خبرنگار: ابوالفضل شکری
امام جمعه رودسر:

خبرنگاران سر سفره شهید صارمی نشسته‌اند / بزرگنمایی در انتشار اخبار خیانت به مردم است

امام جمعه رودسر گفت: امروز خبرنگاران سر سفره شهید صارمی نشسته‌اند و به این جهت مسئولیت خبرنگاران مضاعف خواهد بود.

خبرنگاران سر سفره شهید صارمی نشسته‌اند / بزرگنمایی در انتشار اخبار خیانت به مردم است

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام و المسلمین تقی روحانی صبح امروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران شهرستان رودسر ضمن تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت سالروز شهادت شهید صارمی اظهار داشت: شهید صارمی و تعدادی از دیپلمات های ایرانی به شکل مظلومانه ای توسط طالبان در افغانستان به شهادت رسید.

وی افزود: امروز خبرنگاران سر سفره شهید صارمی نشسته‌اند و به این جهت مسئولیت خبرنگاران مضاعف خواهد بود.

امام جمعه رودسر ادامه داد: شهید صارمی سالها قبل به خاطر مبارزه با گروههای التقاطی جان خود را فدا کرد و این درسی برای خبرنگاران است که همیشه قلم خود را علیه تکفیری ها بکار بگیرند.

روحانی، تکفیری‌ها را سرطان بدخیم جهان اسلام دانست و گفت: خبرنگاران باید به پا خیزند و با این سرطان بدخیم با قلم خود بجنگند و به مردم آگاهی دهند و تا جایی که می‌توانند قلم‌هایشان باید برای تضعیف آنها باشد.

وی نوشته خبرنگار را ظریف‌تر و حساس‌تر از خطابه امام جمعه‌ها دانست و افزود: برخی خبرنگاران از کسوت خبرنگاری خود خوب استفاده نمی‌کنند و بیشتر خبر نویسی می‌کنند. خبرنگاران می‌توانند در یک دقیقه یک خبر را به جامعه تزریق کنند و سراسر نا امیدی را به جامعه بپراکند و در همین زمان هم می‌توانند در دل مردم امید ایجاد کنند.

امام جمعه رودسر ادامه داد: اگر یک نفر از قلم خبرنگاران نا امید شود آن خبرنگاران پا روی خون شهید صارمی گذاشته‌اند.

وی تأکید کرد: دشمن تلاش می‌کند در جامعه نا امیدی تزریق کند و اگر خبرنگاران هم همین مسیر را بروند پس تفاوتشان با دشمن چه خواهد بود.

روحانی افزود: گاهی اوقات در رسانه ها شاهد اخباری هستیم که در کوتاه‌ترین زمان تکذیب می‌شود. چرا خبرنگاران باید چنین اخباری را متنشر می‌کنند؟ ما اینها را از آن طرف آبی‌ها انتظار داریم اما از خبرنگاران ارزشی و شیعه و پیروان شهید صارمی چنین انتظاری وجود ندارد.

روحانی ادامه داد: خبرنگاران باید آن چیزی را که از مسئولان می‌گیرند را منتشر کنند اما گاهی خبرنگاران ویراستاری می‌کند و گوینده سخن تصور می‌کند که این سخن به او تعلق ندارد و من فکر می‌کنم تبدیل کلمات سخنرانی تحریف سخن است و رعایت امانت انتظار مردم از خبرنگاران است.

امام جمعه رودسر بزرگنمایی در انعکاس اخبار را خیانت به مردم دانست و گفت: اگر تشکیلات خبرنگاران تعطیل شود مردم نمی‌دانند که مسئولان چه کاری انجام می‌دهند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه