نماینده مردم رشت در گفت‌وگو با 8دی:

بحران نامیدن تلفات ماهی استخرداران و کمک به خسارت دیدگان از سوی دولت لازم است

نماینده مردم رشت در مجلس گفت: لازم است دولت تلفات ماهی استخرداران را بحران اعلام و به خسارت دیدگان کمک کند.

بحران نامیدن تلفات ماهی استخرداران و کمک به خسارت دیدگان از سوی دولت لازم است

جبار کوچکی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ۸دی با ابراز نگرانی از تلف شدن بچه ماهی‌ها در رودخانه زرجوب رشت اظهار داشت: یکی از عمده‌ترین دلایل تلف شدن ماهی در این موقع از سال افزایش دمای هوا و کاهش سطح آب در رودخانه‌ها و استخرها است.

وی در ادامه افزود: افزایش دمای هوا هم موجب خسارت‌هایی برای استخرداران استان و هم باعث خسارت‌هایی در زیستگاه بچه‌ماهی‌ها در رودخانه زرجوب رشت شده است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نظریه کارشناسان زیست محیطی در خصوص تلف شدن بچه‌ماهی ها در زرجوب گفت: با کمبود اکسیژن در پی گرمای آب ماهی‌ها تلف می‌شوند و استخرداران استان و همچنین کارشناسان زیست محیطی نسبت به این موضوع اذعان دارند.

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اعلام هشدار نسبت به کاهش سطح آب جاری در رودخانه و استخرهای استان گفت: خشک شدن آب رودخانه ها و کبود فضا و همچنین افزایش دما از عواملی است که بچه ماهی ها را تلف می کند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان به ضرورت امدادرسانی و کمک دولت به خسارت دیدگان پرورش ماهی تاکید کرد و گفت: دولت باید به استخرداران و کسانی که در پرورش ماهی زحمت می کشند کمک کند.

کوچکی‌نژاد در پایان خاطرنشان کرد: تلفات ماهی در استخرها و رودخانه ها باید از سوی دولت بعنوان بحران اعلام شود تا از سوی ستاد مدیریت بحران به این مسئله کمک هایی اختصاص یابد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه