رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

استاندارد سازی به تنهایی کافی نیست/ باید به سمت دانشگاه های نسل سوم حرکت کنیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان گفت: چشم انداز دانشگاه پیش رو بودن به سمت و سوی دانشگاههای نسل سوم است.

استاندارد سازی به تنهایی کافی نیست/ باید به سمت دانشگاه های نسل سوم حرکت کنیم

به گزارش خبرنگار ۸دی، یوسف زاده چابک رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان در آیین تقدیر از بیمارستانهایی که در اعتبار بخشی بیمارستانها موفق به ارتقای درجه شده اند اظهار کرد: طبیعی است وقتی کاری انجام می شود باید روشهایی برای اندازه گیری و ارزیابی آن فعالیتها هم صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه یکی از کارهای خوب وزارت بهداشت و درمان پس از یک دوره فعالیت بهره گیری از روش اعتبار بخشی در فعالیت درمانی و آموزشی است خاطر نشان کرد: سنج ها و زیر سنج ها راههایی است که می شود انداه گیری کرد و چون همه ی بیمارستانها با یک معیار مورد ارزیابی قرار می گیرد عدالت در این ارزیابی صورت می گیرد.

یوسف زاده با بیان اینکه استاندارد سازی به تنهایی کافی نیست بیان کرد: چشم انداز دانشگاه پیش رو بودن به سمت و سوی دانشگاههای نسل سوم است که کارآمدی در ارائه خدمات مستقیما به کیفیت فعالیتها و به نظارت و درمان می باشد .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان با بیان اینکه برای دستیابی به اهداف استراتژیک ، بحث اعتبار بخشی برایمان با اهمیت است خاطر نشان کرد: ما در لبه ایستاده ام و باید گامهای بلندی در ارائه خدمات در حوزه درمان جهت تثبیت آن برداریم تا کارآمدیمان را به مرحله اثبات برسانیم.

یوسف زاده هدف اصلی از این اعتبار بخشی را شناسایی ظرفیتهایی که تلاش زیادی جهت کار آمد بودن انجام می دهند عنوان کرد و در تصریح آن گفت: هرچند که معیار سنجش صد درصدی نبوده است اما به عنوان یک روش تاثیر گزار ،ریز شده، تجزیه کرده و هرفعالیت را مورد سنجش قرار میدهد که می تواند مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در خصوص بیمارستان پورسینا با معیار گذشته نمره ی درجه یک را کسب می کردیم گفت: در ارزیابی جدید معیار نمره دهی افزایش پیدا کرد و متاسفانه این بیمارستان با یک اشکال به درجه ی دوم تنزل پیداکرد .

یوسف زاده با بیان اینکه بعد از اصلاحیات انجام شده پورسینا دوباره به درجه ی اول خود بازگشت بیان کرد: اعتبار بخشی علاوه بر ارزیابی معیاری است که می گوید در یک مجوعه چه کسانی به درستی به انجام فعالیت می پردازند .

گفتنی است در انتهای این برنامه از بیمارستانهای آریا ،امام خمینی صومعه سرا، امیرالمومنین (ع)، پورسینا ، حشمت، رسول اکرم (ص) ، ولی عصر (عج) ، سیدالشهدا(ع) لاهیجان ، شفاء ، شهید بهشتی انزلی، قائم (عج) ،سوانح سوختگی ولایت و گلسار که توانستند در حفظ در جه ی یک خود ثابت بایستند تقدیر به عمل آمد.

همچنین از بیمارستانهایی که ارتقاء درجه داشتند ازجمله طاهری تالش که از درجه ۳ به ۲ ارتقا یافت ، ۳۱خرداد منجیل از درجه ۳ به ۲ ارتقا یافت ،شهید نورانی تالش از درجه ۲ به درجه ۱ ارتقاپیدا کرد ، ۱۷ شهریور از درجه ی ۲ به ۱ و بیمارستان الزهرا (س) رشت نیز از درجه ۲ به ۱ ارتقا پیدا کرده است. تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه