مردم در انتظار یک موافقت ساده منابع طبیعی برای برقدار شدن؛

روستای پنگاپشت همچنان در تاریکی/ استاندار گیلان شهریور ۹۴: قطعا مشکل حل می شود!

در حالی که بخش عمده ای از روستای ۶۶ خانواره پنگاپشت در شهرستان ماسال به واسطه عدم موافقت منابع طبیعی همچنان برق ندارد، مردم تنها “تاکیدات” مسئولین برای حل مشکل را می شنوند.

روستای پنگاپشت همچنان در تاریکی/ استاندار گیلان شهریور ۹۴: قطعا مشکل حل می شود!

به گزارش ۸دی، به نقل از ماسال نیوز؛ در حالی که ۲۱ مهر سال ۱۳۸۸ جشن پایان برقرسانی به روستاهای  بالای ۲۰ خانوار در کشور برگزار شد، بخش های عمده ای از روستای پنگاپشت با ۶۶ خانوار در بخش شاندرمن همچنان بدون برق است و مردم این روستاها همچنان تنها شاهد «تاکیدات» مسئولین برای حل این مشکل هستند.

بودجه لازم برای برق رسانی به این روستا در سفر دوم استانی دولت احمدی نژاد به گیلان تامین شد اما مجوز برقرسانی به این روستا از سوی اداره منابع طبیعی صادر نمی شود.

مروری بر سخنان مسئولین در این سالها درباره برق پنگاپشت نکات جالبی در بر دارد؛

 

۹ آذر ۹۱ امیرپور رئیس وقت اداره برق ماسال، در زمینه روستای پنگاپشت به خبرنگار ماسال نیوز گفت: مشکل روستای پنگاپشت بحث منابع طبیعی است و برای برق رسانی به این روستا باید مشکل مجوز از طرف منابع طبیعی حل شود. در این زمینه اداره منابع طبیعی بیان می دارد که روستا در داخل عرصه منابع طبیعی قرار گرفته است و به همین دلیل اجرا پروژه به تأخیر افتاده است.

وی ابراز امیدواری کرد تا پایان سال ۹۱ مشکل مجوز حل می‌شود.

 

 

منابع طبیعی آذر ۹۱ : مشکل حل شد!

تنها ۱۱ روز بعد یعنی ۲۰ آذر ۹۱، علی امیدی، رئیس وقت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ماسال، به ماسال نیوز گفت: برای حل این مسئله بازدیدی از این روستاها در هفته گذشته به همراه دهیار روستا انجام دادیم و به این نتیجه رسیدیم که برق رسانی به این روستا آسیبی به منابع طبیعی نمی زند و هم اکنون پیش نویس موافقت منابع طبیعی شهرستان برای اداره کل آماده شده است و بزودی ارسال خواهد شد.

 

 

۳۱ خرداد ۹۳ معاون امور جنگل سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور به ماسال سفر کرد و از نزدیک در جریان مشکلات شهرستان قرار گرفت.

محمود قاسم نژاد فرماندار ماسال در نشست مشترک معاون امور جنگل ها که با حضور  نماینده برگزار می شد موضوع برقرسانی به پنگاپشت را مطرح و بر حل مشکل تاکید کرد.

 

 

استاندار گیلان شهریور ۹۴: قطعا مشکل حل می شود!

۴ شهریور ۹۴ استاندار گیلان برای افتتاح هتل معصومی به منطقه اولسبلنگاه ماسال سفر میکند و در پاسخ به سوال خبرنگار ماسال نیوز در خصوص برقرسانی به این روستا می گوید: حفظ محیط زیست و منابع طبیعی نباید زندگی و رفاه مردم را دچار خدشه کند و ما (چنین موضوعی را) اجازه نمی دهیم. روستایی که نیاز به برق‌رسانی داشته باشد مساعدت‌های لازم انجام خواهد شد و قطعا این مشکل بر طرف می‌شود.

 

 

۴ بهمن ۹۴ مدیر کل منابع طبیعی گیلان به ماسال آمد و بار دیگر فرماندار ماسال در نشست مشترک درباره برق رسانی به این روستا و حل مشکلاتش تاکید کرد.

قاسم نژاد در این نشست گفت: علی رغم همه هماهنگی ها و بازدیدهایی که از سوی مسئولان کشوری و استانی منابع طبیعی در خصوص این پروژه صورت گرفته است، کماکان در راستای اجرایی شدن این پروژه مشکلاتی وجود دارد که امیدواریم در اسرع وقت شاهد رفع این مشکل باشیم.

 

در نهایت روز گذشته یعنی ۸ مرداد ۹۶ مجددا نشستی در جهت بررسی مشکلات برق شهرستان با حضور قائم مقام و معاون بهره برداری شرکت توزیع برق گیلان ، در دفتر کار فرماندار ماسال برگزار شد.

محمود قاسم نژاد فرماندار ماسال در این نشست گفت: در خصوص برق رسانی به روستای پنگاپشت در طول ۴ سال گذشته، بازدید های متعددی از سوی مسئولان کشوری و شهرستانی از جمله معاون محترم عمرانی استاندار و معاون امور جنگل های سازمان منابع طبیعی کشور از این روستا صورت گرفت، اما متاسفانه علی رغم این پی گیری ها و با وجود اینکه با موافقت ضمنی و کتبی منابع طبیعی، قسمت اعظمی از این پروژه اجرایی شده است، مجددا” در روال جدید اداره منابع طبیعی، این پروژه با مشکل مواجه شده است.

 

 

مرور خبرهای این سال‌ها درباره یک موافقت ساده و بدون هزینه برای خروج مردم از تاریکی نشان می دهدمشکل روستای پنگاپشت مشکل منابع طبیعی نیست. مشکل حتی از کمبود اعتبارات که بهانه ای همیشگی برای توجیه کاستی هاست، نیست. بلکه مشکل، مدیریت بیماری است که عزمی برای کار ندارد.

 

خوب است مدیران گیلان علی الخصوص استاندار محترم که از نزدیک در جریان این پروژه است، مروری بر خاطرات مدیریتی شهید انصاری استاندار شهد گیلان داشته باشد آنجا که بواسطه تعلل مدیر کل برق استان در برقرسانی به یک روستا، او را بازداشت کرد و کار را بجایی رساند که از وزارتخانه برای آزادی اش واسطه فرستادند. آن مدیر کل متخلف از سوی استاندار شهید گیلان برای همیشه از مدیریت در گیلان منع شد.

 

انتهای پیام /

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه