مسئول کانون جوانان رضوی استان گیلان:

رسالت خدام حرم مطهر، رساندن پیام مهر و محبت امام رضا (ع) به مردم است

مسئول کانون جوانان رضوی گیلان گفت: رسالت حضور خدام حرم در شهرها، رساندن پیام مهر امام (ع) و تعریف سبک زندگی امام(ع) است.

رسالت خدام حرم مطهر، رساندن پیام مهر و محبت امام رضا (ع) به مردم است

به گزارش ۸دی، اسحاق معبود مژدهی مسئول کانون جوانان رضوی استان گیلان در نشست خبری با خبرنگاران جهت تبیین برنامه های این کانون اظهار داشت: از سال ۸۱ هیأت خادمین الرضا علیه السلام برای اشاعه فرهنگ اهل بیت علیهم السلام برای جوانان و نوجوانان شکل گرفته و سعی شده فعالیت های آن مطابق ذوق و میل مردم و به خصوص جوانان باشد.

وی افزود: کانون جوانان رضوی نیز  از سال ۸۷ به عنوان زیر مجموعه‌ی هیأت شکل گرفته است. کار این کانون پرداختن به مسائل اهل بیت به صورت همه پسند و جذاب برای همه است.

معبود مژدهی در ادامه با اشاره به جشن های زیر سایه خورشید گفت: از سال ۸۷ با آغاز جشن‌های زیر سایه خورشید به ایام  ولادت امام رضا علیه السلام رنگ و بوی دیگری داده شد. سه ضلع مثلث برگزاری این جشنها را تشکل های مردمی، جوانان آستان قدس و گروه خادمان فرهیخته حرم مطهر تشکیل می دهند.

مسئول کانون جوانان رضوی استان گیلان با بیان اینکه آستان قدس رضوی بیش از ۲۴ هزار خادم از اساتید دانشگاه‌ها و حوزه‌ها و فرهیختگان دارد اظهار کرد: در سال ۸۷ حدود ۸ استان این جشن را برگزار کردند که در آن زمان استقبال مردمی و بازدید از بیمارستان ها از کارهای محوری بود. امسال این برنامه در همه استان ها و در ۷۰۰ شهر، بخش و روستا برگزار می شود که حدود ۵۰ مکان آن در استان گیلان است.

وی ادامه داد: این برنامه در حدود سی کشور دیگر برگزار می شود. استان گیلان روز شنبه ۷ مرداد میزبان این خدام خواهد بود و از کاروان خدام از مسیر میدان صیقلان تا مرقد مطهر خواهر امام استقبال خواهد کرد.

معبودمژدهی در ادامه با اشاره به برنامه‌های کاروان خادمان امام رضا (ع) افزود: دیدار خانواده شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم، دیدار با امام جمعه شهرهای مختلف، ملاقات بیماران در بیمارستان‌ها و دیدار با زندانیان از دیگر برنامه‌های کاروان خادمان امام رضا (ع) در گیلان است.

مسئول کانون جوانان رضوی استان گیلان در پایان گفت: با توجه به دستورات آستان قدس، مراسمات از مراکز شهرها  به مناطق محروم و روستاهای دور برده می شود تا همه بتوانند از این مراسم ها بهره ببرند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه