آینده برجام در خطر مهندسی معکوس ترامپ

هدف ترامپ، شروع با پاسخی در خصوص برجام است که حس بهتری به او بدهد تا سپس کارکنانش با مهندسی معکوس حقایق، به نتیجه‌ای برسند که ترامپ ترجیح می‌دهد.

آینده برجام در خطر مهندسی معکوس ترامپ

به گزارش ۸دی، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا یک مشکل مهم دارد و این مشکل این است: سیاست خارجی آمریکا دقیقاً همانطور که طراحی شده است، عمل می‌کند و ترامپ آرزو می‌کرد اینطور نبود.
شبکه ام‌اس‌ان‌بی‌سی گزارش کرد، ترامپ بعنوان نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا خود را توجیه کرده بود که توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵ (آمریکا، انگلیس،‌فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) یک فاجعه است.
این گزارش ادامه داد، با این‌حال، وی هم‌اکنون به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا به این مسئله پی برده است که سیاست تقریباً خوب پیش می‌رود و این تضاد میان واقعیت و آنچه که ترامپ می‌خواهد واقعیت باشد، ظاهراً موجب خشم وی شده است.
این گزارش ادامه داد، هدف جدید ترامپ، شروع با پاسخی است که حس بهتری به او بدهد و سپس کارکنانش با مهندسی معکوس حقایق، به نتیجه‌ای برسند که ترامپ ترجیح می‌دهد.
روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» چندی پیش گزارش داد که ترامپ از این قضیه ناامید شده است که مشاوران امنیت ملی وی هیچ گزینه‌ای در خصوص اینکه چگونه واشنگتن می‌تواند، برجام را کنار بگذارد، پیشنهاد نداده‌اند.
از طرف دیگر ترامپ در این شرایط به مشاوران امنیت ملی خود دستور داده است تا منطقی را پیدا کنند تا طبق آن اعلام کنند که ایران مفاد برجام را نقض می‌کند.
مقامات آمریکا از قبل به همپیمانان خود اعلام کردند که می‌‌بایست آمادگی داشته باشند به آغاز مجدد مذاکرات با ایران بپیوندند یا اینکه انتظار کناره‌گیری آمریکا از برجام را داشته باشند.
این گزارش سپس ادامه داد که مهم است که بدانیم ترامپ عصبانی است زیرا می‌خواهد و انتظار دارد که سیاست موفقیت‌آمیز دولت قبلی آمریکا در قبال ایران شکست بخورد.
هفته گذشته، وقتی زمان تأیید مجدد پایبندی ایران به برجام فرارسید، ترامپ ظاهراً توقع داشت که تیم امنیت ملی وی منطقی را برای خروج واشنگتن از برجام به او ارائه دهند. وقتی حقایق ارائه شد و حقیقت آن چیزی نبود که ترامپ به دنبال آن بود، تاحدودی دچار بحران شد.
این گزارش ادامه داد ترامپ می‌‌خواهد اینطور فکر کند که برجام کارساز نیست و وقتی حقایق به گونه‌ای است که رضایت وی را جلب نمی‌کند، اینگونه فرض می‌کند که حقایق اشتباه است و فرضیه‌های خودش درست است.
این گزارش سپس این‌گونه نوشت که کاخ سفید ظاهراً متعهد به یافتن دلایلی است تا با خواسته‌های ترامپ سازگار باشد و این به مفهوم آن است که آینده برجام بسیار در خطر است.

انتهای پیام/

منبع: جهان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه