متلاشی شدن باند هرمی ۲۰ نفره در شهرستان مرزی آستارا

فرمانده انتظامی شهرستان مرزی آستارا از متلاشی شدن یک باند هرمی درآستارا و دستگیری ۲۰ نفر از اعضای این باند با سر شبکه های آن خبر داد.

متلاشی شدن باند هرمی ۲۰ نفره در شهرستان مرزی آستارا

به گزارش ۸دی، فرمانده انتظامی شهرستان مرزی آستارا بعد از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران در تشریح دستگیری و انهدام این باند هرمی اظهار کرد: در پی شکایت فردی مبنی بر فقدان فرزند ۲۴ ساله اش در یکی از شهرستان های استان گیلان و احتمال حضورش در آستارا، با توجه به حساسیت موضوع و احتمال بروز هرگونه حوادث ناگوار موضوع در دست رسیدگی کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

سرهنگ رسول عزیزی افزود: ماموران انتظامی و پلیس آگاهی آستارا با بکارگیری منابع و مخبران و با استفاده از تصاویر فرد مورد نظر، حضور وی را در کنار سواحل آستارا توسط منابع و بومیان محلی تایید و در نهایت طی اقدامات تعقیب و مراقبت، محل اختفای فرد مفقود شده در بخش لوندویل شهرستان آستارا شناسایی و متوجه تردد مشکوک تعداد زیادی جوان در یک منزل استیجاری شدند که هیچگونه اطلاعاتی از حضورشان نداشتند.

وی ادامه داد: مامورین انتظامی با هماهنگی با مقام قضایی جهت بررسی موضوع در محل حاضر و پس از ورود به منزل نفرات ساکن آن با رویت مامورین اقدام به فرار کردند که با هوشیاری ماموران از فرار افراد مذکور جلوگیری و مشخص شد منزل فوق استیجاری است.

فرمانده انتظامی آستارا گفت: ۱۶ نفر پسر جوان در رده سنی ۲۱ تا ۲۵ ساله در منزل فوق حضور داشتند که طی بررسی و مشاهدات به عمل آمده توسط ماموران مشخص شد که اعضای یک باند هرمی هستند و همه این افراد دستگیر شدند.

وی افزود: از منزل فوق تعداد دو دستگاه لپ تاپ حاوی مطالب شرکت های هرمی و تعداد ۲۰ جلد انواع دفترچه های آموزشی شرکت های هرمی و تعداد ۱۵ جلد جزوه آموزشی درباره نحوه فعالیت و ترسیم اعضای هرم در شرکت های هرمی و همچنین تعداد ۲۲دستگاه از انواع گوشی هوشمند و دو دستگاه خودرو توسط نیروی انتظامی کشف و ضبط شد.

سرهنگ عزیزی در ادامه از شناسایی و دستگیری چهار نفر دیگر از سرشبکه های این باند هرمی که در بین اعضا اقدام به آموزش این نفرات و هدایت و اداره این باند هرمی را بر عهده داشتند در حوالی همان محل خبر داد و اظهار کرد: همه افراد دستگیر شده با تشکیل پرونده برای رسیدگی به مقام قضایی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی آستارا به خانواده ها و جوانان توصیه کرد هوشیاری لازم درباره فعالیت شرکت های هرمی و شبکه های کلاهبرداری را داشته تا فریب افراد سودجو و کلاهبرداران را نخورند تا از خسارت های مالی و بروز حوادث ناگوار و از به خطر افتادن آسایش و آرامش خانواده ها جلوگیری شده و تمامی خواسته ها و مقاصد شوم اینگونه افراد خنثی و نابود شود.

انتهای پیام/

منبع: مهر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه