خسارت بیش از ۵۰ میلیارد تومان به بخش مرکزی صومعه‌سرا

فرماندار صومعه‌سرا گفت: برف به بخش مرکزی این شهرستان بیش از ۵۰ میلیارد تومان خسارت وارد کرده است.

خسارت بیش از ۵۰ میلیارد تومان به بخش مرکزی صومعه‌سرا

به گزارش ۸دی نیوز، غلامحسین رجبی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در صومعه‌سرا، با بیان اینکه برف مشکلات زیادی را برای مردمان ۹۶ روستای شهرستان به وجود آورد، اظهار کرد: تمامی افراد زیربط اعم از راه و شهرسازی، شهرداری،  دهیاری ها و شوراهای اسلامی نسبت به بازگشایی و از محاصره در آوردن مردم در برف اقداماتی را انجام دادند.

وی افزود: در طول ۵۰ سال اخیر این‌گونه برف در صومعه‌سرا بی‌سابقه بود و امکانات در مقابل  حجم بالای برف کم بود و  هیچ‌‌گونه مقابله با برف نمی‌توانست انجام بگیرد.

فرماندار صومعه‌سرا گفت: مسئولان از هیچ تلاشی دریغ نکردند اما متاسفانه به دلیل کمبود امکانات مبارزه با برف امکان پذیر نبود.

رجبی با بیان اینکه در اواسط برف‌روبی دستگاه‌های برف‌روب از کار افتادند، تصریح کرد:  مجددا از استان طلب کمک کردیم و از مسئولین خواستیم که حداقل امکانات را به سمت و سویی ببرند که مردم در محاصره بودند.

وی خاطرنشان کرد: برف ۸۰ درصد از مردم روستاها را در محاصره قرار داده بود.

فرماندار صومعه‌سرا تاکید کرد: امدادرسانان هلال‌احمر نهایت تلاش خود را برای همکاری و رساندن غذا به افرادی که در محاصره برف بودند انجام دادند.

رجبی اظهار کرد:  بحران برف تجربه‌ای شد تا ناوگان مقاومت با برف را مجهز کنیم تا دیگر خسارات این چنینی را مردم متحمل نشود.

وی افزود: بیش از یک هزار واحد مسکونی در بخش مرکزی خسارت دیده‌اند و بنیاد مسکن و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت در تلاش برای برآورد خسارت نهایی هستند.

فرماندار صومعه‌سرا گفت:در بازدیدی که معاون راهبردی رئیس جمهور، معاون وزیر جهاد کشاورزی و استاندار از صومعه‌سرا داشته‌اند، امیدواریم حداقل خساراتی که به مردم وارد شده را برطرف کنیم.

رجبی تصریح کرد: مردم همچنان صبور باشند و آرامش خود را حفظ کنند تا دولت تدبیر و امید، امیدی را در دل این مردم جوانه بزند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه