نماینده مردم رودبار در گفت‌وگو با 8دی:

با تصمیمات وزارت نیرو باغداران رودباری با کمبود آب کشاورزی مواجه شده‌اند

نماینده مردم رودبار با اشاره به وضعیت هشدارآمیز آب در کشور گفت: با اعمال سیاست‌های بازدارنده برداشت آب از سفره‌های زیرزمینی باغداران رودبار با کمبود آب مواجه شده‌اند.

با تصمیمات وزارت نیرو باغداران رودباری با کمبود آب کشاورزی مواجه شده‌اند

منوچهر جمالی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ۸دی در رودبار به کمبود آب در کشور اشاره و اظهار داشت: با توجه به اینکه آب فراوانی در کشور وجود دارد اما منابع آب به درستی مدیریت نمی شوند.

وی با تاکید بر ضرورت مدیریت صحیح آب و لزوم جلوگیری از بحران آن افزود: اگر مسئله آب در کشور درست و صحیح مدیریت نشود ما در آینده با بحران آب مواجه هستیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی وضعیت آب در کشور را هشدار آمیز توصیف کرد و گفت: بحران آب در بسیاری از استان‌های خشک خود را نشان داده و ضروری است توجه کافی به مدیریت آب شود.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت نیرو بهره‌وری از آب را محدود کرده است ادامه داد: وزارت نیرو برنامه‌ای را دنبال می‌کند که باید بهره‌وری از سفره‌های زیر زمینی آب را مدیریت کنیم و محدود نماییم که این محدودیت‌ها برای استان گیلان هم در نظر گرفته شده است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان با اذعان به کمبود آب در شهرستان رودبار گفت: شهرستان رودبار با توجه به اقلیم خشک و گرم خود طبیعتا با کمبود آب مواجه است و نیاز است توجه کافی به این بخش بشود.

جمالی با تاکید بر اینکه باید آب مورد نیاز باغداران رودباری تامین شود، خاطرنشان کرد: محدودیت در برداشت آب از سفره‌های زیرزمینی باعث شده تا کمبود آب را در تامین آب مصرفی باغات رودبار را شاهد باشیم.

نماینده مردم رودبار متذکر شد: مردم هم‌اکنون با مشکلات آبی که دارند بخشی از زمین و باغات زیتون خود را نمی‌توانند آبیاری کنند و در نتیجه بخشی از درختان زیتون بهره‌وری و باردهی آنها کاهش یافته است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با ابراز امیدواری از بهبود وضعیت آب در رودبار گفت: طبق تصمیمات و تدابیری که از سوی آب منطقه‌ای برای این شهرستان در نظر گرفته شده امیدواریم شرایط تامین آب مصرفی باغداران بهبود پیدا کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه