بازگشت ۲۷۱ تروریست به فرانسه

وزیر کشور فرانسه بر این باور است که تاکنون ۲۷۱ تروریست از مناطق جنگی عراق و سوریه به فرانسه بازگشته‌اند و همه آنها تحت بازجویی دادستان‌ها قرار می‌گیرند.

بازگشت ۲۷۱ تروریست به فرانسه

به گزارش ۸دی، به نقل از رویترز، جرارد کلمب وزیر کشور فرانسه در مصاحبه با روزنامه لو ژورنال دیمانش تاکید کرد: فرانسه شاهد بازگشت ۲۷۱ تروریست از مناطق جنگی سوریه و عراق بوده و همه آنها تحت بازجویی مقام های قضایی قرار می گیرند.

برآوردها نشان می دهد که حدود ۷۰۰ شهروند فرانسوی برای جنگ در عراق و سوریه به صفوف تروریست های داعش پیوسته اند و فرانسه نیز مانند سایر کشورهای اروپایی برای مقابله با این چالش، با دردسرهای زیادی روبرو شده است.
وزیر کشور فرانسه افزود: تروریست هایی که به فرانسه بازگشته‌اند شامل ۲۱۷ بزرگسال و ۵۴ کم سن و سال هستند که برخی از آنها فعلا در بازداشت به سر می برند.

وی در پاسخ به این سئوال که چند تروریست فرانسوی در عراق و سوریه کشته شده اند، گفت: تایید اطلاعات کسب شده دشوار است.

فرمانده نیروهای ویژه فرانسه در ماه ژوئن تاکید کرد که واحدهای نظامی این کشور به طور مستقیم در جنگ هایحیابانی در شهر موصل عراق شرکت کرده اند ولی این مساله را تکذیب کرد که نیروهای ویژه به طور خاص تروریست های فرانسوی را که همراه با داعش می جنگند، هدف قرار داده اند.

دخالت فرانسه در عملیات نظامی خارجی، این کشور را در معرض حملات تروریستی قرار داده است. در حملات تروریستی نوامبر ۲۰۱۵ میلادی بیش از ۱۳۰ نفر در پاریس و اطراف آن کشته شدند. ۱۰۰ نفر دیگر نیز در حملات تروریستی متعدد دیگری که در دو سال و نیم گذشته در فرانسه انجام شده، کشته شدند.

کلمب افزود: تهدید حملات تروریستی در فرانسه همچنان بسیار بالا است. وی به ۲ حمله علیه نیروهای پلیس در شانزه لیزه و ۷ توطئه تروریستی خنثی شده در سال ۲۰۱۷ میلادی اشاره کرده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه