حامیان دیروز، منتقدان امروز ؛

حمله خانواده مرحوم هاشمی به روحانی/ فاطمه هاشمی، روحانی را به ضعف شخصیت متهم کرد

شواهد و قرائن نشان می دهد که کماکان اختلافات اردوگاه های سیاسی ، قبیله گرایی ها و سهم خواهی های برخی جناح های سیاسی ، حامیان دیروز روحانی را به چالش های در پیش روی او تبدیل کرده است.

حمله خانواده مرحوم هاشمی به روحانی/ فاطمه هاشمی، روحانی را به ضعف شخصیت متهم کرد

به گزارش ۸دی، شواهد و قرائن نشان می دهد که کماکان اختلافات اردوگاه های سیاسی ، قبیله گرایی ها و سهم خواهی های برخی جناح های سیاسی ، حامیان دیروز روحانی را به چالش های در پیش روی او  تبدیل کرده است.

 در حالی که اصلاح طلبان و طرفداران هاشمی رفسنجانی اصلی ترین حامیان  روحانی به شمار می رفتند امروز به منتقدان  وی تبدیل شده اند .علاوه بر اینکه سهم خواهی های اصلاح طلبان برای رسیدن به صندلی های کابینه دولت جدید روحانی تبدیل به چالش جدی او شده بود، اخیرا حملات خانواده مرحوم هاشمی به روحانی، توجه رسانه ها را به خود جلب کرده است .

ضمن اینکه دیروز محمد هاشمی در مصاحبه با یکی از روزنامه های اصلاح طلب فراموشی یاد هاشمی رفسنجانی را بی معرفتی خوانده بود ؛ امروز هم فاطمه هاشمی فرزند مرحوم هاشمی رفسنجانی در مصاحبه با روزنامه فرهیختگان  گفت : آقای هاشمی یک تفکر بود، یک جریان بود. با اسم بردن یا اسم نبردن، این جریان یا تفکر تحت تاثیر قرار نمی‌گیرد. ولی افرادی که این گونه رفتار می‌کنند شخصیت‌ خودشان را در این رابطه نشان می‌دهند، خصوصا افرادی که با حمایت آقای هاشمی روی کار آمده‌اند.

او در ادامه روحانی را به استفاده ابزاری از مرحوم هاشمی رفسنجانی و سایر جریان های سیاسی برای کسب رای  و در نتیجه داشتن ضعف شخصیتی متهم نمود و افزود : شخص رئیس‌جمهور در سخنرانی‌های انتخاباتی نه‌تنها از آقای هاشمی اسم می‌بردند بلکه برای اینکه رای بیاورند شعار سلام به خاتمی و میرحسین سر می‌دادند ولی امروز که رای‌شان را گرفته‌اند، آنها را فراموش کرده‌اند. این نشان از ضعیف بودن شخصیت آقای روحانی در این مسائل است.

در حالیکه دو سال پیش هاشمی رفسنجانی طی مصاحبه ای اعلام کرده بود که رای روحانی با حمایت وی از سه درصد به پنجاه درصد رسیده بود،  امروز هم فاطمه هاشمی تلویحا بر همین مطلب تاکید نموده و افزود : من حتی در یک جمع اصولگرا از دوستان خودم بودم که اصلا نمی‌خواستند به آقای روحانی  رای بدهند، وقتی من کلیپ پدر را برای آنها فرستادم خودشان گفتند نه‌تنها ما خودمان به ایشان رای می‌دهیم بلکه شروع کردیم به رای جمع کردن برای آقای روحانی، فقط به خاطر آقای هاشمی نه به خاطر آقای روحانی.

وی درخصوص مقایسه مرحوم هاشمی و حسن روحانی در عملکرد و تفکر گفت: «متاسفانه افراد هیچ‌کدام شجاعت و تفکر آقای هاشمی را ندارند، برای اینکه خودشان مدتی بر مسند قدرت باشند زمانی می‌گویند ما دنباله‌رو این هستیم و زمانی می‌گویند دنباله‌رو آن هستیم. اینها فقط دنباله‌رو هستند نه جریان ایجاد می‌کنند و نه تفکر دارند. برای همین هم در مقاطع مختلف شما می‌بینید سیاست‌های آنها فرق می‌کند یعنی فکرشان همان فکر آقای هاشمی نیست، آقای هاشمی بسیار فعال بودند

او در ادامه و در پاسخ به این سوال که شباهت های روحانی با مرحوم هاشمی رفسنجانی چیست افزود: آقای روحانی هیچ شباهتی به آقای هاشمی ندارد. ایشان روزی که برای کاندیدا شدن در بهمن یا اسفند ۹۲ رفتند، می‌خواستند با پدر من مشورت کنند، غیر از مشورت از پدر من خواستند که ایشان را حمایت کنند، پدر من هم گفتند در موقع مناسب از شما حمایت خواهم کرد.

وی در خصوص برخی گمانه زنی‌ها در جایگزین شدن آقای روحانی به جای مرحوم هاشمی به‌عنوان پدر معنوی کارگزاران هم موضع گرفت و افزود : آقای روحانی نمی‌تواند جا پای آقای هاشمی بگذارد، چون اصلا نه تفکر آقای هاشمی را دارد و نه شجاعت ایشان را و نه پشتکار و فعالیتی که آقای هاشمی داشتند. هیچ‌کدام از آنها را آقای روحانی ندارد

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه