جزئیات شناسایی و دستگیری قاتلان بنیتا

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در بازسازی صحنه جرم، جزئیات تازه‌ای از دستگیری قاتلان بنیتا اعلام کرد.

جزئیات شناسایی و دستگیری قاتلان بنیتا

به گزارش ۸دی، عباسعلی محمدیان رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در گفت‌وگو با اهالی محل درباره جنایت قتل بنیتای ۸ ماهه اظهار داشت: جنایتی اتفاق افتاده و خودرویی به همراه طفل معصومی از این محل ربوده شد و متأسفانه این طفل ۸ ماهه جان خود را از دست داد و نه تنها تهران بلکه کل ایران متأثر شدند.وی افزود: پلیس آنچه در توان داشت برای پیدا کردن خودرو و این کودک گذاشت ولی با توجه به مسیری که طی کرده بودند و خودرو رها شده بود سرنخ‌های لازم را نداشتیم.
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ خطاب به مردم گفت: در ابتدا تیم‌هایی تشکیل شدند و افراد سارق و قاتل را دستگیر کردند و سپس محلی که خودرو رها شده بود کشف شد و مشخص شد این طفل معصوم جان خود را از دست داده است.
سردار محمدیان گفت: دادستانی تهران و پاکدشت دستورات اکید را برای پیگیری این پرونده در اسرع وقت داشته‌اند و امروز جمعه نیز بازسازی صحنه جرم برگزار شد تا فردا پرونده به دادستانی و سپس به دادگاه برود.
در ادامه و پس از بازسازی صحنه جرم سردار محمدیان در جمع خبرنگاران حاضر شد و در پاسخ به پرسش آنها درباره قتل بنیتا اظهار داشت: از مردم تشکر می‌کنیم چرا که هر خبر و صحنه مشکوکی را بلافاصله به پلیس اطلاع می‌دهند.
وی افزود: در ۷ یا ۸ استان مختلف درباره بنیتای ۸ ماهه اطلاع‌رسانی لازم شده بود و در هر مغازه‌ای که لوازم کودک و یا شیرخشک می‌فروختند در صورت برخورد با مورد مشکوک به پلیس اطلاع داده می‌شد.
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: مردم ما عاطفی و همراه با پلیس هستند و برای برخورد با مجرمین همکاری لازم را می‌کنند.
وی درباره جنایت صورت گرفته نیز افزود: از لحظات اولیه که خبر ربایش کودک و خودرو به ۱۱۰ اعلام شد رئیس کلانتری و واحد تجسس وارد صحنه شدند و از یک ساعت بعد مأمور پلیس آگاهی در کلانتری تحقیقات خود را شروع کرد.
سردار محمدیان بیان داشت: قسمتی از کار پلیس در کنار خانواده و قسمت دیگر نیز با حضور نیروهای پلیس انجام شد.
وی افزود: سارقین یک مسیر کوتاه را برای فرار از محدوده و رسیدن به مقصد انتخاب کردند و شیشه‌ها را بالا کشیدند و درب خودرو را بستند البته درب خودرو نیز قفل نشده بود.
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به اینکه پیگیری‌های پلیس از ابتدای این حادثه آغاز و چندین مأموریت نیز داشته‌ایم، گفت: با اقدامات پیچیده و پلیسی سه‌شنبه هفته گذشته محدوده حضور متهمین را پیدا کردیم و البته فردی نیز خبری همراه با اسم کوچک اعلام کرده بود و همزمان با دستگیری سارقین اقدامات لازم برای پیدا کردن کودک انجام شد.
سردار محمدیان گفت: با حکم قضایی هنگامی که به خانه سارقین مراجعه کردیم با پوشک خریداری شده و شیرخشک مواجه شدیم که مشخص شد برای یک کودک ۹ ماهه است که پس از بررسی‌های لازم معلوم شد پسر بچه‌ برادر یکی از متهمین بوده است.
وی افزود: هنگامی که از متهم سراغ طفل ربوده شده را گرفتیم ابتدا منکر شده و بعداً اعلام کرد که ماشین را با طفل کجا رها کرده است و بعد از آن همکاران با آن صحنه دلخراش مواجه شدند.
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در پاسخ به پرسشی مبنی براینکه از دوربین‌های سطح شهر سرنخی به دست نیاوردید، گفت: اگر از دوربین‌ها سرنخی به دست می‌آوردیم ۴ روز صبر نمی‌کردیم بلکه همه روزها و شب‌ها همکاران ما در مرکز مستقر بودند تا زمانی سامانه آلارم دهد و مأموران ما وارد عمل شوند.
سردار محمدیان افزود: خودرو مسیر کوتاهی را خارج از محدوده شهری و کنترل سرعت طی کرده بوده و یک ساعت و نیم بعد رها شده بود.
وی گفت: بیش از ۳۵ سرفصل کاری را هر روز برای پیدا کردن این کودک پیگیری می‌کردیم.
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ خطاب به مردم توصیه کرد:‌ هنگام خرید و یا بستن درب پارکینگ و هر اقدام دیگری در هر بازه زمانی کوتاهی درب خودروی خود را قفل کنند.
سردار محمدیان بیان داشت: فضای مجازی را فرصت می‌دانیم و با انتشار عکس این کودک در فضای مجازی شهروندان تماس‌های بسیاری برای کمک و پیدا کردن این کودک گرفتند.
وی در پاسخ به پرسشی مبنی براینکه متهم اصلی این پرونده ۱۳۰ فقره سرقت داشته و به قید وثیقه آزاد شده است، گفت: پرونده در تهران و در دادستانی پاکدشت بوده و کمتر از یک ماه بوده که این فرد از زندان آزاد شده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه