خبرنگار: ابوالفضل شکری
مدیر عامل سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع در گفتگو با 8دی:

خلیج فارس حیات خلوت ماست / تشریح موفقیت‌های سازمان صنایع دریایی در سخت‌ترین شرایط تحریم

مدیر عامل سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع گفت: ما تهدیدی در خلیج فارس نمی‌بینیم و این خلیج حیات خلوت ماست.

خلیج فارس حیات خلوت ماست / تشریح موفقیت‌های سازمان صنایع دریایی در سخت‌ترین شرایط تحریم

امیر دریادار رستگاری مدیر عامل سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع در حاشیه دو نمایشگاه بین المللی دریایی، دریانوردی، بنادر و تجهیزات وابسته و نمایشگاه شیلات، آبزیان، صیادی و صنایع وابسته در منطقه آزاد انزلی در گفتگو با خبرنگار ۸دی اظهار داشت: آنچه که شما امروز در این نمایشگاه می‌بینید همه محصولاتی است که از خلق ایده تا تولید محصول توسط متخصصین داخلی در سازمان صنایع دریایی و متخصصین داخلی در کشور مقدس جمهوری اسلامی ایران طراحی و ساخته شده است.

وی افزود: محصولات این نمایشگاه از حوزه سامانه‌های رانش و پیش‌رونده‌ها تا تجهیزات داخلی مثل سامانه‌های راداری، مخابراتی، الکترونیکی، سوناری و تجهیزات رانش همگی ساخت صنایع داخلی سازمان صنایع دریایی و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است.

مدیر عامل سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع ادامه داد: ما موفق شدیم با کمک متخصصان داخلی و با استفاده از رویکرد نوآوری باز و امکانات داخلی کشور تمامی سامانه‌های پیش رونده، انواع شفت‌ها، پروانه‌ها و انواع سیستم‌های رانش را بومی کنیم. در حوزه دیزل موفق شدیم به دیزل‌های ۹۰۰ اسب بخار برسیم و در حوزه موتورهای برون‌نصب از سال گذشته به باشگاه کشورهای تولیدکننده این موتورها وارد شدیم و اولین موتور برون‌نصب با قدرت ۲۰۰ اسب بخار را طراحی و تولید کردیم و با سرعت ۴۱ گرید دریایی (نزدیک ۷۰ کیلومتر در ساعت) این موتور تست عملکرد خود را با موفقیت انجام داد. در سامانه‌های مختلف مثل تابلوهای راه‌انداز، تابلوهای هوشمند ونشان دهنده‌ها به خودکفایی صد در صد رسیدیم.

وی تأکید کرد: این موفقیت‌ها را تنها با زیرساخت‌های وزارت دفاع بدست نیاورده‌ایم بلکه با توان موجود صنعتی کشور و با یک شراکت راهبردی که با صنایع داخلی کشور وزارت دفاع برقرار کردیم موفق شدیم بسیاری از محصولات را با دست ایرانی در سخت‌ترین شرایط تحریم بسازیم و جوانان نخبه ایرانی توانستند تمام این چالش را تبدیل به فرصت کنند.

امیر رستگاری ادامه داد: کشور ما امروز یکی از امن‌ترین کشورهای دنیا در بحرانی‌ترین منطقه جهان است و این به برکت نیروهای مقتدر نظامی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

مدیر عامل سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع گفت: در حوزه نظامی برنامه وسیعی داریم از جمله تأمین و پشتیبانی نیروهای مقتدر دریایی با ساخت انواع ناوشکن‌ها، ناوهای موشک‌انداز، شناورهای تندرو، زیردریایی ها و … از برنامه های ماست و در حوزه غیر نظامی نیز قرادادهایی با سازمان بنادر دریایی و شیلات جمهوری اسلامی ایران و دیگر سازمان‌های دریایی داریم که برای آنها شناورهای مورد نیاز آنها را خواهیم ساخت.

امیر دریادار رستگاری درباره ساخت ناو موشک‌انداز سپاه با قابلیت رادار گریز نیز گفت: ساخت این ناو تمام شده است و هم اکنون در حال انجام تست‌های دریایی است و با سرعت ۶۰ کیلومتر در ساعت این آزمایشات انجام می‌شود و این از افتخارات جمهوری اسلامی است که می‌تواند شناوری رزمی با قابیلت‌های روز دنیا بسازد و در دریای صلح خزر مورد بهره‌برداری قرار دهد و پرچم جمهوری اسلامی را به اهتزاز در بیاورد.

وی افزود: این ناو موشک موشک انداز از قابلیت‌های بسیار خوب آفندی و پدافندی برخوردار است و قابلیت پرتاب موشک‌های سطح به سطح با برد بلند برخوردار است و به سامانه‌های راداری و جنگ‌های الکترونیکی مجهز و سامانه رانش آن توسط متخصصین داخلی بازمهندسی شده است.

رستگاری درباره تهدید اخیر دریایی آمریکایی‌ها در خلیج فارس اظهار کرد: ما تهدیدی در خلیج فارس نمی‌بینیم و این خلیج حیات خلوت ماست و ارتباط ما با کشورهای حاشیه خلیج فارس ارتباط بسیار خوبی است و در طول چند صد سال گذشته جز در دوره صدام خلیج فارس دریای صلح بوده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه