کارگردان فیلم داستانی چین آخر در گفتگو با 8دی:

مسئولان نسبت وضعیت چای‌کاران نگاه فانتزی دارند/ تبدیل باغات چای به ویلاها قابل انکار نیست

کارگردان فیلم داستانی چین آخر گفت: متأسفانه مسئولان نسبت به وضعیت فعلی چای‌کاران نگاهی فانتزی دارند در حالی که بسیاری از مشکلات این قشر همچنان سر جایش است.

مسئولان نسبت وضعیت چای‌کاران نگاه فانتزی دارند/ تبدیل باغات چای به ویلاها قابل انکار نیست

 

سعید حسن‌پور صبح امروز در گفتگو با خبرنگار هشت دی درباره زمان وقوع وقایع نقل شده در فیلم داستانی «چین آخر» در خصوص تحصن‌ها و کشته شدن چند نفر در اعتراضات مردم نسبت به وضعیت چای اظهار داشت: متأسفانه مسئولان همیشه نسبت به وضعیت گذشته خود فراموشی دارند مثلا فراموش می‌کنند که زمانی تحصن و اعترضاتی درباره وضعیت چای وجود داشته است.

وی افزود: این موضوع که از یک مطلب تاریخی برای مردم فیلم‌سازی کنم یک امر عادی و طبیعی است.

کارگردان فیلم داستانی چین آخر با طرح این سوال که آیا مشکلات چای‌کاران در حال حاضر حل شده است؟ گفت: بر اساس تحقیقاتی که سال گذشته انجام داده‌ام به این نتیجه رسیدم که در زمینه‌های مختلف در آستانه اشرفیه، لاهیجان و … مشکلاتی برای چای‌کاران کماکان وجود دارد مثلا قضیه صدور چک برای چای‌کاران تا سال ۹۵ حل نشده بود و آنها برای وصول طلب خود چک‌های چند ماهه می‌گرفتند. البته ممکن است بعد از این تاریخ این مشکل حل شده باشد.

حسن‌پور ادامه داد: برخی چای‌کاران سال گذشته در گفتگوهایی که با ما داشتند بخاطر وضعیت چای به گریه افتادند و عده‌ای می‌گفتند دیگر ناچار هستیم زمین‌های خودمان را بفروشیم. آیا من به عنوان کارگردان می‌توانم از فروش باغات چای به غیربومی‌ها و اهالی استان‌‌های همجوار و ساخت ویلا از سوی آنها در همین زمین‌ها بگذرم؟

وی افزود: آیا مسئولان محترم در امور چای می‌توانند موضوع تبدیل اراضی چای به ویلاها را انکار کنند؟ آیا وضعیت چای‌کاران در شرایط حاضر بسیار مناسب است؟ پس این‌هایی که مشکلاتی در چای‌کاری دارند چه کسانی‌اند؟ آیا شما توانسته‌اید واردات چای خارجی را به اندازه مدیریت کنید و حتی بازار چای داخلی را رونق دهید؟

کارگردان فیلم داستانی «چین آخر» ادامه داد: بهترین کار برای برآورد وضعیت چای گفتگو با خود چای‌کاران است چون مسئولان یک نگاه فانتزی به امور چای و چای‌کاران دارند و نگاه اینها بسیار متفاوت از نگاه مردم است. من به خانه تک تک چای‌کاران رفته‌ام و با آنها دیدار کرده‌ام. آیا وضعیت اقتصاد چای‌کاران رو به رشد است؟

حسن‌پور با بیان اینکه من در مناطق چای‌کاری زندگی کرده‌ام و بزرگ شده‌ام و وضعیت را به خوبی متوجه هستم گفت: من به عملکرد دولت‌ها در امور چای کاری ندارم و فیلم‌ساز باید فارق از دولت‌ها درباره وضعیت مردم قضاوت کند.

وی تأکید کرد: آن چیزی که مد نظر رهبر انقلاب است این است که جوان انقلابی باید فارق از جریان‌های سیاسی و بدون تعصب‌ها وضعیت را نقد کند و اگر دولت دیگری هم بود من در مورد وضعیت چای همین رویه را طی می‌کردم.

وی با بیان اینکه از دوره اول جشنواره مردمی فیلم عمار در این جشنواره‌ها در عناوین مختلف شرکت داشته است افزود: چین آخر نهمین فیلمی است که کارگردانی می‌کنم و در جشنواره عمار به عنوان مشاور کارگردان، کارگردان و … همیشه مشارکت داشته‌ام.

حسن‌پور ادامه داد: جشنواره عمار مسائلی را که در تلویزیون و سینما و … پرداخته نمی‌شود را پیگیری می‌کند ضمن اینکه این جشنواره که در دوره اول با چند ۱۰ فیلم شروع کرد این دوره چند صد فیلم داشته است و این نشان می‌دهد که جشنواره فیلم عمار رویش‌هایی هم داشته است.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه