عضو هیئت رئیسه مجلس در گفت‌وگو با 8دی:

مورد کم‌لطفی قرار گرفتن کشاورزان به هیچ وجه پسندیده نیست/ نمایندگان شمالی اجازه واردات برنج را نمی دهند

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به کم لطفی ها به کشائرزان و واردات برنج در فصل برداشت، گفت: نمایندگان استان های برنجکار به هیچ وجه اجازه واردات برنج تا پایان مهر را نمی دهند.

مورد کم‌لطفی قرار گرفتن کشاورزان به هیچ وجه پسندیده نیست/ نمایندگان شمالی اجازه واردات برنج را نمی دهند

اسدالله عباسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ۸دی در رودسر با تاکید بر حفظ حقوق مصرف کننده و تولید کننده در برنج، اظهار کرد: تولید کنندگان ما باید مورد توجه و حمایت قرار بگیرند و نباید قیمت تولیدات ما بالا برود تا عده ای قاچاق کنند.
وی با اشاره به دستور واردات برنج از سوی معاون اجرایی رئیس جمهور، افزود: ما در موضوع برنج به هیچ وجه واردات آزاد نداریم و تمامی واردات برنج کنترل شده و با تعرفه و نظارت دولت صورت می گیرد.
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در زمان برداشت محصول برنج امکان واردات وجود ندارد، گفت: باید برداشت محصول برنج از مزارع انجام و میزان حجم برنج درکشور محاسبه شود و مشخص شود که از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن برنج مصرفی چقدر تولید شده است.
نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با بیان این اینکه مازاد بر مصرف و نیاز کشور باید از طریق واردات تامین شود، مطرح کرد: در سال حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تن برنج وارد می شود و دقیقا دولت بر روی آن نظارت دارد.
عضو کمیسین آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان استان های شمالی اجازه ضایع شدن حق و حقوق کشاورزان را در این برهه از زمان را نمی دهند.
عباسی با بیان اینکه کشاورزان بعد از ماه ها تلاش و زحمات در حال جمع آوری محصول خود هستند، افزود: به هیچ وجه پسندیده نیست که کشاورزان در این موقع از سال بخواهند مورد کم لطفی و بی توجهی بسیاری از افراد که به هر نحوی اظهار نظر می کنند و کشاورزان را ناراحت می کنند قرار بگیرند.
وی با بیان اینکه تلاش بر این است تا اواخر مهر ماه اجازه واردات هیچگونه برنجی را ندهیم، افزود: باید جلوی قاچاق برنج گرفته شود و پس از میزان سنجی تولید برنج تصمیمات دیگری اتخاذ شود.
عضو مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه برخی ها برنج هایی را که قبلا با قیمت پایین خریداری کرده و اکنون با قیمت بسیار گران عرضه می کنند، گفت: همه ی مردم نمی توانند برنج با قیمت بالا خریداری کنند چون برنج داخلی به خاطر هزینه های و مرغوبیتش گران هستند و برای همه ی قابل استفاده نیست.
نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هم باید برنجکار برنج خود را با قیمت منصفانه به بازار عرضه کنند و هم مصرف کنندگان و اقشار ضعیف جامعه از محصول برنج استفاده کنند، تصریح کرد: دولت باید از طریق تعاونی های مصرف و یا به شکل یارانه ای و عرضه مستقیم برنج را عرضه کند تا قیمت آن برای مصرف کننده بالا نباشد.
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر دولت احساس کرد که بازار نیاز به برنج دارد باید دست به واردات بزند، گفت: در ارتباط با صحبت های ضد و نقیضی که مطرح می شود مواضع نمایندگان شمالی به ویژه نمایندگانی که حوزه های انتخابیه آنها برنجکاران هستند مقاومت و ایستادگی می کنند و اجازه تضییح حقوق کشاورزان را نخواهیم داد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه