در شورای شهر رشت تصویب شد؛

پرداخت تشویقی در بخش سرمایه‌گذاری و ساخت و ساز در رشت

لایحه پرداخت تشویقی در بخش سرمایه‌گذاری و ساخت و ساز در جلسه مشترک کمیسیون عمران و برنامه شورای شهر رشت مطرح و بندهایی از آن تصویب شد.

پرداخت تشویقی در بخش سرمایه‌گذاری و ساخت و ساز در رشت

به گزارش ۸دی، در جلسه مشترک کمیسیون‌های عمران و برنامه وبودجه شورای اسلامی شهر رشت لایحه جایزه پرداخت تشویقی در بخش سرمایه‌گذاری و ساخت و ساز در رشت مطرح و بندهایی از آن تصویب شد.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر رشت در این جلسه اظهار داشت: در این لایحه برای افرادی که قصد دارند پروانه ساخت و ساز بگیرند جوایزی به منظور پرداخت به موقع عوارض در نظر گرفته شده است.

عباس صابر افزود: افرادی که می‌خواهند اقدام به گرفتن پروانه ساخت کنند در صورت پرداخت به موقع عوارض در نظر گرفته شده در سه ماهه نخست سال ۲۵ درصد، سه ماهه دوم سال ۲۰ درصد، سه ماهه سوم سال ۱۵ درصد و در سه ماهه آخر سال ۱۰ درصد بخشودگی شامل حالشان خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این اقدام موجب تشویق افراد می‌شود تصریح کرد: یقینا با این اقدام افراد به منظور بهره‌مندی از بخشودگی‌های مورد نظر ترغیب خواهند شد.

در این جلسه عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر رشت نیز با بیان اینکه با این لایحه موافق هستم گفت: یقینا این اقدام نقش مهمی در پرداخت عوارض ساختمانی توسط شهروندان دارد.

فاطمه شیرزاد افزود: در شش ماهه دوم سال شهروندان به منظور برخورداری از بخشودگی‌های پایان سال و .. بیش از ماه‌های دیگر سال نسبت به پرداخت عوارض اقدام می کنند.

در ادامه این جلسه نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به قرائت لوایح در صحن کمیسیون‌های شورا گفت: اطلاعات مربوط به جلسات کمیسیون‌ها باید از قبل در اختیار اعضا قرار داده شود.

حجت جذب افزود: با اینکار اعضا با اشرافیت بیشتری به بررسی لوایح مطروحه خواهند پرداخت.

در این جلسه شش بند از ۲۵ بند مربوط به لایحه جایزه پرداخت تشویقی در بخش سرمایه گذاری و ساخت و ساز مورد بررسی و تصویب قرار گرفت و بررسی مابقی بندهای آن به جلسه مشترک آینده کمیسیونهای عمران و برنامه وبودجه شورا موکول شد.

لایحه دیگری که در جلسه مشترک امروز کمیسیون‌های عمران و برنامه و بودجه مورد بررسی قرار گرفت موضوع برون سپاری خدمات شهرداری رشت به بخش خصوصی بود.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر رشت در این باره گفت: براساس این لایحه قرار است انواع خدمات شامل صدور استعلامات، صدور مفاصاحساب، بهره‌برداری موقت و… به بخش خصوصی واگذار شود.

عباس صابر افزود: با برون سپاری خدمات شهر داری رشت موافقم و بعقیده بنده اینکار موجب کاهش مراجعات به شهرداری وتسریع در امور خواهد شد.

وی با اعلام اینکه در تمام دنیا این مباحث به بخشهای خصوصی واگذارشده است تصریح کرد: چنانچه این مباحث در بیست دفتر خصوصی رسیدگی شود یقینا کارها سرعت بهتری خواهد گرفت و باید از کارشناسان زبده و باسابقه فعالیت حداقل ۱۰ ساله در این دفاتر استفاده کرد.

وی با اعلام اینکه تمام امور در این دفاتر باید بر اساس ضوابط مشخص شده توسط شهراری انجام بگیرد گفت: بنده اعتقاد دارم این دفاتر در ابتدا باید فرآیند تایید صلاحیت را طی کرده و پس از آن در قالب دوره‌های آموزشی شش ماهه تمامی اصول به آنان آموزش داده شود.

صابر افزود: در خصوص مباحث اخلاقی نیز باید توضیحات لازم ارائه و تکریم ارباب رجوع مد نظر باشد.

در این جلسه شهردار منطقه یک رشت نیز با اشاره به اینکه امورات در شهرداری رشت کارشناس محور است گفت: ما باید براساس IT و بصوت هوشمند امورات را انجام بدهیم.

محمدپور ناصرانی افزود: چنانچه شهرداری رشت به شبکه های IT مجهز شود شهروندان می‌توانند از داخل منازل خود امور را بررسی و پیگیر پرونده‌های مطروحه خود در شهرداریهای مناطق باشند.

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر رشت در این جلسه با اعلام اینکه اتوماسیون اداری فعلی شهرداری مشکلات فراوانی دارد گفت: تاکنون طی دو مرحله به اعضای شورا اعلام شد که اطلاعات داخل اتوماسیون از بین رفته است.

محمود باقری افزود: در شرایطی که اتوماسیون اداری شهرداری رشت چنین وضعیتی دارد صحبت کردن پیرامون هوشمندسازی معنایی ندارد.

لایحه برون سپاری خدمات شهرداری رشت جهت اخذ تصمیم نهایی به صحن شورا ارسال شد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه