از نسل کشی تا کودتا؛

ارتباط جالب جنایت و میزان رابطه با آمریکا !

رابطه مستقیمی بین میزان رابطه با آمریکا و جنایت وجود دارد و هر قدر که رابطه با آمریکا گسترده تر باشد احتمال وقوع تهدید بیشتر می شود.

ارتباط جالب جنایت و میزان رابطه با آمریکا !

به گزارش ۸دی، طبق بررسی کارشناسان رابطه ی مستقیمی بین میزان رابطه با آمریکا و وقوع جنایت و تهدید در یک کشور وجود دارد و هر قدر که رابطه آمریکا با یک کشور گسترده تر باشد احتمال وقوع تهدید بیشتر می شود.

در درجه اول کشوری که بیشترین رابطه را با آمریکا دارد خود ایالات متحده است و طبق آماری که دانشگاه کالیفرنیا منتشر کرد مشخص شد که تعداد ساکنین بومی آمریکا یعنی سرخ پوستان، زمانی که کریستف کلمب این قاره را کشف کرد بیش از صد میلیون بوده است که در سال ۱۹۹۰ جمعیت این بومیان به ۲۵۰ هزار نفر کاهش یافت.

مهاجرین انگلیسی که به آمریکا مهاجرت کرده بودند از طریق یک سلسله اقدامات از جمله شیوع ۹۷ نوع بیماری مرگبار مانند طاعون و آبله، برداشتن رحم زنان سرخپوست در زایشگاه ها، آدم سوزی، تعیین پاداش هنگفت برای پوست کله سرخپوست ها به صورت رسمی، اعدام های دسته جمعی و … مرتکب نسل کشی تاریخی شدند.

در درجه دوم کشورهایی بیشترین صدمه را از ایالات متحده خورده اند که تحت عنوان صلح، دموکراسی، مبارزه با مواد مخدر و … آمریکا در امور آنها به صورت مستقیم دخالت کرده است.

آمریکایی ها به بهانه پایان جنگ جهانی دوم بیش از ۲۰۰ هزار نفر را در هیروشیما و ناکازاکی با بمباران اتمی کشتند و آثار مخرب آن از جمله انواع بیماری های ژنتیکی هنوز ادامه دارد.

دولت ایالات متحده با دخالت در جنگ دو کره که خودشان دلیل اصلی وقوع آن بودند موجب شدند این جنگ که به مدت ۳ سال ادامه پیدا کرد و تنها مجموع کشته شدگان دو کره به ۳ میلیون نفر رسید و مشخص نیست تا چه وقت این دو پاره شدن کره ادامه خواهد داشت.

زمانی که نوریگا رئیس جمهور وقت پاناما مانوئل نوریگا، خود تربیت شده سازمان سیا بود شروع به اندک سرپیچی نمود،آمریکا به بهانه مبارزه با مواد مخدر و گسترش دموکراسی به پاناما یورش برد. آنها دو هفته تمام به گونه ای پاناما را بمباران کردند که به آن لقب هیروشیمای کوچک داده اند.

نمونه ی این جنایت ها در افغانستان و عراق نیز به بهانه گسترش دموکراسی رخ داد که آثار مخرب آن تا امروز ادامه دارد. تهاجم آمریکا علاوه بر بیش از ۳۰هزار کشته و ۵۰ هزار مجروحی که روی دست مردم مظلوم افغان گذاشت زمینه ی جنایات بسیاری را فراهم نمود.

به غیر از کشتار مستقیم در عراق، مارگارت کیمبرلی، تحلیلگر آمریکایی در گزارشی که به بررسی جنایات آمریکا در عراق پرداخته بود، حضور نظامی ایالات متحده در عراق را یک فاجعه انسانی ماندگار در تاریخ بشریت خوانده و اظهار داشت: “در حال حاضر میزان شیوع سرطان، سرطان خون، و مرگ و میر نوزادان در فلوجه بالاتر از آمارهای هیروشیما و ناکازاکی پس از بمباران هسته ای سال ۱۹۴۵ می باشد”.

 

 

در درجه سوم کشورهایی بیشترین صدمه را از آمریکا خورده اند که سفارت ایالات متحده در آنجا دایر بوده است، این کشور در بیش از ۵۰ کودتا نقش داشته، از جمله کشورهایی همچون روسیه، کوبا، شیلی، سوریه، ایران و ده ها کشور دیگر که عامل اصلی و گرداننده عملیات کودتا سفارتخانه ایالات متحده در آن کشور بوده است.

اندکی پس از کودتای سال ۲۰۰۴ آمریکا در هائیتی، «آیرا کورزبان» وکیل «ژان برتراند آریستاید» رئیس‌جمهور این کشور در میامی آمریکا طی سخنرانی خود یک سؤال و جواب جالب را مطرح کرد: “چرا تا کنون در واشنگتن کودتا شکل نگرفته است؟ چون در واشنگتن «سفارت آمریکا» وجود ندارد.”

انتهای پیام/

 

 

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه