استاندار گیلان در همایش تجلیل از خبرنگاران:

جوهره خبرنگاری در همه خبرنگاران گیلان وجود دارد/ فراهم کردن امکانات برای خبرنگاران ضروری است

استاندار گیلان بابیان اینکه جوهر خبرنگاری در همه اصحاب رسانه وجود دارد، گفت: فراهم کردن امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای خبرنگاران ضرورت دارد.

جوهره خبرنگاری در همه خبرنگاران گیلان وجود دارد/ فراهم کردن امکانات برای خبرنگاران ضروری است

به گزارش هشت دی ، محمدعلی نجفی امروز در همایش تجلیل از خبرنگاران استان گیلان در رشت بابیان اینکه اصحاب رسانه در همه جای دنیا در آگاهی بخشی اول هستند، اظهار کرد: رسانه‌هایی که در آگاهی بخشی و بینش تلاش بیشتری می‌کنند رتبه نخست در جوامع را به دست می‌آورند.

وی بابیان اینکه کشورهای بزرگ و توسعه‌یافته از امکانات روز در عرصه رسانه برخوردارند، افزود: همه ما باید کمک کنیم تا فضای رسانه‌ای استان تقویت شود

استاندار گیلان بابیان اینکه خبرنگاران با عشق فعالیت می‌کنند، گفت: بخش اعظمی از خبرنگاران و نیروی انسانی که در عرصه اطلاع‌رسانی در فضای رسانه‌ای فعالیت می‌کنند عاشق کارشان هستند گرچه ممکن است برخی‌ها برای شغل این کار را انتخاب کرده باشند.

مقام عالی دولت در استان با تاکید بر اینکه خبرنگار بدون عشق به خبرنگاری نابود است، خاطرنشان کرد: بسیاری از مشاغل سخت دنیا را می‌توان انجام داد اما هرکسی نمی‌تواند در موضوع انتقال اندیشه‌ها و مسائل و دغدغه‌ها موفق شود.

نجفی با اشاره به اینکه جوهره خبرنگاری در همه خبرنگاران گیلان وجود دارد، خاطرنشان کرد: ما باید ابزارهای خبرنگاری را در استان تقویت کنیم.

وی بابیان اینکه فضای خوبی را در عرصه رسانه استان گیلان شاهد هستیم، اظهار کرد: در بسیاری از عرصه‌ها مثل عرصه رسانه و هنر در استان عقب بودیم اما اکنون شرایط مطلوبی در استان شاهد هستیم.

استاندار گیلان با تاکید بر ضرورت آموزش به خبرنگاران گفت: افراد زیادی در استان هستند که سال‌ها تجربه و ایده دارند و باید از آن‌ها استفاده و عرصه رسانه را تقویت کرد.

مقام عالی دولت در گیلان بابیان اینکه باید به خبرنگاران کمک شود و امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برایشان فراهم کنیم، گفت: حضور جوانان در خبرنگاری بسیار زیاد است و باید علم، آموزش، تعهد و وجدان در بین خبرنگاران زیاد شود.

نجفی به نقش رسانه‌ها در انتخابات اخیر اشاره کرد و گفت: همه شاهد بودند که خبرنگاران دوشادوش اعضای ستاد اجرایی و نظارت بر انتخابات حاضر بودند و شبانه‌روز زحمت می‌کشیدند.

وی با اشاره به حضور سران ۱۱۰ کشور در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور گفت: حضور کشورهای متعدد در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور در تهران معنادار بود.

استاندار گیلان با تقدیر از خبرنگاران استان گفت: اصحاب رسانه درک زمانه می‌کنند و همیشه قلمشان در راستای توسعه استان می‌چرخد.

نجفی بابیان اینکه باید فضای نقد هم باشد و نباید در یک جامعه تنها یک تفکر غالب باشد، گفت: امام علی علیه‌السلام نیز خطاب به مالک اشتر می‌فرمایند که نباید توده‌های مردم را رها کرد بلکه باید همه آن‌ها را در کنار یکدیگر نگه داشت.

وی با انتقاد از فضای بد رسانه‌ای محدود در استان گفت: برخی از رسانه‌ها از گرم و سرد استان نمی‌گذرند و ما را موردنقد قرار می‌دهند.

استاندار گیلان با تاکید بر انتقاد عالمانه و منصفانه از سوی رسانه‌ها گفت: اگر خبرنگار عالم نباشد نقد اندیشه خاص، معنا ندارد و برای خود خبرگزاری هم رضایت‌بخش نیست.

مقام عالی دولت بابیان اینکه خبرنگار همیشه باید جامع بین باشد، گفت: هیچ نقدی در راستای توسعه و رشد همه‌جانبه گیلان مورد اشکالی ندارد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه