خبرنگار: ابوالفضل شکری
نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در گفتگو با 8دی:

۴۰ درصد مطالبات چایکاران پرداخت نشده است / دور زدن قانون ممنوعیت واردات برنج مشکل ساز خواهد شد

نماینده مردم لاهیجان گفت: هم‌اکنون ۴۰ درصد مطالبات چایکاران پرداخت نشده است و ما منتظریم تا دولت این مطالبات را پرداخت کند.

۴۰ درصد مطالبات چایکاران پرداخت نشده است / دور زدن قانون ممنوعیت واردات برنج مشکل ساز خواهد شد

ذبیح الله نیک‌فر در گفتگو با خبرنگار ۸دی با بیان اینکه انتظار نمی‌رفت دولت تعرفه واردات برنج را حذف کند و در فصل برداشت برنج، این محصول را از خارج وارد کند اظهار داشت: در سالی که رهبر انقلاب آن را سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامیده اند انتظار ما از دولت حمایت از برنجکاران است.

وی افزود: نمایندگان شمال کشور انتظار دارند دولت به خواست مردم شالیکار شمال کشور توجه داشته باشد و جلوی واردات برنج را بگیرد.

نماینده لاهیجان با تأکید بر عدم توزیع و واردات برنج در فصل برداشت برنج گفت: دور زدن قانون ممنوعیت واردات برنج در فصل برداشت برای شالیکاران در امر تولید، اشتغال و معیشت کشاورزان مشکل‌ساز خواهد شد.

نیک‌فر با بیان اینکه عدم توجه به شالیکان موجب کاهش اقبال آنها به کاشت برنج در سال‌های آتی می‌شود اظهار کرد: در سال‌های گذشته به اندازه کافی برنج وارد شده است و امسال نیازی به واردات نخواهیم داشت.

وی تأکید کرد: مجموع نیاز کشور به واردات برنج تقریبا ۴۰۰ هزار تن است و واردات بی‌رویه برنج می‌تواند به کشاورزان استرس و نگرانی تحمیل کند.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی درباره عدم پرداخت مطالبات چایکاران نیز گفت: در سفر اخیر دکتر نوبخت این موضوع را عرض کردم که باید بازار هدف برای چای تولیدی داشته باشیم. چگونه در کشوری که در سال گذشته ۳۰ هزار تن چای خشک تولید کردیم و همزمان ۱۲۰ هزار تن چای وارد و توزیع شد نتوانسته‌ایم بازار هدف برای چند ۱۰ هزار تن چای تولید داخل ایجاد کنیم.

نیک فر ادامه داد: باید دولت تدبیری اتخاذ کند و به دستگاهها دستور دهد که از چای داخلی استفاده کند و در سبد کالا از چای خشک ارگانیک ایرانی که خالی از ضرر است استفاده کنند این باعث می شود چای خشک روی دست کارخانه دار ما نماند تا سنواتی شود.

وی در پایان گفت: هم اکنون ۴۰ درصد مطالبات چایکاران پرداخت نشده است و ما همچنان ما منتظریم با همه عنایت‌ها و کمک های دولت محترم برای صنعت چای، این مطالبات نیز پرداخت شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه