نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری:

پیروی مردم گیلان از اهل بیت(ع) عامل جذب امام زادگان به این استان بوده است

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان گفت: مردم گیلان پیرو اهل بیت بوده‌اند و به همین دلیل این منطقه مرکزی حضور امام زادگان شده است.

پیروی مردم گیلان از اهل بیت(ع) عامل جذب امام زادگان به این استان بوده است

به گزارش ٨دی، همایش بزرگداشت امام زادگان استان گیلان با حضور آیت الله احمد پروایی نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری صبح امروز به میزبانی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان برگزار شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان در این همایش با قدردانی از حضور گرم هیت امنای بقاع متبرکه، مسولین، روسای ادارات و آحاد مردم در این برنامه اظهار داشت: امروزه کلیه تهاجم دشمنان نظام اسلامی در حوزه های مختلف نظامی، مذهبی و فرهنگی با تاکتیک جنگ نرم و تهاجم فرهنگی است که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را نشانه گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین ستار علیزاده با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن افزود: تاکیدات و فرامین ایشان وظیفه ما را نسبت به  این مهم سنگین‌تر می کند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان تصریح کرد: دشمن با تمام امکان و سلاح خود وارد کارزار شده است لذا باید با تمام قوا در مقابل آنها ایستادگی کنیم که یکی از این سلاح ها، ظرفیت ارزشمند بقاع متبرکه است.

وی تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی را از تاکیدات مقام معظم رهبری عنوان کرد و افزود: تمام توان و تلاش خود را مبنی بر معرفی این امامزاده گان به آحاد مردم و اکرام جایگاه آنان به کار خواهیم بست بدیهی است که آمال و اشتیاق مردم به فرزندان اهل بیت بالا است.

علیزاده با تاکید بر اینکه ما و همکاران اوقاف تمام تلاش خود خواهیم کرد تا جایگاه امامزاده گان را به بهترین وجه ممکن نشان دهیم گفت: باید با تمام توان این بقاع متبرکه را به فرموده مقام معظم رهبری به قطب فرهنگی تبدیل کنیم.

آیت الله احمد پروایی، نماینده مردم استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری نیز ضمن تبریک ایام دهه کرامت، اظهار داشت: ارادت به خاندان عصمت و طهارت در خون و وجود همه ایرانیان مخصوصا مردم گیلان که ولایتمداری را در تاریخ ثابت کرده اند چشم نوازی می‌کند.

وی: محب بودن مردم به امامزاده گان شریف که مزید آیت مدعای وجود این بزرگواران از غرب تا شرق و از شمال تا جنوب و حتی ییلاقات صعب البوم می باشد این بزرگواران را مامن و مرجعی برای مردم استان کرده است

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری در تبیین این موضوع اظهار کرد: از دلایل ارادت به آنان میهمان نوازی مردم استان بوده است که میزبانی بیشتر گیلان نسبت به اغلب استانها مزید بر این مدعاست.

وی دلیل دیگر این میزبانی را وجود دشمنان اهل بیت عنوان کرد و گفت: مردم استان گیلان مومن و پیرو اهل بیت بوده اند که با اشتیاق از فرزاندان معصومین میزبانی میکردند.

نماینده مردم در مجلس خبرگان با بیان اینکه تبلیغ اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت از وظایف اعتقادی ماست اظهار کرد: تبلیغ دین یک مسولیت بزرگ بر دوش ما می‌باشد که باید برای احیای آن اهتمام ورزید.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی خاطر نشان کرد: ما باید با حلاجی و تلاش برای تبلیغ دین در جوار این امامان اهتمام داشته باشیم که این مسولیت بزرگ فرهنگی بر گردن ماست، پس موظف به انجام آن هستیم.

وی با اذعان به اینکه در دنیا بزرگترین مبارزه، مبارزه با دین به ویژه اسلام است خاطر نشان کرد: می‌بینید که امروزه با یهودیت نه با مسیحیت و حتی نه با اسلامی که از عربستان صادر می‌شود هیچگونه مبارزه صورت نمی‌گیرد اما با فرهنگ و دینی مبارزه می شود که ریشه در خون سیدالشهدا دارد، زیرا از آن می ترسند.

پروایی با بیان اینکه فردای قیامت از ولایت ما سوال می پرسند اظهار کرد: ما باید خدا را شاکر باشیم که امامزاده گان را در جوار ما قرار داد تا دین، ولایت و امام خود را بشناسیم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: ما و شما با تلاش شبانه روزی خود باید کاری کنیم تا این ملجا شریف تبدیل به قطب فرهنگی منشا شعائر الهی شوند.

وی ادامه داد: همه خدام بقاع متبرکه یک مبلغ دینی هستید، همه باید اینقدر حساس رفتار کنیم تا با جذب ما مجذوب امامزاده گان شوند.

پروایی افزود: احتیاط و حساسیت ویژه برای کسانی که تازه می‌خواهند به این بقاع متبرکه بیایند حائز اهمیت است زیرا ما با عملکرد خود می‌توانیم کسانی را جذب یا خدای نکرده از امامزاده دور کنیم لذا باید مانند منش امامزاده گان که میهمان نواز و مهربان بودند مهربان و میهمان نواز باشیم.

وی گفت: توجه به نمازهای یومیه و استفاده از مبلغین به اقتضای خود آن منطقه بسیار مهم و تاثیر گزار خواهد بود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ما باید به موقوفات اهمیت دهیم اظهار داشت: باید نظر واقف را جلب کنیم زیرا آگاه کردن مردم استان از برکات وقف آثار و برکات شایان توجهی دارد.

پروایی در پایان تربیت قرآنی فرزندان را با طرح بسیار خوب «همه با اهدای یک جلد قرآن میتوانند واقف باشند» مهم و تاثیرگزار دانست.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه