عضو کمیسیون بهداشت مجلس در گفت‌وگو با 8دی:

باید ضعف‌های طرح تحول سلامت رفع و هزینه‌ها صحیح مدیریت شوند

جمالی گفت: باید ضعف‌های طرح تحول سلامت رفع و هزینه‌های آن صحیح مدیرت شوند.

باید ضعف‌های طرح تحول سلامت رفع و هزینه‌ها صحیح مدیریت شوند

منوچهر جمالی امروز در گفتگو با خبرنگار ۸دی در رودبار، به ضروت توجه تدوین قوانین و اجرای آن با اسناد بالا دستی تاکید کرد و اظهار داشت: توجه به اسناد بالا دستی در تمامی اقداماتی که در کشور در حال اقدام است باید مد نظر قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه همه در تلاشند تا پیشبرد امور کشور برمبنای اسناد بالا دستی رقم بخورد، افزود: تاکنون برنامه های اجرایی کشور سعی بر منطبق بودن با اسناد بالادستی نظیر سند چشم انداز توسعه ۱۴۰۴ بوده و یقینا در آینده نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت:در کمیسیون بهداشت و درمان سعی شده تا مجموع اقدامات و مصوبات با توجه به اسناد بالا دستی و در صورت امکان اجرایی انجام شود.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی همچنین به طرح تحول سلامت و منطبق بودن آن با سند چشم انداز توسعه اشاره و اظهار کرد: ما باید نقاط قوت طرح جامع سلامت را حفظ کنیم و کسری ها و ضعف هایی که وجود دارد را رفع نماییم.

جمالی با اشاره به ضعف طرح تحول سلامت در بخش پزشک خانواده مطرح کرد: باید پزشک خانواده در طرح تحول سلامت به شکل ویژه دیده شود و نظام ارجاع طبق قانون اجرایی شود.

وی همچنین به ضرورت مدیریت صحیح منابع مالی در طرح تحول سلامت نیز اشاره کرد و گفت: باید نظارت بیشتری در هزینه هایی که در طرح تحول سلامت می شود صورت بگیرد و ما موظفیم با نظارت مکفی هزینه های اضافه از طرح تحول سلامت را حذف کنیم.

عضو مجمع نمایندگان گیلان خاطرنشان کرد: اگر هزینه ها در طرح تحول سلامت مدیریت شود و هزینه به صورت مکفی و به اندازه در بخش های سلامت صرف شود می توانیم به مطالبات بیشتر مردم در بخش سلامت بپردازیم.

نماینده مردم رودبار در خانه ملت با بیان اینکه هزینه طرح تحول سلامت مقرر شده بود از یک درصد محل ارزش افزوده و ۱۰ درصد هدفمندی یارانه ها تخصیص پیدا کند، مطرح کرد: اگر اعتبارات بخش سلامت از هدف مندی یارانه ها به صورت کامل پرداخت می شد مشکلات مالی مراکز درمانی حل می شد و اکنون مردم با مشکلات کمتری روبرو بودند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه