۱۶ بار تاکید بر مواضع شفاف ! آقای ظریف لطفا بیدار شوید!!!

آقای ظریف!  وقتی رهبری ۱۶  بار در یک سخنرانی (روز شنبه ۱۹ بهمن ماه)  بر موضع گیری شفاف مسئولان تاکید میکند یعنی چه!؟   آیا بازهم جایی برای فرافکنی شما  و ادعای “مود تایید بودن رفتارهای شما در دیپلماسی از نظر رهبری” وجود دارد؟! چرا باید وضع را به جایی برسانیم که رهبری ناچار شود […]

۱۶ بار تاکید بر مواضع شفاف ! آقای ظریف لطفا بیدار شوید!!!

آقای ظریف!  وقتی رهبری ۱۶  بار در یک سخنرانی (روز شنبه ۱۹ بهمن ماه)  بر موضع گیری شفاف مسئولان تاکید میکند یعنی چه!؟

 

آیا بازهم جایی برای فرافکنی شما  و ادعای “مود تایید بودن رفتارهای شما در دیپلماسی از نظر رهبری” وجود دارد؟!
چرا باید وضع را به جایی برسانیم که رهبری ناچار شود اینگونه در یک سخنرانی موضوعی را چندین بار گوشزد کند ؟ نه یک بار نه دوبار بلکه ۱۶ بار!!!!
چرا باید وضعیت را به جایی برسانیم که معاون وزیر امور خارجه آمریکا هم صریحا عبارت ” تهدید نظامی” را علیه ایران بکار ببرد؟
آیا بازهم میخواهید یکی به نعل بکوبید و یکی به میخ!؟
آیا بازهم میخواهید بدون موضع گیری شفاف ، یک روز از خروج حزب الله از سوریه سخن بگویید و روز دیگر از حمایت جمهوری اسلامی از مقاومت اسلامی!؟
آیا بازهم میخواهید هولوکاست را بصورت مبهم تایید یا رد کنید!؟
آقای ظریف ! گمان میکنم این چند جمله خطاب به شما و دیگر مسئولینی است که هنوز به آمریکا اعتماد دارند و متاسفانه جرأت موضع گیری صریح در مورد جنایات آمریکا و رژیم اشغالگر قدس را ندارید !؟
امام و رهبری حتی یکبار رژیم اشغالگر اسرائیل را “کشور اسرائیل” یا “اسرائیل” خطاب نکرد اما متاسفانه شما هنوز آمریکا را ابرقدرت مینامید و  باور کرده اید آمریکا و همپیمانانش یک مجمع جهانی هستند !
آمریکاییها سخنان خود را صریح و شفاف میزنند اما شما هنوز اصرار دارید با موضع گیری مبهم و غیرصریح در بین دشمنان قسم خورده انقلاب ، دنبال دوست بگردید !؟
وقتی مسکو عقیده دارد تحریمهای جدید ( دو مرحله تحریم جدید که بعد از توافقنامه ژنو صورزت گرفته) ناقض صریح توافقنامه است و برای این موضوع بیانیه صادر میکند اما شما بعنوان رئیس دستگاه دیپلماسی کشور هنوز مبهم سخن میگویید !؟
دقیقا پس از لبخندهای شما به مستکبرین است که آنها شفاف تر مواضع خود را بیان میکنند و صراحتا از “حمله نظامی” صحبت میکنند اما همینها قبل از لبخندهای شما مبهم سخن میگفتند و به عبارت ” گزینه های روی میز” بسنده میکردند .
آنها صریح و شفاف از برچیده شدن تمام تاسیسات هسته ای ایران سخن میکویند وشما سال نو یهودیان را به آنها تبریک میگویید !
آقای ظریف ! روی سخن رهبری وقتی میگویند ” مشکلات کشور را تنها یک چیز حل میکند، آن هم عبارت است از نگاه به ظرفیّتهاى درونى” با کیست؟
وقتی می فرمایند: ” راه برطرف کردن مشکلات اقتصادى کشور – حالا این بخش از مشکلات – نگاه به بیرون نیست، نگاه به برداشتن تحریم دشمن و مانند اینها نیست؛”
منظور رهبری چه کسانی اند؟
مگر رهبری چندی پیش از نابجا بودن بعضی رفتارها از جانب مسئولان در سازمان ملل سخن نگفتند؟ مگر از این رفتارها گله نکردند؟
خوب است دوباره بخشی از سخنان رهبر انقلاب را بازگو کنم شاید تلنگری باشد برای بعضی از مسئولین و دوستانی که هنوز هم بر لزوم مذاکره ایران با آمریکا اصرار دارند و تلاش میکنند دشمنیهای آمریکا از ذهن مردم ایران پاک شود:
 “آن چیزى هم که میتواند استقلال را تأمین بکند براى انقلاب اسلامى ما، تکیه‌ى صریح و شفّاف بر مبانى انقلاب است؛ اصول انقلاب، مبانى انقلاب، ارزشهاى انقلاب، به‌شکل صریح و شفّاف مورد تکیه باید قرار بگیرد. همچنان‌که امام بزرگوار این‌جور بود؛ امام از اوّل شروع نهضت، همه‌ى حرف خود را صریح، بدون ابهام بیان کرد. از اوّل، امام رژیم طاغوتىِ موروثىِ استبدادىِ سلطنتى را نفى کرد، ملاحظه نکرد؛ از اوّل معلوم بود که امام دنبال یک نظام و یک تشکیلات مردمى است. سلطنت موروثى، مردود؛ نظام استبدادى، مردود؛ نظام فردى و متّکى به اراده‌ى فرد، مردود؛ اینها را امام صریح بیان کرد؛ پرده‌پوشى نکرد. امام بصراحت بیان کرد که نظام اسلامى – نظامى بر مبناى اندیشه‌ى اسلام و ارزشهاى اسلامى – باید سرِ کار بیاید؛ پرده‌پوشى نکرد. امام در قضیّه‌ى مقابله‌ى با شبکه‌ى صهیونیستىِ خطرناکى که بر دنیا میخواهد حکومت بکند، هیچ ملاحظه‌اى نکردند، حرفى را پوشیده نگذاشتند، صراحتاً در مقابل صهیونیسم موضع گرفت. امام در مقابل رژیم صهیونیستى که یک رژیم جعلى و غاصب است که بر منطقه‌ى فلسطینِ مظلوم حکومت میکند، صریحاً موضع گرفت؛ هیچ ملاحظه و پرده‌پوشى نکرد؛ ببینید اینها  اصول و پایه‌ها است. امام در اینکه ما با نظام سلطه مخالفیم، هیچ پرده‌پوشى نکرد. نظام سلطه یعنى آن نظام بین‌المللى‌اى که متّکى است به تقسیم دنیا به سلطه‌گر و سلطه‌پذیر؛ امام قاطعاً این را رد کرد. آن نظام سلطه هم در شکل کامل خود تجسّم و تجسّد پیدا میکند در رژیم و دولت کنونى ایالات متّحده‌ى آمریکا؛ لذا امام صریحاً در مقابل آمریکا موضع گرفت. موضع‌گیرى ما در مقابل آمریکا به مناسبت این نیست که اینها یک ملّتى باشند که ما با این ملّت مخالف باشیم یا خصوصیّات نژادى تأثیرى داشته باشد؛ مسئله اینها نیست؛ مسئله این است که منش و ذات و رفتار دولت ایالات متّحده‌ى آمریکا، مداخله‌گرى و سلطه‌گرى است؛ امام در مقابل این، موضع صریح و شفّاف گرفت.” .”( بیانات در دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش)
رهبری به همین بسنده ننمودند و تاکید کردند نباید فقط چشم به تحریم دوخت:
“بعضى‌ها میخواهند نظر مردم را از دشمنىِ دشمن منصرف کنند؛ نه، ببینید دشمنى را، ببینید دورویى را. مسئولین آمریکایى در جلسات خصوصى با مسئولین کشور ما یک‌جور حرف میزنند، بمجرّد اینکه از آنها جدا میشوند، در بیرون یک‌جور دیگر حرف میزنند. مردم ایران این دورویى دشمن و نیّات سوء و پلید دشمن ما را ببینند؛ ملّت توجّه داشته باشد. ببینند که باید یک کشور اقتدار درونى خود را حفظ کند؛ این توصیه‌ى همیشه‌ى ما به مسئولین است. مشکلات کشور را تنها یک چیز حل میکند، آن هم عبارت است از نگاه به ظرفیّتهاى درونى – که این ظرفیّتها هم بحمداللَّه بسیار است، بى‌شمار است – و استفاده‌ى از این ظرفیّتها به شکل حکیمانه. خوشبختانه مسئولین اقتصادى دولتى به این معنا توجّه کرده‌اند، به این نتیجه رسیده‌اند. راه برطرف کردن مشکلات اقتصادى کشور – حالا این بخش از مشکلات – نگاه به بیرون نیست، نگاه به برداشتن تحریم دشمن و مانند اینها نیست؛ خوشبختانه مسئولین اقتصادى کشور به این معنا توجّه کرده‌اند. راه آن این است که به درون نگاه کنند؛ ساخت درونى اقتصاد را تقویت کنند؛ این کار را بنا دارند بکنند و ان‌شاءاللَّه همین است که پیش خواهد رفت و در این توفیق پیدا خواهند کرد. به دشمن نمیشود چشم دوخت؛ از دشمن نمیشود انتظار داشت. آمریکایى‌ها در برخى از اظهارات و لفّاظى‌هایشان میگویند ما دوست ملّت ایرانیم؛ دروغ میگویند، در خلال کارهایشان میشود فهمید. ایران را تهدید میکنند، آن‌وقت توقّع دارند که جمهورى اسلامى از قدرت دفاعى خود بکاهد؛ این خنده‌آور نیست؟ این مسخره نیست؟ درعین‌اینکه تهدید میکنند، درعین‌حال میگویند شما قدرت دفاعى‌تان را کم کنید؛ نه، مسئولین گوناگون و بخشهاى مختلف و نیروهاى مسلّح، به توفیق الهى روزبه‌روز بر قدرت دفاعى خودشان خواهند افزود.”( بیانات در دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش)

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه