۶۵ دوتابعیتی در بدنه دولت فعالیت می‌کنند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بنده به عنوان رئیس کمیته تحقیق و تفحص از دوتابعیتی‌ها اعلام می‌کنم که ۶۵ دوتابعیتی در بدنه دولت فعالیت می‌کنند.

۶۵ دوتابعیتی در بدنه دولت فعالیت می‌کنند

به گزارش ۸دی، جواد کریمی‌قدوسی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی که در دفتر روابط عمومی وی برگزار شد گفت: قانون تحریمی s722 یک تحریم جدید است، اما برخی مقامات وزارت امورخارجه ادعا می‌کنند که تحریم جدیدی نیست.
وی افزود: تصویب قانون تحریمی s722 نقض صریح برجام است و در مواد ۲۶، ۲۸ و ۲۹ این قانون به صراحت برجام نقض شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: در جلسه‌ای که در مجلس با عراقچی داشتیم، وی پذیرفت که قانون s722 نقض برجام است و بنده اکنون موافق اجرای برجام هستم، چراکه ما به تمام تعهداتمان عمل کرده‌ایم و حالا نوبت آن رسیده است که طرف مقابل نیز به تعهداتش عمل کند.

کریمی قدوسی ادامه داد: در قانون s722 سپاه پاسداران به صورت کامل تحریم شده و از آن به عنوان نهادی تروریستی نام برده و هدف از وضع این قانون، متهم کردن ایران در عرصه بین‌المللی به عنوان حامی تروریسم است.
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی تبیین کرد: هدف از وضع تحریم جدید، اخذ امتیازات بیشتر از ایران است و متأسفانه برخی معاونین وزارت خارجه معتقدند باید در مسائل منطقه‌ای نیز با آمریکا مذاکره کنیم تا مانع بروز جنگ شویم.

وی یادآور شد: زیرساخت اجرای قانون s722 از چند ماه پیش و با مطرح کردن کلیدواژه‌ دولت با تفنگ از سوی رئیس جمهور فراهم شده است.

کریمی قدوسی با اشاره به ترس شرکت‌های خارجی از همکاری با ایران گفت: تنها شرکت خارجی که پس از برجام با ایران همکاری کرد، شرکت چندملیتی توتال بود که با اجازه آمریکا وارد همکاری با ایران شد.
وی اضافه کرد: آمریکا به شرکت توتال به عنوان دروازه «نفوذ» به حوزه اقتصاد و مدیریت نفت و گاز ایران، اجازه انعقاد قرارداد اعطا کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس توضیح داد: در حال حاضر قرارداد توتال با دستور شورای عالی امنیت ملی متوقف شده تا پیوست امنیتی و محرمانگی این قراردادها به تصویب شورای عالی امنیت ملی برسد و قرارداد توتال پس از تطبیق با این سند، اجازه اجرا می‌گیرد.

وی ضمن تأکید بر لزوم تطبیق قرارداد نفتی اخیر با پیوست امنیتی، گفت: آقای زنگنه خیلی مقاومت می‌کرد که قرارداد توتال با این سند تطبیق نشود.

کریمی‌قدوسی مطرح کرد: پیوست محرمانگی برای جلوگیری از نفوذ و زمینه‌سازی کودتا در پوشش فعالیت‌های اقتصادی است.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از دوتابعیتی‌‌ها با اشاره به اینکه در بحث کابینه یک خط قرمز وجود دارد و آن استفاده از مدیران دوتابعیتی است، افزود: بنده به عنوان رئیس کمیته تحقیق و تفحص از دوتابعیتی‌ها اعلام می‌کنم که ۶۵ نفر دوتابعیتی در بدنه دولت فعالیت می‌کنند.

وی یادآور شد: اخیراً یک گزارش مالی از دانشگاه آزاد تهیه شده که بسیار تلخ است و سرمایه‌های این دانشگاه عمدتاً برای خدمات‌دهی به افراد خاصی همچون فرزندان مرحوم حجت‌الاسلام هاشمی حیف و میل می‌شده است.

کریمی‌قدوسی بیان کرد: در مدیریت قبلی دانشگاه آزاد، یک جریان سیاسی به دنبال تربیت سرباز برای نظام پس از جمهوری اسلامی بود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه