رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

بزرگترین منابع و ثروت ما در زیر زمین نیست بلکه در مغز جوانان ماست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بیان کرد: اندیشه پاک و ارزشمند افراد مانند خورشیدی درخشان روشنگر این راه خواهد بود.

بزرگترین منابع و ثروت ما در زیر زمین نیست بلکه در مغز جوانان ماست

به گزارش خبرنگار هشت دی از رشت، شاهرخ یوسف زاده چابک صبح امروز در همایش دانشگاه در گذر توسعه در سالن همایش های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اظهار کرد: نخستین سالگرد تدوین برنامه راهبردی دانشگاه را گرامی میدارم.

وی با بیان اینکه نقشه راه دانشگاه برای ۱۰ سال آینده توسط این برنامه تدوین شد گفت: این تنها نقشه ای است که ما مسیر را گم نکنیم و به سوی هدف در نظر گرفته شده متمرکز شویم و از دستاوردهای علمی موجود استفاده کنیم و با شتاب فزاینده نه تنها عقب ماندگی های خود را در حوزه های مختلف جبران کنیم بلکه به سرآمدی هم برسیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به دستاودهای استراتژیک افزود: ما به یک هدف مشترک نیاز داشتیم، در هر مسیری قدم بگذاریم ارزشمند خواهد بود، اگر بتوانیم به قله ای که میخواهیم برسیم دانشگاه علوم پزشکی گیلان سرآمد تمام دانشگاههای کشور خواهد بود.

یوسف زاده با اشاره بر اینکه میزان پیشرفت دانشگاهها تقریبا برابر است گفت: هیچ دانشگاهی به تنهایی در سطح بین الملل حرفی برای گفتن ندارد، حتی دانشگاه تهران در رنکینگ جهانی رتبه کمتر از ۵۰۰ ندارد، این نشان میدهد که موفقیت دانشگاههای ما محدود است.

وی تصریح کرد: دانشگاه گیلان در نظر دارد خود را از این حصار بیرون بکشد، آنچه بعنوان چشم انداز دانشگاه مطرح می شود؛ پیشرو بودن در دانشگاههای نسل سوم است و سرآمدی دانشگاه تا سال ۲۰۵۰ مرتبط با پیشرو بودن است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه کشور ما سرشار از منابع خدادادی است گفت: بزرگترین منابع و ثروت ما در زیر زمین نیست بلکه در مغز جوانان ماست، اینکه چرا کشور ما نتوانست از این فرصت استفاده کند به دلیل مدرک گرایی است.

یوسف زاده مهم ترین رسالت دانشگاه را استفاده از استعداد جوانان دانست و مطرح کرد: راه حل این مسئله تکیه بر منابع انسانی و استفاده از مراکز دانش بنیان است، هم‌اکنون دانشگاه علوم پزشکی گیلان در کشور پیشرو است، اما روش علمی که ما پیش گرفتیم هنوز برای برخی در ابهام است.

وی با اشاره بر اندیشه جدید دانشگاه علوم پزشکی گفت: کشور ما بجز این برنامه هیچ راهی برای پیمودن مسیر توسعه ندارد، کلید راه ما هدفمند حرکت کردن است، این ‌نهال کوچک کاشته شده است و دستان ما باید آن را رشد دهد.

یوسف زاده با بیان اینکه یکی از نخستین ‌میوه های این نهال استفاده از دره سپیدرود گفت: اگر به نسل سوم فکر نمیکردیم امروز در این فکر نبودیم که مسیر رسیدن به فناوری سلامت را در سپیدرود طراحی کنیم، بی شک حرفهای دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای پیمودن مسیر توسعه کشور ضرورت دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر اینکه اگر افراد نیز نباشند این برنامه باید ادامه پیدا کند بیان کرد: اندیشه پاک و ارزشمند افراد مانند خورشیدی درخشان روشنگر این راه خواهد بود.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه