نمایشگاه کوچه انقلاب در دانشگاه پیام نور رشت افتتاح شد + گزارش تصویری

رئیس دانشگاه پیام نور استان گیلان در افتتاح این نمایشگاه گفت: نمی توان ارزش های حرکت رزمندگان را نادیده گرفت و قضاوت نادرست در مورد زحمات آنها بی انصافی و جفاست.

نمایشگاه کوچه انقلاب در دانشگاه پیام نور رشت افتتاح شد + گزارش تصویری

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و دانشگاه ۸دی نیوز، مرتضی رضایی رئیس دانشگاه پیام نور استان گیلان در مراسم افتتاح نمایشگاه کوچه انقلاب در دانشگاه پیام نور مرکز رشت، با تبریک فرارسیدن ۲۲بهمن ماه، دلیل همه پیشرفت ها، در زمینه های مختلف، پس از پیروزی انقلاب اسلامی را رسیدن به خود باوری عنوان کرد و گفت: مهم این است که بدانیم چگونه در راهی که پس از انقلاب آمده ایم وبه سوی آینده می رویم، حرکت کرده ایم.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در بخش های گوناگون وبه ویژه زمینه علمی و عمرانی تحول آفریده است تاکید کرد: در سالهای پس از پیروزی، ایران اسلامی درزمینه علمی انقلابی خلق کرده است.

وی شعار اولیه انقلاب را رسیدگی به اقشار مستضعف خواند و اظهار کرد: برای آبادانی روستاها بسیار کار شده است اما راه  درازی را درپیش داریم که برای روستائیان انگیزه ایجاد کنیم تا در روستای خود منشا خیر وحرکت باشند.

رئیس دانشگاه پیام  نور استان گیلان با انتقاد ازکسانی که انگیزه ی شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی را برای دستیابی به امکانات مادی جلوه می دهند، تاکید کرد: نمی توان ارزش های حرکت رزمندگان را نادیده گرفت و قضاوت نادرست در مورد زحمات آنها بی انصافی و جفاست.

رضایی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور باید از رتبه هشتم فعلی در کشور در زمینه تولیدات علمی ارتقا یابد، افزود: باید دانشگاه پیام نورگیلان تعداد رشته های تحصیلات تکمیلی را افزایش دهد و به حداقل ۲۰رشته کارشناسی ارشد برسد.

وی با اشاره به اینکه لازم است به سمت ایجاد مرکز رشد در دانشگاه حرکت کنیم، اعلام کرد: گیلان این ظرفیت را دارد که شرکت های دانش بنیان ایجاد کند و به یک قطب علمی تبدیل شود.

رئیس دانشگاه پیام نور مرکز رشت نیز در این مراسم ضمن تبریک ایام الله دهه فجر با اشاره به لزوم پاسداشت این دهه و حماسه و زحمات مردم ایران برای به ثمر رسیدن انقلاب، اظهار کرد: باتوجه به موقعیت زمانی و شرا یط جوی هفته گذشته و درپیش بودن کنکور کارشناسی ارشد، نتوانستیم  مراسمی درخور برای گرامیداشت دهه فجر دشته باشیم.

صادقی افزود: حتی اجرای برنامه های مصوب شورای فرهنگی دانشگاه وبرنامه ی ای که قرار بود ۱۴بهمن برگزار شود، تحت الشعاع شرایط آب وهوایی هفته گذشته قرار گرفت و همچنین نمایشگاه دهه فجر امروز، افتتاح می شود.

وی پیروزی انقلاب اسلامی را محصول ده ها سال تلاش مردم کشورمان خواند وگفت: انقلاب اسلامی یک شبه بوجود نیامد وعظمت ها و شگفتی هایی در طول سه دهه توانست خلق کند.

رئیس دانشگاه پیام نورمرکز رشت، با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی در زمانی به پیروزی رسید که جهان دو قطبی بود و هر تحولی حتما با حمایت یکی از ابر قدرتها به وقوع می پیوست، بیان کرد: تنها حرکتی که بدون حمایت ابرقدرتهای شرق وغرب صورت گرفته و تنها به مردم متکی بوده است انقلاب اسلامی است.

صادقی با تاکید براینکه این انقلاب به خود متکی و به ذات الهی وابسته است، گفت: قدرتی پشت این انقلاب قرار دارد که تمام اراده ها وقدرتهای دیگروابسته به آن هستند و این یکی از شگفتی های انقلاب ماست.

وی مذهبی بودن انقلاب اسلامی و رهبرآن را، یکی دیگر ازشگفتی های آن برشمرد و ابراز کرد: درشرایطی که تمام ایدوئولوژی های مذهبی حرفی برای توسعه و تحول نداشتند، انقلاب اسلامی با شعار الله اکبر به پیروزی رسید.

در پایان مراسم، سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور رشت به نام شهید احمدی روشن نامگذاری و رونمایی شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه