مدیر کل فنی حرفه ای استان گیلان:

کسب آموزش‌های مهارتی جوانان، آنان را به سمت خودکفایی در اشتغال سوق می‌دهد

مدیرکل آموزش فنی حرفه ای استان گیلان گفت: باید درکشور به گونه ای برنامه ریزی شود که همه شغلها دارای اعتبار و ارزش تلقی گردد تا جوانان بتوانند با آموزش مناسب از ظرفیت خود به عنوان نیروی مولد در کشور فعالیت کنند

کسب آموزش‌های مهارتی جوانان، آنان را به سمت خودکفایی در اشتغال سوق می‌دهد

به گزارش خبرنگار ۸دی، رحیم عطایی‌پور ظهر امروز در سخنان پیش از خطبه این هفته نماز جمعه رشت اظهار داشت: اول مرداد مصادف با هفته ملی مهارت و کار آفرینی در تقویم جمهوری اسلامی ایران جای گرفته است.

وی با بیان اینکه توانمندسازی و دستیابی به مهارت شغلی از اهداف این اداره کل می‌باشد افزود: گیلان با ۲۲ مرکز آموزش دولتی، ٨۵ مرکز آزاد و یک مرکز سنجش در بخش‌های مختلف نظیر، آموزش در مراکز، آموزش سیار شهری و روستایی، ندامتگاه‌ها، پادگان‌ها و جوار دانشگاه‌ها در انجام فعالیت اهتمام می‌ورزد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گیلان داشتن فرصت شغلی با کرامت را حق جوانان عنوان کرد و گفت: باید در کشور به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که همه شغل‌ها دارای اعتبار و ارزش تلقی شود تا جوانان بتوانند با آموزش مناسب از ظرفیت خود به عنوان نیروی مولد در کشور فعالیت کنند.

وی با اشاره به دو طرح ملی آموزش فنی و حرفه‌ای در کشور اظهار کرد: کارورزی دانشگاهیان جهت معرفی به بنگاههای کار و طرح مهارت آموزی در محیط کار با ظرفیت ۳ نفر از هر بنگاه را در استان همراه با سراسر کشور به اجرا در آوردیم.

عطایی‌پور با بیان اینکه تقویت بخش خصوصی با توجه به اهمیت اصل ۴۴ مورد تاکید رهبری معظم انقلاب است گفت: فضای آموزشی را با هدف جلوگیری از موازی کاری با آموزشگاه‌های دیگر داریم که در صدد هستیم همه‌ی مردم بتوانند از آموزش‌های دولتی و آزاد این مجموعه جهت ایجاد کسب و کار با ثبات بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه گیلان در سه دوره از مسابقات جهانی نماینده در ترکیب تیم ملی مهارتی دارد خاطر نشان کرد: باعث افتخار است که اعلام کنیم در دوره پیش رو یکی از نمایندگان گیلانی در ترکیب تیم ملی مهارتی به امارات اعزام خواهد شد.

عطایی‌پور با بیان اینکه در طرح غنی‌سازی اوقات فراغت اگر متقاضیان از مراکزی برای آموزش به آموزشگاه‌های ما جهت فراگیری آموزش‌های مهارتی معرفی شوند، ۵۰ درصد تخفیف شامل این عزیزان خواهد شد گفت: کسب آموزش‌های مهارتی جوانان، آنان را به سمت خودکفایی در اشتغال سوق می‌دهد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه