تغذیه دوران شیردهی برای بهترین مادران آنلاین

تغذیه دوران شیردهی در تقویت سیستم ایمنی و سلامت مادر و نوزاد تاثیر بسیار مهمی دارد و بر ارزش شیر مادر برای نوزاد تاکید ویژه دارد

به گزارش ۸دی، تغذیه دوران شیردهی در تقویت سیستم ایمنی و سلامت مادر و نوزاد تاثیر بسیار مهمی دارد و بر ارزش شیر مادر برای نوزاد تاکید ویژه دارد. امروزه در زمینه‌ی تغذیه دوران شیردهی و سلامت شیر مادر فرهنگ‌سازی زیادی در سطح جامعه انجام شده است. تغذیه دوران شیردهی به مدت دو سال طول می‌کشد زیرا شیر مادر حاوی مقادیر مناسب پروتئین، کربوهیدرات و چربی‌ها و میکروالمان‌هایی مانند ویتامین‌ها و املاح لازم بدن می‌باشد.
بانوان در طول دوره تغذیه دوران شیردهی می‌بایست برای جلوگیری از بروز بیماری‌ها، دیابت دوران شیردهی و بروز اضافه وزن علاوه بر پایبندی به تغذیه دوران شیردهی تحت نظارت متخصصین رژیم غذایی دیابت باشند. بعلاوه، در حین تغذیه دوران شیردهی باید از مصرف مواد قندی مانند قهوه، شکلات و شکر اجتناب ورزید. بانوان به دلیل شیر دادن و حس ضعف بعد آن، به مواد قندی مصرف می کنند که می‌تواند سبب اختلال قند خون شود. از اینرو باید در کنار تغذیه دوران شیردهی به اصول رژیم غذایی دیابت پایبند باشند.
توصیه می‌شود با اخذ مشاوره از متخصصین رژیم غذایی دیابت بتوانید همگام با تغذیه دوران شیردهی سلامت خود و نوزاد دلبندتان را تضمین نمایید. بی توجهی به تغذیه دوران شیردهی و پایبند نبودن به رژیم غذایی دیابت همزمان با دوران شیردهی، باعث ریزش موها، از دست دندان، پوکی استخوان، دیابت و اختلال قند خون شود.
بسیاری از مادران با توجه به افزایش وزن بعد از زایمان دچار هراس اضافه وزن می‌شوند و به کاهش بی رویه میزان وعده‌های غذایی روی می‌آورند و با توجه به افزایش تعداد دفعات شیردهی، دچار اختلالات تناسب اندام و لاغری مفرط می‌شوند و از این رو بسیاری از متخصصین تغذیه دوران شیردهی را همراه با رژیم افزایش وزن برای این دسته از بانوان تجویز می‌کنند تا با استفاده از رژیم افزایش وزن از عوارض لاغری مفرط جلوگیری کرده و کیفیت شیر مادر را با پیروی از تغذیه دوران شیردهی تضمین نمایند.
تغدیه دوران شیردهی به دلیل اینکه تمام مواد لازم برای رشد نوزاد را تامین کرده و بر شرایط بدنی نوزاد تا ۴ سالگی و حتی تا بلوغ وی تاثیر مستقیم دارد، از بروز عقب ماندگی ذهنی، نقصان رشد و نمو نوزاد، بروز بیماری‌های آلرژیک و سیستن ایمنی ضعیف ممانعت می‌ورزد.
بانوان می‌بایست در طول تغذیه دوران شیردهی به علت کاهش املاح و ویتامین‌های مورد نیاز بدن با نظارت پزشک از رژیم چاقی سالم و اصولی برای افزایش بنیه بدنی و غنی کردن شیر برای نوزاد استفاده کنند. رژیم چاقی به معنای افزایش چربی تا رسیدن به سطح توده چربی نرمال زنان و تقویت سلامت مادر و نوزاد است که باید با پیروی از اصول رژیم غذایی دیابت و ممانعت از مصرف‌بی‌رویه مواد قندی باشد تا این نوع از رژیم افزایش وزن به تناسب اندام و وزن ایده آل مادر و نوزاد مبتنی بر سبک زندگی سالم بی انجامد.
رژیم افزایش وزن به تناسب اندام مادر و سلامت نوزاد بی‌انجامد. در همین راستا در طول تغذیه دوران شیردهی گروه های غذایی شامل ماهی قزل‌آلا، گوشت قرمز برای مقابله با فقر آهن، برنج قهوه‌ای برای تأمین کربوهیدارت مورد نیاز بدن (البته با رعایت اصول رژیم چاقی )، سبزیجات برگ‌دار مانند اسفناج و مایعات فراوان و مواد پروتئینی و ویتامین‌هایی مانند A، B، D، E و املاح معدنی مانند کلسیم، روی و منیزیم را بگنجانید. برنامه تغذیه دوران شیردهی باید شامل هر ۶ گروه مواد غذایی اما متناسب با شرایط سلامتی مادر و نوزاد باشد.
سایت وزن من یکی از برترین وب سایت‌های سبک زندگی سالم و ارائه رژیم غذایی به صورت آنلاین برای افراد به ویژه برای بانوان محترم و همچنین ارائه آموزش‌های تخصصی در زمینه تغذیه دوران شیردهی در فضای آنلاین است که با نظارت جمعی از کارشناسان و پزشکان متخصص در زمینه سبک زندگی سالم مدیریت شده و به ارائه برنامه‌های غذایی و رژیم غذایی تضمین شده و تخصصی در زمینه ی رژیم افزایش وزن – رژیم کاهش چربی خون – رژیم چاقی – رژیم لاغری – تغذیه دوران شیردهی – رژیم لاغری – برنامه غذایی دوران نوجوانی و برنامه غذایی ورزشکاران به صورت آنلاین می‌پردازد. متخصصین ما با ارائه مشاوره های آنلاین و تخصصی به افراد مأموریت دارند به آگاهی بخشی جامعه در مورد زندگی سالم کمک نمایند و فرهنگ زندگی سالم را ترویج کنند.
مهمترین خدمات سایت وزن من برای بانوان ارائه رژیم غذایی مبتنی بر اصول تغذیه دوران شیردهی با اتکا به دانش و تجربه پزشکان متخصص تغذیه بارداری و دوران پیش و پس از بارداری با استفاده از به روز ترین دانش و منابع علمی دنیا است.
برنامه تغذیه دوران شیردهی با توجه به تحلیل وضعیت سلامت مادر و نوزاد و عادات غذایی – رفتاری مادر و ارائه مشاوره‌های تخصصی در این زمینه به صورت شخصی‌سازی شده به صورت آنلاین در اختیار بانوان قرار می‌گیرد.
شما می توانید با مراجعه به وب‌سایت رسمی «وزن من» از امکان دریافت برنامه تغذیه دوران شیردهی به صورت آنلاین و اخذ مشاوره تخصصی متخصصین تغذیه دوران شیردهی برخوردار شوید.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه