دو دقیقه برای بازگشت توفانی نفت؛

نفت ۲ ـ سپیدرود ۱؛ معجزه درخشان!

تیم کم امید نفت تهران با پیروزی ۲ بر یک مقابل حریف تازه وارد خود ۳ امتیاز غیرمنتظره را از لیگ برتر کسب کرد تا اتفاقی عجیب را در هفته اول لیگ رقم بزند.

نفت ۲ ـ سپیدرود ۱؛ معجزه درخشان!

به گزارش ۸دی، سپیدرود ابتدا با گل محمد نزهتی در نیمه اول از حریف پیش افتاد اما نفتی ها که تنها با ۳ ذخیره در میدان حاضر شده بودند با گل های آل کثیر(۶۱) و نصرتی (۶۳) نتیجه را برگردانند و با حفظ برتری عجیب ترین ۳ امتیاز این هفته را به خود اختصاص دادند.

 

 

هفته اول لیگ هفدهم، پنجشنبه ۰۵/۰۵/۹۶، ساعت ۲۱:۰۰، ورزشگاه تختی

داور: سیدمهدی سیدعلی                                  کمک ها: جلیل شعرانی، فرهاد مروجی

نفت تهران:

میلاد فراهانی، محمد نصرتی(۷۴ حسین جعفری)، محسن بنگر، هاشم بیگ‌زاده، امیرحسین فشنگ‌چی، علیرضا عزتی، فرید محمدزاده، نادر هوشیار، احمد امیرکامدار، فرشاد هاشمی و عیسی آل‌کثیر
سرمربی: حمید درخشان

سپیدرود رشت:

سید محمد حسینی، سید محسن حسینی، سید احمد سید آهی، محمدرضا الماسخاله(۶۶ غلامرضا رضایی)، میلاد قربان زاده، حسین کعبی، حسین ابراهیمی(۶۰ میعاد یزدانی)،  توحید غلامی، محمد میری، پویا نزهتی، محمد لطفی(۴۶ سهیل حق شناس)
سرمربی: علی نظرمحمدی

 

شرح گل: 
نفت ۰ سپیدرود ۱ (دقیقه ۷، پویا نزهتی): حرکت سپیدرودی از جناح چپ با نفوذ عالی و سپس سانتر بی نقص قربان زاده ادامه یافت و در نهایت ضربه سر حساب شده و دیدنی پویا نزهتی اولین گل سپیدرودی ها در تاریخ لیگ برتر را به ثمر رساند.

نفت ۱ سپیدرود ۱(دقیقه ۶۱، عیسی آل کثیر): اشتباه محض دفاع باتجربه سپیدرودی ها گل تساوی در این بازی را در پی داشت، پاس رو به عقب و اشتباه احمد آهی، آل کثیر را در موقعیتی فوق العاده قرار داد و این مهاجم موفق شد پس از پیش بردن توپ با ضربه ای دقیق دروازه سپیدرودی ها را باز کند.

نفت ۲ سپیدرود ۱(دقیقه ۶۳، محمد نصرتی): دفاع باتجربه نفتی ها موفق شد دومین گل این تیم را از روی نقطه پنالتی به ثمر برساند. نکته جالب در رابطه با این پنالتی اینکه بازهم آهی و آل کثیر تاثیر به سزایی در به وجود آمدن موقعیت گلزنی برای نفتی ها داشتند و با خطای مدافع گیلک ها روی مهاجم نفت داور در سوت خود دمید و نصرتی نیز توانست دومین گل تیمش را به ثمر برساند.

 

 

 

شرح بازی:

شاگردان حمید درخشان موفق شدند اولین بازی خود در لیگ هفدهم را به سود خود به پایان برسانند، آنها در نیمه دوم توانستند دو بار دروازه حریف را باز کنند و به پیروزی برسند.

بازی با حملات جسته و گریخته دو تیم آغاز شد و در حالی که هر دو تیم به دنبال حفظ میانه میدان بودند هر از گاهی به سوی دروازه یکدیگر حمله ور می شدند، اما در نهایت این تیم مهمان بود که توانست از حمله خود سود ببرد و در نهایت به گل زودهنگام دست پیدا کند. سپیدرودی ها در این دقیقه موفق شدند از حریف خود پیش بیفتند.

در ادامه و تا پانزده دقیقه حمله خطرناکی از سوی هیچ یک از دو تیم صورت نگرفت و می توان گفت در پانزده دقیقه پایانی نیمه اول بازهم دو تیم سعی کردند دروازه یکدیگر را با خطر روبرو کنند اما هیچکدام از آنها در استفاده از حملات خود موفق نبودند، البته در این میان سهم سپیدرودی ها از حریف بیشتر بود و شمالی ها چند بار تا مرز فروپاشی دروازه حریف پیش رفتند اما در نهایت موفق به این کار نشدند.

اگر نیمه اول این بازی را از آن سپیدرودی ها بدانیم در نیمه دوم این نفتی ها بودند که توانستند بازی را به خوبی آغاز کنند، آنها که گویی زیر و رو شده بودند حملات زیادی را روی دروازه حریف خود تدارک دیدند و بارها تا مرز فروپاشی دروازه این تیم به تساوی کشاندن بازی پیش رفتند تا در نهایت طی دو دقیقه توانستند بازی باخته را با پیروزی پشت سر بگذارند. آنها با تیزهوشی و فرصت طلبی عیسی آل کثیر توانستند یک گل بزنند و یک پنالتی به دست بیاورند.

پس از توفان نفتی ها و پیش افتادن این تیم بازی به تعادل کشیده شد اما با حملاتی که دو تیم روی دروازه یکدیگر تدارک می دیدند دروازه ها در هر دقیقه از بازی با خطر مواجه می شد و همین موضوع جذابیت تماشای این دیدار را دو چندان کرده بود. البته علیرغم خطرات فراوانی که روی دروازه دو تیم ایجاد شد در نهایت اتفاقی در نتیجه نهایی پیش نیاورد تا این نفتی ها باشند که برنده این بازی لقب بگیرند، البته سپیدرودی ها نیز توانستند بازی خوبی از خود به نمایش بگذارند و در دقایق بسیاری حریف را تحت فشار قرار دهد.

 

دقایق حساس:

دقیقه ۱۵ – نفتی ها که به دنبال جبران گل خورده بودند در این دقیقه میل به دروازه سپیدرود کردند اما موفق نشدند به خوبی عمل کنند و در نهایت این توپ راهی به دروازه گیلک ها نیافت.

دقیقه ۳۰ – سپیدرودی ها در این دقیقه می توانستند دومین خود و بازی را به ثمر برسانند اما این اتفاق نیفتاد و ضربه سر نزهتی با اختلاف کمی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۳۳ – نفوذ کعبی و در نهایت ارسال زیبای او روی خط محوطه جریمه به میری رسید و شوت سرکش این بازیکن نیز توسط فراهانی مهار شد.

دقیقه ۳۷ – اشتباه میلاد فراهانی چیزی نمانده بود تا مقدمات به ثمر رسیدن دومین گل سپیدرودی ها را فراهم آورد اما این اتفاق در نهایت نیفتاد.

دقیقه ۴۱ – ارسال دیگری از شمالی ها مهاجم این تیم را در موقعیت گلزنی قرار داد اما این توپ نیز از دست رفت و توسط مدافع نفتی ها مهار شد.

دقیقه ۲+۴۵ – شلیک زیبای هاشم بیگ زاده با واکنش دیدنی حسینی، دروازه بان سپیدرودی ها مهار شد.

دقیقه ۴۹ – اولین فرصت در نیمه دوم از آن نفتی ها بود و این تیم روی دروازه حریف خطرناک ظاهر شد اما در نهایت سودی نداشت.

دقیقه ۵۱ – یک موقعیت دیگر برای نفتی ها به وجود آمد و ضربه زیبای بازیکن این تیم با واکنش دیدنی حسینی دفع شد.

دقیقه ۵۴ – ضربه سرضرب کامدار از پشت محوطه جریمه دروازه نفتی ها را با خطر مواجه ساخت اما در نهایت راهی خارج از زمین شد.

 

حاشیه:

* در حالی که نفتی ها برای حضور در این بازی مشکلات فراوانی داشتند در نهایت با مجوز موقت که برای یک دیدار صادر شد توانستند در برابر سپیدرودی ها صف آرایی کنند.
* نفتی ها پس از حضور در میدان با ممانعت مسئولان برگزاری باید نام سه بازیکن خود را از لیست خارج می کردند و همین موضوع باعث شد تا این دیدار با دقایقی تاخیر آغاز شود.
* شاگردان درخشان تنها با سه بازیکن ذخیره در این دیدار به میدان رفتند و این اتفاق در حالی افتاد که آنها دروازه بان ذخیره ای روی نیمکت نداشتند.
* حسین کعبی در دیدار امروز بازوبند کاپیتانی گیلک ها را به بازو بست و او را می توان اولین کاپیتان سپیدرودی ها در لیگ برتر دانست.
* به همین ترتیب نام پویا نزهتی نیز به عنوان اولین گلزن این تیم در تاریخ لیگ برتر به ثبت رسید.
* هواداران زیادی از رشت به تهران آمدند تا به حمایت تیم خود بپردازند، هوادارانی که در طول برگزاری این بازی به تشویق سپیدرودی ها پرداختند.
* امید روانخواه و علی نظرمحمدی مربی و سرمربی سپیدرودی ها هستند که دائم به کنار زمین می آیند و به هدایت بازیکنان خود می پردازند.

 

بهترین بازیکن:

عیسی آل کثیر مهاجم جنوبی نفت و آقای گل لیگ دسته اول با درخشش در این بازی نتیجه را به سود نفت تهران برگرداند. او با یک گل و یک پنالتی نقش زیادی در کسب سه امتیاز این بازی داشت.

 

اتفاق ویژه:

نفت که تنها با ۳ بازیکن ذخیره و بدون هوادار در میدان حاضر شده بود، در نهایت با پیروزی در این میدان شاهکار کرد. حمید درخشان سرمربی نفتی ها در آخرین دیدار لیگ برتری خود در این ورزشگاه مقابل نفت منصوریان با نتیجه ۲ ـ ۱ شکست خورده بود و امروز موفق شد در بازگشت به لیگ برتر کار بزرگی انجام بدهد.

منبع: ورزش سه

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه