امام جمعه تالش در گفتگو با 8دی:

مباحث هسته ای و موشک های بالستیک بهانه آمریکا برای براندازی نظام است

امام جمعه تالش گفت: در شرایط فعلی تکیه بر توانمندی های داخلی برای پیشرفت ضروری است.

مباحث هسته ای و موشک های بالستیک بهانه آمریکا برای براندازی نظام است

حجت الاسلام و المسلمین حسین انصاری امروز در گفتگو با خبرنگار ۸دی، آمریکا را بدعهد در پیمان ها توصیف کرد و اظهار داشت: برای آنهایی که دلخوش به رابطه با آمریکا بودند نیز ثابت شده است که نمی توان به آمریکا اعتماد کرد.
وی با بیان اینکه اکنون دولتمردان آمریکا صراحت بر براندازی اصل نظام اذعان دارند، افزود: معلوم است که مباحث هسته ای و موشک های بالستیک و دور برد ایران بهانه است و اصل همانی است که آمریکا بر آن تاکید دارد.
امام جمعه تالش با بیان اینکه وجود جمهوری اسلامی ایران برای آمریکا سراسر خسران و ضرر است، گفت: طبیعی است که هر روز آمریکا موردی را برای بهانه قرار دهد و امروز سپاه را بهانه و فردا نیز اشخاص و دانشمندان ما را بهانه خواهد کرد.
انصاری با اشاره به اذن ورود به دانشمندان ایرانی به بهترین دانشگاه کشورشان از سوی دولتمردان آمریکایی گفت: دانشمندان ما با ورود به دانشگاه های آمریکا مورد بازجویی قرار می گیرند و اگر نیاز و خواست آنها را فراهم نکنند از دانشگاه رد می شوند.
وی با اشاره به خوی استکباری آمریکا خاطرنشان کرد: آمریکا نمی تواند به نفع ایران کار کند و یقینا در سال ۸۸ همانگونه که خودشان گفتند قصد براندازی نظام را داشتند.
اما جمعه تالش با تاکید بر هشیار بودن در مقابل زیاده خواهی ها و دسیسه های آمریکا گفت: باید بیشتر دقت کرد که آیا واقعا می توان با آمریکایی ها در یک مذاکره برد-برد وارد شد یا نه اعتماد با آنها موجب از دست رفتن منافع ملی خواهد بود.
انصاری با بیان اینکه باید در اظهار و نظرها و رفتار های آمریکا دقت نظر داشت، بیان کرد: تا زمانی که نگاه پیشرفت ما به بیرون باشد یقینا پیشرفتی نخواهیم داشت اما وقتی نگاهمان به داخل باشد یقینا همان روز روز پیشرفت ایران اسلامی خواهد بود.
وی با اشاره به موفقیت های هسته ای، پزشکی ، موشکی و نظامی در کشور، افزود: پیشرفت های ایران در موارد مذکور تکیه بر توانمندی های داخل بود و این باور را داشتیم که با تکیه بر نیروهای داخلی می توان به موفقیت دست یافت.
امام جمعه تالش با تاکید بر اتحاد سلایق سیاسی و وحدت در جامعه گفت: اکنون که نیروهای استکبار جهانی با یکدیگر متحد شده اند چرا ما نباید با یکدیگر متحد باشیم و حرف هایی بزنیم که دشمن شاد شود.
انصاری با بیان اینکه باید بر منویات رهبری در کشور اطاعت عملی داشت، خاطرنشان کرد: یقینا اگر دشمن اتحاد ما را ببیند پشیمان می شود و یقینا برنامه ریزی های آنها نقش بر آب خواهد شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه