جابر کوچکی نژاد کیست

جابر کوچکی‌نژاد در شهریور سال ۱۳۴۰ همزمان با شروع جرقه انقلاب اسلامی در روستای ارم سادات از توابع دهستان ضیابر در شهرستان صومعه‌سرا به دنیا آمد.

به گزارش ۸دی، جابر کوچکی‌نژاد در شهریور سال ۱۳۴۰ همزمان با شروع جرقه انقلاب اسلامی در روستای ارم سادات از توابع دهستان ضیابر در شهرستان صومعه‌سرا به دنیا آمد. در سال ۱۳۵۵ با حضور در کلاس های قرآن با انقلاب اسلامی آشنا شد و در اولین راهپیمایی این منطقه در مرداد ماه ۱۳۵۷ شرکت کرد. در مهرماه ۱۳۵۷ پس از حضور در تحصن فرهنگیان عزیز و فرهیخته صومعه‌سرا در محوطه آموزش و پرورش به اتفاق چند نفر از دوستان انجمن اسلامی دبیرستان آریای سابق (شهید برشنورد) را سازماندهی و زمینه سازی اولین راهپیمایی عظیم دانش آموزی شهرستان صومعه سرا در آبان سال ۱۳۵۷ همزمان با سالگرد شهدای دانش آموز تبریز و اعتراض به جشن تولد ولیعهد (جانشین شاه رژیم پهلوی) برنامه ریزی و اجرا کرد.

در راهپیمایی های مختلف شهرستان صومعه‌سرا بویژه راهپیمایی پرشوری که منجر به شهادت شهید برشنورد و شهید طلوعی شد شرکت فعال داشت.

روزهای ۲۱ و ۲۲ بهمن در موقع پیروزی انقلاب در راهپیمایی های شهر رشت شرکت کرد همزمان با شروع جنگ تحمیلی با اخذ مدرک دیپلم از دبیرستان شهید برشنورد صومعه سرا وارد شهر رشت شد و برای مبارزه با رژیم بعثی و ضد انقلاب که به کشور اسلامی تجاوز کرده بودند به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رشت پذیرفته و راهی کردستان شد و مسئولیت عملیات شهرستان بوکان را در اردیبهشت۱۳۶۱ به توصیه فرمانده سپاه کردستان سردار شهید ناصر کاظمی پذیرفت. از سال ۱۳۵۹ باتفاق خانواده در شهر رشت مقیم شد.

در طول دفاع مقدس ۷۲ ماه در جبهه حضور داشت و سه بار در عملیاتهای جنگ تحمیلی (سقز، کربلای ۵ و والفجر ۱۰) مجروح و به افتخار جانبازی نائل آمد. در طول دفاع مقدس علاوه بر فرماندهی عملیات شهرستان بوکان، فرماندهی گروهان در لشکر ۲۵ کربلا در سال ۱۳۶۲، سازماندهی کمکهای مردم فهیم گیلان خصوصاً کاروان های هزار کامیونی به جبهه های دفاع مقدس، جانشینی لجستیک و عضویت در شورای فرماندهی لشکر همیشه پیروز قدس را بعهده گرفت. پس از پذیرش قطعنامه و تثبیت مرزهای میهن اسلامی برای تحصیل عازم تهران شد و لیسانس حقوق قضایی و کارشناسی ارشد مدیریت را در یکی از دانشگاه های تهران به پایان رسانید. در کنار تحصیلات مسئولیت های مدیریتی در سطح مدیرکل را در ستاد مشترک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مدت ۱۶ سال بعهده گرفت و تلاش های زیادی را برای طراحی سیستم های اداری، آیین نامه ها، قوانین مورد نیاز، بازرسی تخصصی، حسابرسی، شرکت در طراحی برنامه استراتژیک و برنامه‌های پنج ساله انجام داد و در نتیجه آن به عنوان مدیر نمونه در ستاد مشترک سپاه شناخته شد.

همزمان ارایه مقالات در کنفرانس ها و استادی در دانشگاه های کشور را پذیرفت.عضویت در شورای حوزه بسیج در ناحیه مقداد تهران و فرماندهی پایگاه مقاومت بسیج در یکی از حوزه های مقاومت ناحیه غرب تهران را از دیگر فعالیت های او می توان نام برد.

از سوابق وی ریاست سابق هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان گیلان و مشاور حقوقی و امور اوقافی مدیرکل اوقاف و امور خیریه می توان نام برد و در عرصه سیاسی عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی استان گیلان می باشد.

وی به عنوان وکیل پایه یک دادگستری مشغول خدمت به مردم بود.که به دلیل ضربه مغزی از بامداد جمعه ۱۳ مرداد ۹۶ به کما رفت و با توجه به توصیه پزشکان اعضای بدن وی با رضایت خانواده مرحوم در صبح روز یکشنبه ۱۵ مرداد ۹۶ به بیماران اهدا شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه