جایگاه سوم ماسال در نرخ ولادت گیلان

مدیرکل ثبت احوال گیلان با اشاره به اینکه ۷۱ درصد متولدان شهری و ۲۹ درصد روستایی هستند گفت:شهرستان های آستارا، تالش و ماسال بیشترین نرخ ولادت را دارند.

جایگاه سوم ماسال در نرخ ولادت گیلان

به گزارش ۸دی، قاسم روحانی فر مدیرکل ثبت احوال گیلان گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیشترین فراوانی نام انتخاب شده برای متولدان پسر امیرعلی، ابوالفضل و محمدطاها و برای دختران فاطمه، زهرا، نازنین زهرا بوده است

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۹ هزار و ۳۹۸ تولد در گیلان ثبت شده است افزود: ۵۲ درصد متولدان پسر و ۴۲ درصد دختر هستند.

مدیرکل ثبت احوال گیلان با اشاره به اینکه ۷۱ درصد متولدان شهری و ۲۹ درصد روستایی هستند گفت:شهرستان های آستارا، تالش و ماسال بیشترین نرخ ولادت را دارند.

قاسم روحانی فر با بیان اینکه ۵ هزار و ۳۰۴ فوت از ابتدای امسال تاکنون به ثبت رسیده است افزود: ثبت وفات برای مردان ۵۵ و نیم درصد و برای زنان ۴۴ و نیم درصد است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین علت فوت گیلانی ها بیماری های قلبی و عروقی است گفت:بیشترین گروه سنی فوت ۷۵ سال به بالا و کمترین گروه سنی فوت به ۱۰ تا ۱۴ ساله ها اختصاص دارد.

مدیرکل ثبت احوال گیلان با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۶ هزار و ۹۹۱ ازدواج در استان ثبت شده است،افزود: میانگین سن ازدواج مردان ۲۹ سال و در زنان ۲۵ سال است.

قاسم روحانی فر گفت: بیشترین ترکیب سنی ازدواج های ثبت شده را مردان گروه سنی ۲۵ تا ۲۹ ساله با زنان گروه سنی ۲۰ تا ۲۴ ساله بود که حدود ۱۵ درصد از کل واقعه ازدواج استان است.

وی افزود:همچنین بیشترین درصد ازدواج ثبت شده مربوط به زوج های هم سن است که ۱۵ درصد از ازدواج های ثبت شده را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل ثبت احوال گیلان با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون طلاق های ثبت شده در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است تصریح کرد: بیش از ۵ درصد طلاق ها به ازدواج های کمتر از یک سال و ۳۰ درصد آن به زندگی های مشترک کمتر از ۵ سال اختصاص دارد.

 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه