فرماندار رشت اعلام کرد

راه‌‌اندازی کارخانه چای سپیدرود رشت پس از ۱۵ سال تعطیلی!

فرماندار رشت از ‌راه‌‌اندازی کارخانه چای سپیدرود رشت پس از ۱۵ سال تعطیلی خبر داد.

راه‌‌اندازی کارخانه چای سپیدرود رشت پس از ۱۵ سال تعطیلی!

به گزارش ۸دی به نقل از خبرگزاری تسنیم از رشت، سیروس شفقی در جریان بازدید از چند پروژه روستایی و راه‌اندازی مجدد کارخانه چای سپیدرود رشت با اشاره به اینکه این کارخانه ۱۵ سال به‌طور کامل متروکه و تعطیل بود اظهار داشت: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و با همکاری تعاون روستایی استان گیلان این کارخانه به‌طور مجدد راه‌اندازی شد.

فرماندار رشت کارخانه چای سپیدرود را یکی از بزرگترین کارخانه‌های استان گیلان خواند و با بیان اینکه ظرفیت این کارخانه به‌طور روزانه ۷۵ میلیون تن است تصریح کرد: با راه‌اندازی مجدد کارخانه مذکور، هم‌اکنون شاهد ورود روزانه ۳۵ تن برگ سبز چای به این کارخانه هستیم.

شفقی با بیان اینکه این کارخانه هم‌اکنون چرخه تولید را با اشغالزایی مستقیم برای ۵۰ نفر آغاز کرده است افزود: با همت والای مسئولان و مدیران این کارخانه و همکاری تعاون روستایی استان گیلان کارخانه چای سپیدرود پس از ۱۵ سال به چرخه تولید بازگشت.

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت جاده روستایی منتهی به این کارخانه را نامناسب دانست و بیان داشت: انجام آسفالت جاده روستایی کلش طالشان شهرستان رشت که به کارخانه بزرگ چای سپیدرود ختم می‌شود به‌طور ویژه در دستور کار قرار می‌گیرد.

فرماندار رشت حمایت از صنعت چای در رشت را راهکاری مناسب در راستای تولید و اشتغال عنوان کرد و افزود: بازار تقاضای محصولات کشاورزی استان گیلان در کشورهای همسایه بیانگر آینده مطلوب حوزه کشاورزی استان گیلان است.

به گزارش تسنیم، فرماندار رشت ظهر امروز از چندین پروژه عمرانی روستاهای بخش مرکزی و پروژه لوله‌گذاری فاضلاب خانگی روستایی مبارک آباد شهرستان رشت نیز بازدید کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه