۳ هزار هکتار از عرصه‌های جنگلی املش از وجود دام آزاد شد

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری املش گفت: ۱۴۵ خانوار دامدار جنگل نشین تاکنون در شهرستان املش ساماندهی شده و ۳ هزار و ۱۵۰ هکتار از مناطق جنگلی شهرستان املش از وجود دام آزاد شد.

۳ هزار هکتار از عرصه‌های جنگلی املش از وجود دام آزاد شد

به گزارش ۸دی، عبدالعلی رهنما اظهار داشت: از آغاز طرح ساماندهی دامداران جنگل نشین در سال ۸۳ تاکنون ۱۴۵ دامدار املشی با ۱۵ هزار و ۳۷۰ واحد دامی اعم از سبک و سنگین از مناطق جنگلی این شهرستان ساماندهی شدند.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان املش گفت: برای اجرای طرح ساماندهی دامداران جنگل‌نشین تاکنون ۱۷ میلیارد و ۷۴۳ میلیون ریال اعتبار هزینه شده و ۳ هزار و ۱۵۰ هکتار از مناطق جنگلی شهرستان املش از وجود دام آزاد شده است.

رهنما افزود: از مجموع این میران عملکرد در زمینه طرح ساماندهی دامداران جنگل‌نشین در شهرستان املش، چند خانوار دامدار با ۱۵۰ واحد دامی با اعتباری معادل ۲۷۰ میلیون ریال امسال ساماندهی شدند که در این راستا ۳۰ هکتار از عرصه‌های جنگلی پلت گردن از وجود دام آزاد شد.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان املش اذعان داشت: برای ساماندهی ۱۹۷ خانوار دامدار جنگل‌نشین و کوچنده این شهرستان با ۳۰ هزار واحد دامی به ۳۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی گفت: با اجرای طرح خروج دام و دامدار از مناطق جنگلی تاکنون ۳ هزار و۱۵۰ هکتار از عرصه‌های جنگلی این شهرستان در مناطق هلودشت، ملجادشت، شرم دشت، گورسرا، قاضی دشت، کنگاسرا، تموش، رودگوابر، تشستان، چکارودخانه، گرلنگه، سرکله بالا و پایین، چهل کوه،  لاپان، للیکی گردن، هلوسرای علیا، رژگه، خورش سرا و الردهی از وجود دام آزاد شد.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان املش تصریح کرد: از مجموع ۲۴ هزار و ۳۴۳ هکتار از اراضی ملی شهرستان املش ۲۰ هزار هکتار آن جنگل، ۴ هزار و ۳۰۰ هکتار مرتع و ۴۳ هکتار هم در قالب ۲۲ پهنه استخر است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه