگاران مواجب بگیر شوند و برای گروه خاصی مطلب بنویسند در این صورت اعتماد به رسانه از بین خواهد رفت.

خبرنگاران مواجب بگیر اعتماد مردم به رسانه را کم می‌کنند

به گزارش ۸دی، رحیم حیدری عصر امروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران شهرستان آستانه اشرفیه ضمن تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی اظهار داشت: روز خبرنگار یک روز نیست بلکه هر روز ما روز خبرنگار است اما یک روز را برای تکریم خبرنگاران در نظر می‌گیریم.

وی افزود: رسانه یکی از ابزار نفوذ در جهان است و بوسیله ابزار رسانه بر جامعه جهانی تسلط خبری ایجاد می‌کنند.

فرماندار آستانه اشرفیه ادامه داد: خبر یک رکن اصلی از سبد برخورداری مردم است و اقشار مختلف مردم بخشی از زندگی خود را به خبر تشکیل می دهد.

حیدری با بیان اینکه اگر ظرف خبر خبر گیرنده صحیح پر نشود بازار شایعات گرم می شود گفت: اعتماد عمومی یک موضوع حیاتی و ارزشمند است که خبرنگاران هم باید بتوانند این اعتماد را جلب کنند.

وی با اشاره به انتخابات گذشته مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری اظهار کرد: شما می‌بینید که انتخابات در شهرستان برگزار شد و فردای انتخابات دیگری موضوعی در شهرستان نداشتیم در حالی که می بینید خیلی از شهرستان‌های همجوار درگیر کارهای تحصن و طومار شدند و آخر هم ممکن است آن باور و اعتماد را به انتخابات پیدا نکرده باشند.

فرماندار آستانه اشرفیه گفت: زمانی ممکن است خبرنگاران مواجب بگیر شوند و برای گروه خاصی مطلب بنویسند در این صورت اعتماد به رسانه از بین خواهد رفت.

حیدری ادامه داد: وقتی اعتماد به رسانه از بین رفت مردم تفسیر خبر را از رسانه‌های خارجی نگاه می‌کنند. یعنی اگر اعتمادسازی توسط رسانه انجام نشود تبدیل به بی‌اعتمادی خواهد شد.

نماینده دولت در آستانه اشرفیه افزود: در حوادث اگر رسانه‌ها به جای ایجاد همگرایی برای کمک به رفع مشکل به دنبال مقصر بگردند به تمام افکار و نیروهایی که باید به مردم کمک کنند آسیب می‌زنند.

وی تأکید کرد: اخبار و اطلاعاتی در رسانه ماندگاری دارد که بدون حب و بغض نوشته شود و اطلاعات آن رسانه به داشته‌های مردم اضافه کند.

فرماندار آستانه اشرفیه در پایان اظهار داشت: شما می‌بینید که در تمام شهرها با افتخار می‌گویند که ما سه‌شنبه ۲۰۰ نفر ملاقات عمومی داریم در حالی که ما در آستانه اشرفیه گاهی ۲ ملاقات عمومی هم نداریم. چرا؟ برای اینکه در اینجا همه ادارات همان نقشی را ایفا می‌کنند که فرمانداری ایفا می‌کند و به ارباب رجوع پاسخ درست می‌دهند و دیگر نیازی به مراجعه به فرمانداری نمی‌شود. اینها سبب می‌شود که اداره ما نگرانی برای نشستن با اصحاب جراید ندارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه