جزئیات دیدار امیرعبداللهیان با سیدحسن نصرالله

دبیرکل حزب‌الله لبنان نقش رهبر معظم انقلاب در شناخت نقشه‌های شوم دشمنان علیه جهان اسلام و مبارزه با این نقشه‌ها را نقشی محوری و مهم دانست.

جزئیات دیدار امیرعبداللهیان با سیدحسن نصرالله

به گزارش ۸دی، حسین امیر عبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران که به لبنان سفر کرده است با سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله دیدار کرد.
دبیرکل حزب‌الله طی سخنانی در این دیدار گفت: نقش آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای در شناخت و مبارزه با نقشه‌های شوم دشمنان علیه منطقه و جهان اسلام، نقشی مهم و محوری است.
وی افزود: مسائل مقاومت در فلسطین، سوریه و لبنان رابطه مستقیمی با امنیت و ثبات کل منطقه دارد.
وی با اشاره به نقش ملت، مقاومت و ارتش لبنان در مبارزه با تروریسم، از فداکاری‌های شهدا در راه ایستادگی در مقابل نقشه‌ها و توطئه‌های خطرناک دمشنان که به دنبال تغییر نقشه جغرافیایی منطقه و جهان اسلام است، قدردانی کرد.
نصرالله افزود: رژیم صهیونیستی همزمان با فرارسیدن دوره نابودی خود، از طریق عادی‌سازی روابط با برخی از کشورهای منطقه و جهان عرب، گام به گام جلو می‌رود.
دبیرکل حزب‌الله با اشاره به ضرورت توجه به نقشه‌هایی که برای تجزیه منطقه کشیده می‌شود، افزود: پیروزی‌های اخیر در موصل، حلب، و عرسال نتیجه اتحاد داخلی این کشورها بود.
نصرالله همچنین بر ضرورت توجه به سه عامل اساسی وحدت در جهان اسلام، مقاومت در برابر تجاوزهای رژیم صهیونیستی و مبارزه حقیقی با تروریسم تاکید کرد.
دبیرکل حز‌ب‌الله خاطرنشان کرد که مقاومت و ارتش لبنان و حمایت همه گروه‌ها از ارتش و مقاومت، عوامل اصلی شکست تروریسم در عرسال به شمار می‌رود.
وی با بیان اینکه جنایات رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی و قدس شریف، نتیجه طرح‌های سازش و برخی از تلاش‌ها برای عادی‌سازی روابط با تل‌آویو است، گفت: حضور گسترده ملت فلسطین در مسجدالاقصی و آگاهی آن‌ها، موجب شکست این طرح‌ها شد.
نصرالله با تاکید بر اینکه ملت‌های عراق، سوریه و لبنان با قدرت به مبارزه با تروریسم ادامه می‌دهند، افزود: صهیونیست‌ها از انجام تمام تلاش‌های خود به منظور تخریب چهره اسلام و ویران کردن کشورهای منطقه دریغ نمی‌کنند و ما نیز به مقابله با رژیم اشغالگر قدس مبارزه می‌کنیم.
امیرعبداللهیان نیز ضمن تبریک به مناسبت پیروزی‌های اخیر مقاومت اسلامی علیه تروریسم در منطقه عرسال، سالروز پیروزی لبنان علیه رژیم صهیوینستی در جنگ سال ۲۰۰۶ میلادی را تبریک گفت و افزود: جمهوری اسلامی از نقش و خدماتی که حزب‌الله و مقاومت و شهدا در حفظ امنیت منطقه انجام می‌دهند، قدردانی می‌کند.
وی افزود: جمهوری اسلامی همزمان با حمایت‌های مؤثر میدانی خود از مبارزه با تروریسم، تمام امکانات دیپلماتیک، رسمی و پارلمانی خود را به منظور رسیدن به راه حل‌های واقعی و سیاسی و عادلانه بحران‌هایی مانند بحران سوریه، یمن، بحرین و سایر کشورهای منطقه به کار می‌بندد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه