نماینده مردم شهرستان رشت:

دولت اجازه واردات برنج در فصل برداشت از تایلند و هند را ندارد/ اخطار نمایندگان به دولت در پی واردات برنج

نماینده مردم شهرستان رشت گفت: دولت اجازه واردات برنج در فصل برداشت از تایلند و هند را ندارد.

دولت اجازه واردات برنج در فصل برداشت از تایلند و هند را ندارد/ اخطار نمایندگان به دولت در پی واردات برنج

به گزارش ۸دی، جبار کوچکی نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به حساسیت مجلس و دولت در خصوص واردات محصولات کشاورزی اظهار کرد: مقام معظم رهبری مداوم در حال تذکر است که واردات محصولات کشاورزی باید در حد ضرورت باشد.

وی بابیان اینکه واردات برنج ازجمله ضروریاتی است که باید در صورت نیاز انجام شود، افزود: با توجه به اینکه ما سالانه ۲ تا ۳ میلیون تن برنج تولید می‌کنیم، مصرف و نیاز ما از برنج توسط برنج‌کاران داخلی تأمین می‌شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه تأمین برنج موردنیاز با توجه به اینکه قبلاً تولید و واردشده و در انبارها موجود است، کافی است، گفت: طبق قانون نیز سه ماه قبل و سه ماه بعد از برداشت برنج امکان واردات برنج وجود ندارد.

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه دولت اجازه توزیع برنج خارجی را در فصل برداشت ندارد، خاطرنشان کرد: دولت ادعا می‌کند که ثبت سفارش‌هایی که قبلاً از کشورهایی نظیر تایلند هند و داده‌شده در کشتی‌های بارگیری شده در بنادر هستند و باید وارد شوند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به نامه نمایندگان شمال کشور به رئیس‌جمهور، وزیر جهاد و صنایع و اخطار به آن‌ها مبنی بر اینکه واردات در این موقع خلاف قانون است، تصریح کرد: اگر برنجی واردشده و موجود است بین مردم توزیع بشود و مانع از تشنج در بازار این محصول استراتژیک شود.

کوچکی نژاد بابیان اینکه دولت می‌تواند به تولیدکنندگان برنج داخلی یارانه بدهد، گفت: برخی از کشورها به‌منظور جلوگیری از برهم خوردن تعادل در بازار گندم‌های تولید شده را در دریا می‌ریزند تا ماهی‌ها بخورند اما بازار انباشت از گندم نباشد تا کشاورزان آسیب ببینند.

وی بابیان اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به‌شدت در حال تعقیب سیاست‌های دولت در حوزه واردات برنج است، گفت: برخی از ستادهایی که در مواقع خاص تصمیم می‌گیرند تأکید بر واردات برنج دارند و ما معتقدیم هیچ ستادی نمی‌تواند برای واردات برنج تصمیم بگیرد و حتماً باید وزارت جهاد کشاورزی میزان برنج را مدیریت کند.

نماینده مردم رشت در خانه ملت، افزود: قانون تصریح کرده که وزارت جهاد کشاورزی باید در خصوص میزان واردات برنج پاسخگو باشد گرچه وزارت صنایع و معادن و تجارت نیز حق واردات برنج به کشور را ندارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه