امیری و شجاع برای افتتاحیه 3 امتیازی قهرمان

پرسپولیس ۲ – فولاد ۰؛ صدرنشینی با یک کارت قرمز

پرسپولیس با گل های وحید امیری و شجاع خلیل زاده در دقایق هشتم نیمه های اول و دوم فولاد را با تسلط از پیش رو برداشت و ۳ امتیاز این بازی را از آن خود کرد.

پرسپولیس ۲ – فولاد ۰؛ صدرنشینی با یک کارت قرمز

به گزارش ۸دی،

به گزارش “ورزش سه”،  گل اول پرسپولیس توسط وحید امیری در شرایطی به ثمر رساندن که پیش از به ثمر رسیدن این گل مهدی طارمی در موقعیت آفساید قرار داشت اما تسلط پرسپولیس به فولاد در حدی بود که اعتراض چندانی بابت این گل گریبان داور بازی را نخواهد گرفت. سرخپوشان در نیمه دوم هم با ضربه سر زیبای شجاع خلیل زاده فاصله را به دو برابر افزایش دادند تا در اولین دیدار لیگ برتر در فصل هفدهم به صدر جدول برسند.

 

 

هفته اول لیگ هفدهم، پنجشنبه ۰۵/۰۵/۹۶، ساعت ۲۱:۰۵، ورزشگاه آزادی

داور:  محمدحسین زاهدی فرد                                   کمک ها : محمدرضا منصوری، رحیم شاهین

کارت زرد

علی علیپور (۷) از پرسپولیس

ایمان مبعلی (۱۷) از فولاد

عبدالله ناصری (۵۷) از فولاد

اخطار دوم و اخراج: علی علیپور (۷۰) از پرسپولیس

احمد عبدالله زاده (۷۴) از فولاد

 

پرسپولیس: 
علیرضا بیرانوند، حسین ماهینی، شجاع خلیل زاده، محمد انصاری، صادق محرمی(۸۶ شایان مصلح)، محسن ربیع خواه، فرشاد احمدزاده، محسن مسلمان(۷۸ کمال کامیابی‌نیا)، وحیدامیری، علی علیپور و مهدی طارمی(۸۰ گادوین منشا)

سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

 

فولادخوزستان: 
حامد لک، عبدالله کرمی، ایوب والی، فرزاد جعفری، عبدالله ناصری، یوسف وکیا(۶۸ هیثم هاشمی)، هادی حبیبی نژاد(۷۱ رضا دهقان)، احمد عبدالله زاده، علی اصغر عاشوری، ایمان مبعلی و رحیم زهیوی.
سرمربی: سیروس پورموسوی

 

 

شرح نیمه اول:
پرسپولیس به عنوان مدافع عنوان قهرمانی لیگ را با ترکیب مطابق انتظار و البته بدون حضور سیدجلال حسینی کاپیتان مصدوم خود آغاز کرد. پرسپولیس از همان ابتدا بازی را هجومی شروع کرده و روی دروازه فولاد فشار آورد. حاصل این بازی هجومی چند موقعیت خطرناک و در نهایت تک گل نیمه اول بود که توسط وحید امیری و براثر چند هجوم همه جانبه به دست آمد. پرسپولیس در ادامه هم مسلط بربازی بود و یکی دو بار توسط علیپور و طارمی در موقعیت گل قرار گرفت اما هیچکدام از موقعیت ها به گل تبدیل نشد تا بازی کمی از آن تب و تاب اولیه بیفتد. هرچند پرسپولیس دربیشتر زمان نیمه حاکم توپ و زمین بود اما فولاد توانست فشار بی امان پرسپولیسی ها را از محوطه جریمه خود دورکرده و به سمت نیمه زمین بکشاند. با این حال بازی پرسپولیس و فولاد در حالی در نیمه اول با تک گل وحید امیری به پایان رسید که به ادعای پرسپولیسی ها و  هوادارانشان حداقل یک پنالتی این تیم در نیمه اول توسط داور گرفته نشد. از طرف دیگر فولاد با آنکه آن فولاد پرشور و خطرناک همیشگی نبود اما دوبار توسط مبعلی و رحیم زهیوی شانس بازکردن دروزاه پرسپولیس را داشت که این تیم درهردو بار توفیقی به دست نیاورد.

شرح گل:
پرسپولیس ۱ – فولادخوزستان۰(دقیقه ۸): حملات همه جانبه پرسپولیس در دقیقه ۸ نتیجه داد و وحید امیری اولین گل پرسپولیس را در فصل هفدهم به ثمر رساند. در یک حمله پاس مسلمان به طارمی رسید اما توپی که مدافع فولاد از روی پای طارمی زد را علی علیپور از فاصله نزدیک به تیر دروازه کوبید. توپ برگشتی را وحید امیری از گوشه زمین به سمت دروازه شلیک کرد که بعد از برخورد به ایوب والی کمانه کرده و وارد دروازه فولادی ها شد.

پرسپولیس ۲ – فولادخوزستان۰شجاع خلیل زاده دقیقه (۵۳): پرسپولیس نیمه دوم را با فشار از جناح چپ توسط وحید امیری آغاز کرد و درنهایت خیلی زود هم به گل رسید. شوت سنگین مسلمان را لک به کرنر فرستاد و همین کرنر که توسط مسلمان روی دروازه فرستاده شد و شجاع خلیل زاده روی تیردوم با پرشی بلند توپ را تبدیل به گل دوم پرسپولیس کرد.

 

دقایق حساس:
دقیقه ۵: اولین خطرناک پرسپولیس در دقیقه ۵ و با فرار علی علیپور از تله آفساید رقم خورد. علیپور توپ را برای احمدزاده به بیرون فر ستاد اما ضربه هافبک چپ پای پرسپولیس با اخلاف اندک به بیرون رفت.
دقیقه ۶: علی علیپور مهاجم پرسپولیس در برخورد با مدافع فولاد در محوطه جریمه سرنگون شد که داور این حرکت را تمارض تشخیص داد و علیپور اولین کارت زرد بازی را گرفت.

دقیقه ۲۲: مهدی طارمی در محوطه جریمه صاحب یک موقعیت خوب شد اما دربرگشت سایه توپ را زد و موقعیت از دست رفت.
رقیقه ۲۳: علی علیپور در این دقیقه از جناح راست وارد محوطه جریمه فولاد شد و در برخورد با مدافع فولاد نقش زمین شد. اما داور مسابقه اعتقادی به خطای پنالتی نداشت.
دقیقه ۲۵: ایمان مبعلی توپ کوتاه ارسالی کرنر را از پشت محوطه جریمه به سمت دروازه پرسپولیس شلیک کرداما ضربه زیبای او با اختلاف اندک به اوت رفت.
دقیقه ۲۶: سانتر ارسالی برای مهدی طارمی به بازیکن فولاد برخورد کرد که بازهم پرسپولیس یها معتقد به پنالتی بودند ولی داور مسابقه نظر دیگری داشت.

دقیقه ۴۱: ارسال خطرناک از سمت راست به محوطه جریمه پرسپولیس رحیم زهیوی را در آستانه گلزنی قرارداد اما پرش بازیکن فولاد هم باعث نشد تا او به توپ برسد و در نهایت این توپ بدون نتیجه برای فولاد به اوت رفت.
دقیقه ۵۲: شوت زمینی و محکم محسن مسلمان در دقیقه ۵۲ را حامد لک به کرنر فرستاد.

دقیقه ۷۰: علی علیپور در یک جدال بر سرتصاحب توپ روی مدافع فولاد مرتکب خطا شد اما بعد از سوت بازی ضربه او به پای مدافع فولاد کارت زرد دوم را برای مهاجم پرسپولیس به همراه آورد و پرسپولیس از دقیقه ۷۰ ده نفره شد.

دقیقه ۹۰+۲: سانتر وحید امیری از جناح چپ را منشا می توانست تبدیل به گل سوم پرسپولیس کند اما توپ درحالی که منشا فقط دروازه بان را مقابل خودش داشت از مقابل این مهاجم عبور کرد.

بهترین بازیکن:

وحید امیری؛ وینگر چپ ملی پوش پرسپولیس در بهترین شرایط ممکن در یک بازی برای تیمش نمایش داد و ضمن به ثمر رساندن اولین گل فصل در تمام مسابقه هم مایه عذاب مدافعان حریف بود. به جز او محسن ربیع خواه در پست هافبک دفاعی و شجاع خلیل زاده و محمد انصاری در قلب دفاع نمایش دلپذیری داشتند.

اتفاق ویژه:

به جز حضور سیدجلال حسینی روی نیمکت درحالی که او اعلام کرده بود چند هفته از میدان دور است و البته شروع خوب پرسپولیس در لیگ باید به اخراج علی علیپور در شرایطی اشاره کرد که سرخ ها آنچنان زیرفشار حریف نبوده اند و علیپور می توانست با کمی خودداری اخراجی شبیه به کارت قرمز مشهور مهرداد پولادی در بازی عراق را تجربه نکند.

 

درحاشیه:
* پرسپولیس امشب و در افتتاحیه لیگ با پیراهن جدید خود که بی شباهت با پیراهن های این تیم در دهه ۶۰ نیست، در زمین حاضر شده تا فولاد سفیدپوش شود.
* مهدی طارمی به شدت مورد حمایت هواداران این تیم قرار گرفت تا مشخص شود حواشی پایان فصل تاثیری در محبوبیت آقای گل دو فصل اخیر سرخپوشان نداشته است.
* در غیاب سیدجلال حسینی، حسین ماهینی به عنوان کاپیتان در مراسم ابتدایی حضور یافت.
* حدود ۱۵۰ هوادار فولاد خوزستان در بخشی از سکوها حاضر شده اند و به حمایت بازیکنان خود مشغول هستند که کری جالبی نیز بین آنها و پرسپولیسی ها شکل گرفته است.
* شجاع خلیل زاده، تنها خرید جدید این تیم محسوب می شود که اولین بازی خود با پیراهن شماره ۳ را در ترکیب این تیم پشت سر خواهد گذاشت. خلیل زاده پیش از این در سوپرکاپ نیز برای پرسپولیس به میدان رفته بود.
* رحیم زهیوی بیش از سایر بازیکنان مورد تشویق هواداران خوزستانی قرار داشت و این در حالی است که کری خوانی او پیش از این بازی باعث موضع گیری هواداران پرسپولیس شده بود.
* علیرضا بیرانوند اینبار پیراهنی انتخاب کرد که باعث دخالت داور در تغییر آن نشود. بیرانوند در این دیدار با پیراهن یکدست مشکی در زمین حاضر شده است.
* صادق محرمی که گمانه زنی در خصوص خستگی او به دلیل حضور در تیم امید و غیبت در این بازی وجود داشت در این بازی در سمت راست دفاعی حاضر شد.
* برانکو برای این بازی نیز ترجیح داد از حسین ماهینی در پست دفاع چپ سود ببرد. این در حالی است که پیش بینی می شد با توجه به حضور شایان مصلح و یک دفاع تخصصی برای این پست، تغییراتی در ترکیب سرخپوشان شکل گیرد.

*احمد نوراللهی هافبک پرسپولیس که بعد از انجام خدمت سربازی به این تیم بازگشته امشب از روی سکوها و جایگاه ویژه بازی همتیمی هایش را تماشا می کند. نوراللهی از دو هفته دیگر می تواند برای پرسپولیس به میدان برود.

*در دقیقه ۷۴ خطای محمد عبدالله زاده روی مهدی طارمی با عصبانیت طارمی همراه شد. واکنش متقابل عبدالله زاده یک کارت زرد را برای بازیکن فولاد به همراه داشت.
*خطای فرشاد احمدزاده در دقیقه ۷۵ روی عبدالله زاده اینبار درگیری این بازیکن و احمدزاده را به همراه داشت. بازیکنان پرسپولیس معتقد بودند که عبدالله زاده باید با دریافت کارت زرد دوم اخراج می شد.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه