مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان خبر داد؛

افزایش ۱۷۵ درصدی اعتبارات جمعیت هلال احمر گیلان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان از افرایش ۱۷۵ درصد بودجه و اعتبارات هلال احمر استان نسبت به سال گذشته خبر داد.

افزایش ۱۷۵ درصدی اعتبارات جمعیت هلال احمر گیلان

به گزارش ۸دی، مهدی ولی پور روز دوشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان لنگرود ضمن تبریک ولادت امام رضا (ع) از افرایش ۱۷۵ درصد بودجه و اعتبارات هلال احمر استان نسبت به سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: جلسه امروز با هدف آغاز ساخت فاز اول پایگاه امداد هوایی استان در فضایی به مساحت ۶ هکتار با بودجه اولیه ۳ میلیارد تومان در لنگرد می‌باشد.

وی افزود: مرکز آموزشی چاف لنگرود با مساحت ۱۸ هکتار پتانسیل خوبی  جهت تبدیل شدن به  بزرگترین مرکز تخصصی آموزشی جمعیت هلال احمر بعد از استان اصفهان است.

ولی پور ادامه داد: برآورد هزینه برای اتمام پایگاه امداد هوایی و تجهیز مرکز آموزشی تخصصی چاف لنگرود ۳۲ میلیارد  تومان اعتبار می‌باشد و همراهی مسئولین استانی و کشوری می‌تواند در تحقق این امر کمک شایانی کند.

وی همچنین با اشاره به استقرار دایم بالگرد جمعیت هلال احمر در استان اظهار کرد: در سال گذشته بالگرد جمعیت هلال احمر به صورت موقت در استان استقرار داشت که از ابتدای امسال با اختصاص بالگرد ۲۱۴ با قابلیت دید در شب و پرواز روی آب به صورت دایمی در استان مستقر می‌باشد.

ولی پور افزود: ساخت و دریافت مجوز پایگاههای ثابت جاده‌ای در نقاط پرخطر و پیگیری و راه اندازی داروخانه هلال احمر لاهیجان جزو اولویت‌های ماست که نیاز به همکاری مسئولین پر تلاش و نمایندگان مجلس دارد.

وی همچنین گفت: احداث خانه های هلال حمر برای نفوذ در لایه های اجتماعی و آموزش عموم مردم یکی دیگر از فعالیت های این جمعیت بوده  که از سال گذشته با افتتاح ۲ خانه هلال  آغاز و در حال حاضر ۸۱ خانه هلال احمر در مراکز روستایی و شهری با کمک دهیاران، شهرداران و بخشداران افتتاح شده است  و هدف ما راه اندازی  این خانه ها در ۱۰۹ مرکز دهستان می باشد.

مدیر علامل جمعیت هلال احمر استان با اشاره به اینکه ۸۶۰۰ خانوار از آغاز طرح خادم در سراسر استان مورد آموزش مرحله ای قرار گرفته اند افزود: طرح خادم در استان گیلان از بهمن سال گذشته آغاز به کار کرد که طی آن داوطلبان آموزش دیده با حضور ماهانه  به درب منازل باعت ایجاد حساسیت و نیاز به یادگیری در خانواره ها می‌شوند تا بتوانند ضمن آموزش نکات کلیدی و ترغیب افراد جهت عضویت در این نهاد خیریه مردمی از اثرات مخرب حوادث نیز بکاهند.

حجت الاسلام و المسلمین سید هادی موسوی مسئول نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان نیز در این جلسه اظهار داشت: هلال احمر محدود به مرز و جغرافیای خاصی نیست  و مرکز تخصصی چاف قابلیت استفاده برای کل کشور را دارد.

وی افزود: با توجه به توریستی بودن استان و وقوع حوادث مختلف با تجهیز و بهسازی این مرکز، می تواند نقطه‌ای برای اسکان اضطراری در شرایط بحرانی باشد.

در این جلسه مرادی مدیر کل پدافند غیر عامل گیلان، محمد باقر پسندی دادستان لنگرود، جمالدار جانشین فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان لنگرود، مجاوری رییس حمل و نقل و پایانه شهرستان، ذاکری شهردار چاف و چمخاله و جهانگیری معاون فرماندار لاهیجان و عضو هیات مدیره استان نیز حضور داشتند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه