خبرنگار: ابوالفضل شکری
استاندار گیلان در گفتگو با 8دی خبر داد؛

ورود سرمایه‌گذاران بزرگ به گیلان برای تولید خاویار در سواحل خزر

استاندار گیلان با تأکید بر تولید خاویار در سواحل گفت: سرمایه‌گذاران بزرگی برای افزایش تولید خاویار در استان وارد گیلان شده‌اند.

ورود سرمایه‌گذاران بزرگ به گیلان برای تولید خاویار در سواحل خزر

محمدعلی نجفی در حاشیه نمایشگاه بین المللی دریایی، دریانوردی، بنادر و تجهیزات وابسته و نمایشگاه شیلات، آبزیان، صیادی و صنایع وابسته در منطقه آزاد انزلی در گفتگو با خبرنگار هشت دی اظهار داشت: یکی از اقدامات اساسی ما در حوزه شیلات و آبزیان بحث توسعه ماهی در قفس است که اقدامات خوبی در گیلان شکل گرفته اما کند است چون کار تازه شروع شده است و ما هم مشتاق هستیم که بیشتر بخش خصوصی در این بخش حرکت کند.

وی افزود: برنامه امسال تولید ماهی در قفس ۳۵۰۰ تن است ولی ما می‌خواستیم این ظرفیت را به ۱۰ هزار تن برسانیم ولی باید با شدت و حدت کار کنیم تا به ظرفیت ۱۰ تا ۱۲ هزار تن برسانیم و این را می‌توانیم در آینده افزایش دهیم.

استاندار گیلان ادامه داد: در بعضی از کشورها تا یک میلیون تن از طرح پرورش ماهی در قفس محصول تولید می‌کنند.

نجفی با تأکید بر تولید ماهیان خاویاری در سواحل گفت: در حدود ۴ دهه قبل تا ۳۰۰ تن خاویار در ایران تولید می‌شد و اکنون در برخی نقاط به ۲ یا ۳ تن رسیده است و ما برای افزایش تولید خاویار سرمایه‌گذاران بزرگی را وارد گیلان کرده‌ایم اما چون نمی‌توانیم شرایط قبل را برای تولید خاویار فراهم کنیم باید از ظرفیت سواحل و حاشیه و ظرفیت آب دریا و آب شیرین استفاده کنیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه