خبرنگار: ابوالفضل شکری
معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران در گفتگو با 8دی:

فرانسه و نروژ سرمایه‌گذاری در بخش آبزی‌پروری ایران را آغاز کردند

معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران گفت: هم اکنون فرانسه و نروژ در حال سرمایه‌گذاری در حوزه آبزی‌پروری در چند نقطه کشور هستند.

فرانسه و نروژ سرمایه‌گذاری در بخش آبزی‌پروری ایران را آغاز کردند

حسین عبدالحی معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات ایران صبح در حاشیه دو نمایشگاه بین‌المللی دریایی، دریانوردی، بنادر و تجهیزات وابسته و نمایشگاه شیلات، آبزیان، صیادی و صنایع در مرکز نمایشگاه‌ها و همایش‌های سازمان منطقه آزاد انزلی اظهار داشت: برنامه ما در حوزه آبزی پروری این است که مطابق برنامه ششم به ۸۰۰ هزار تن محصول آبزی پروری برسیم که از این ۸۰۰ هزار تن ۲۰۰ هزار تن شامل پرورش ماهی در فقس خواهد بود.

وی افزود: از این میزان محصول تولیدی بر اساس برنامه ۶۰ هزار تن میگو، ۲۰۰ هزار تن قرل آلا، ۱۰ هزار تن ماهی خاویاری و مابقی ماهی های گرم آبی می باشد.

معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران ادامه داد: در پرداخت تسهیلات در حوزه آبزی پروری به دلیل قرار گرفتن در حوزه اقتصاد مقاومتی محدودیتی وجود ندارد اما مشکلاتی در پرداخت ها وجود دارد و بخش خصوصی باید وثیقه لازم را برای گرفتن تسهیلات فراهم کند.

عبدالحی گفت: ما باید بر اساس برنامه مصرف سرانه ماهی را از ۱۰ کیلو به ۱۴ کیلو در کشور برسانیم.

معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران با بیان اینکه برای سرمایه‌گذاری در حوزه آبزی پروری توافقاتی با کشورهای فرانسه، چین، نروژ و کره جنوبی داشته‌ایم اظهار کرد: فرانسه و نروژ در حال سرمایه‌گذاری در حوزه آبزی‌پروری در چند نقطه کشور هستند و هم‌اکنون دو شرکت بزرگ نروژی دفتر خود را در ایران راه‌اندازی کرده‌اند و در حال ایجاد تشکیلاتی برای پشتیبانی از پروژه‌ها هستند.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه