تولد شبانه روزی ۷۶ نوزاد در چهار ماهه اول امسال در گیلان

مدیرکل ثبت احوال گیلان بیشترین نرخ ولادت را مربوط به شهرستان های آستارا،تالش و ماسال خواند و گفت: طی چهار ماهه اخیر در هر شبانه روز،۷۶ نفر در گیلان متولد می شوند.

تولد شبانه روزی ۷۶ نوزاد در چهار ماهه اول امسال در گیلان

به گزارش ۸دی، قاسم روحانی فر در نشست خبری با اصحاب رسانه گیلان که بمناسبت روز خبرنگار برگزار شد،ضمن تبریک ۱۷ مرداد،روز خبرنگار اظهار کرد:خبرنگاران طلایه داران فرهنگ جامعه هستند.

وی ثبت وقایع حیاتی(ولادت- فوت – ازدواج – طلاق ( ،اسناد هویت و تابعیت ایرانیان،تولید و انتشار آمار انسانی و تحولات جمعیتی کشور را از ماموریت ها و اهداف سازمان ثبت احوال عنوان کرد.

مدیرکل ثبت احوال گیلان،اجرای طرح صدور شناسنامه نوزاد و بالای ۱۵ سال بصورت مکانیزه را از طرح های مهم و کلیدی ثبت احوال بیان کرد و افزود:این طرح خدمتی در راستای ماموریت دوم سازمان یعنی اتقان اسناد هویتی ایرانیان به اجرا در آمده است.

روحانی فر با بیان اینکه شناسنامه مکانیزه دارای ضریب امنیتی بسیار بالا بوده،امکان جعل و تحریف در آن تقریبا ناممکن می شود،ادامه داد:تاکنون حدود ۵۰۰ هزار شناسنامه تعویض شده است.

وی خاطرنشان کرد:کارت هوشمند ملی،موجب می شود که خدمات به روشی ساده،سریع و با کیفیت بالاتر به مردم ارائه شوند.

مدیرکل ثبت احوال گیلان،جمعیت واجد شرایط استان برای اخذ کارت هوشمند را دو میلیون نفر عنوان کرد و گفت:از اول طرح تا پایان ۱۵ مرداد سال جاری در استان ۹۶۷هزار و ۹۱۵ درخواست اخذ شده است که از این تعداد ۸۷۸ هزار و ۳۷۵ هزار کارت تحویل مردم داده شده است.

وی بیشترین نرخ ولادت را مربوط به شهرستان های آستارا،تالش و ماسال خواند و تصریح کرد:در هر شبانه روز،۷۶ نفر در گیلان متولد می شوند.

مدیرکل ثبت احوال گیلان با بیان اینکه نرخ خام ولادت ۹/۱۱ در هزار نفر است،گفت:میانگین نرخ ولادت کشوری ۵/۱۹ در هزار نفر است.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه