مدیر کل بنیاد شهید گیلان:

مباحث فرهنگی اولویت بنیاد شهید گیلان است / همایش ۷۰ جانباز زن گیلان برگزار می‌شود

مدیر کل بنیاد شهید گیلان گفت: مباحث فرهنگی از اولویت‌های بنیاد شهید است که در بحث ترویج فرهنگ شهادت نقش والایی دارد.

مباحث فرهنگی اولویت بنیاد شهید گیلان است / همایش ۷۰ جانباز زن گیلان برگزار می‌شود

به‌ گزارش خبرنگار هشت دی از رشت، عبدالله پاکاری صبح امروز در آیین تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه استان گیلان اظهار داشت: یاد و خاطره ۲۵۰ شهید خبرنگار کشور و ۳ شهید عرصه خبر در استان گیلان، افغا،ثابت قدم و اسحاقی را گرامی میداریم‌.

وی شهید صارمی را افتخار فعالین عرصه خبر و رسانه دانست و افزود: خبرنگاری شغل خطیر و با ارزشی است، خبرنگاران بدون هیچ چشم داشتی در حال خدمت و فعالیت هستند.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران با تشکر از خبرنگاران و اصحاب رسانه تصریح کرد: نیت بنیاد شهید تشکر و تجلیل از زحمت یک ساله خبرنگارات و اصحاب رسانه است، افتخار شما همین بس که روز شهادت شهید صارمی روز خبرنگار نامیده شده است که گویای اهمیت این حوزه دارد.

پاکاری با بیان اینکه تلاش بنیاد شهید استفاده از ظرفیت بالای خبرنگاران است گفت: حضور ۱۶ خبرگزاری، ۱۸۰ نشریه و ۵۰۰ خبرنگار فعال و ۸۸ پایگاه خبری در استان گیلان حکایت از ظرفیت بالا و توانمند اصحاب رسانه در این عرصه است.

وی خبرنگار را آگاهی بخش به جامعه دانست و خاطر نشان کرد: رسانه‌ها رابط بین مردم و مسئولین هستند، رسانه در جایگاه ناظر بر عملکرد سازمان‌ها و دستگاه‌ها است که نقش سازنده‌ای در ارتقای کمی و کیفی دستگاه‌ها دارند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران با تاکید بر اینکه مدیران باید ظرفیت نقدپذیری خود را بالا ببرند گفت: تعامل با رسانه بسیار ملموس است، رسانه در رسیدگی بهتر به ۳۲ هزار ایثارگر استان گیلان نقش به سزایی دارد.

پاکاری توجه عملی به بازماندگان انقلاب را در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با اهمیت دانست و گفت: از تمامی فعالین عرصه رسانه که نقش پررنگی در جهت ترویج این فرهنگ دارند سپاسگزارم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران زبان هنر را گویا و اثرگذار خواند و گفت: آمیزش هنر و رسانه در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نتیجه بخش‌تر خواهد بود.

وی با اشاره به برگزاری سومین جشنواره حوزه ایثار و شهادت در هفته گذشته افزود: امیدواریم بتوانیم در این حوزه منتخبین بیشتری در مقایسه با سایر استان‌ها حوزه داشته باشیم.

پاکاری با اشاره بر اینکه سازمان بنیاد شهید ماهیت فرهنگی و انقلابی دارد ادامه داد: مباحث فرهنگی یکی از اولویت‌های برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران است که در بحث ترویج فرهنگ شهادت نقش والایی دارد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به برنامه‌های فرهنگی بنیاد شهید گفت: مشق مناجات شهدا با حضور اساتید برجسته استان به مناسبت روز بزرگداشت قلم آثار شهدا (مناجات ها، دلنوشته ها و وصایای شهدا) کتابت شد.

وی تولید برنامه‌های رسانه‌ای و هنری در رابطه با شهادت را از دیگر برنانه های فرهنگی بنیاد شهید دانست و افزود: ۲۵۰۰ فعال قرآنی در استان گیلان داریم و ۱۷۰ قرآن آموز ایثارگر در استان فعال هستند و استانداردهای لازم در این مجموعه در حال پیگیری است‌.

پاکاری با بیان اینکه در هفته گرامیداشت مقام شهید جشنواره‌ای در صومعه‌سرا برگزار می شود گفت: استان گیلان در برگزاری یادواره‌های شهدا استانی پیشرو در کشور است، امیدواریم یادواره شهدای شاخص استان به نحوی خاص در استان برگزار شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سردار قلی پور را از شهیدان ویژه استان دانست و افزود: باید مقام و شانیت این شهدا به گونه‌ای شایسته مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به برنامه‌های محوری حوزه ایثار و شهادت تصریح کرد: روزهای ۲۶ مرداد و سوم شعبان و ۲۲ اسفند در تاریخ زرین این کشور می درخشند و باید به طور ویژه گرامی داشته شوند.

پاکاری از برگزاری یادواره آزادگان و شب شعر در ۲۶ مرداد گفت: همچنین همایش استانی تجلیل از آزادگان استان در روز ۲۵ مرداد ماه در زیباکنار برگزار خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به سالگرد فاجعه منا در شهریور ماه اظهار کرد: این روز همانطور که رهبر انقلاب فرمودند نباید به فراموشی سپرده شود بنابراین یاد ۱۶ شهید منا در استان گیلان را گرامی خواهیم داشت.

وی با اشاره به هفته دفاع مقدس گفت: ۷۰ جانباز زن در گیلان داریم که برای نخستین بار همایشی برای تجلیل از این بزرگواران برگزار خواهد شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه