اجرای تصفیه فاضلاب روستای مبارک آباد با هدف احیای تالاب انزلی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان از اجرای فاز نخست طرح تصفیه فاضلاب ۱۶۰ خانوار روستای مبارک آباد رشت خبر داد و گفت: تصفیه فاضلاب روستای مبارک آباد شهرستان رشت با هدف احیای تالاب انزلی در حال اجراست.

اجرای تصفیه فاضلاب روستای مبارک آباد با هدف احیای تالاب انزلی

به گزارش ۸دی، محبعلی رنج ور در حاشیه بازدید از عملیات اجرایی طرح تصفیه فاضلاب روستای مبارک آباد رشت،اظهار کرد:فاز نخست طرح تصفیه فاضلاب ۱۶۰ خانوار روستای مبارک آباد در سال جاری به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گیلان پیشرفت فیزیکی این طرح را ۵۰ درصد اعلام و خاطرنشان کرد: ۱۶ میلیارد ریال اعتبار برای طرح مزبور هزینه می شود.

وی با بیان اینکه شرکت جایکای ژاپن ۶ میلیارد ریال برای طرح مذکور سرمایه گذاری کرده است،گفت:تصفیه فاضلاب روستای مبارک آباد شهرستان رشت با هدف احیای تالاب انزلی در حال اجراست که عملیات مطالعاتی این طرح نیز توسط ژاپنی ها انجام شده است.

این مقام مسئول افزود:برای نخستین بار در کشور،طرح تصفیه فاضلاب با فرآیند پیشرفته ام.بی.بی.آر و حذف همه آلاینده های زیست محیطی در مقیاس خانوار روستایی در روستای مبارک آباد در حال اجراست.

رنج ور اضافه کرد:برای جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب روستای مبارک آباد ۹۰ دستگاه پکیج فاضلاب نصب و ۲ هزار و ۵۰۰ متر لوله گذاری اجرا می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان یادآور شد:کاهش هزینه اجرایی این طرح در مقایسه با روش های متعارف تصفیه فاضلاب، عدم تولید لجن،عدم انتشار بو و عوامل آلاینده مانند ویروس و بخارات متصاعد شده، توانایی حذف کامل فسفر و نیترات و راندمان بالای حذف مواد آلی، حداقل نیاز به مصرف برق، عدم نیاز به اپراتور، نیاز به حداقل فضا برای استقرار پکیج فاضلاب و انعطاف پذیری بالا در برابر شوک های ناشی از بارهای آلی و هیدرولیکی از مهم ترین مزایای اجرای طرح تصفیه فاضلاب با فرآیند پیشرفته ام.بی.بی.آر است.

وی تصریح کرد:پساب خروجی این طرح، استاندارد تخلیه به آب های سطحی را داراست و قابل استفاده برای مصارف کشاورزی می باشد.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه