خبرنگار: ابوالفضل شکری
معاون فرهنگی و امور مجلس ستاد کل نیروهای مسلح کشور در لنگرود:

مسئولان و مردم باید باور کنند که در شرایط جنگی هستیم

معاون فرهنگی و امور مجلس ستاد کل نیروهای مسلح کشور گفت: برخی حتی به خانواده و فرزندان خود در عرصه جنگ فرهنگی بی‌توجه هستند و احساس جنگ ندارند.

مسئولان و  مردم باید باور کنند که در شرایط جنگی هستیم

به گزارش ۸دی، سردار علیرضا افشار صبح امروز در مراسم رونمایی از مستند «بی نشان» در سالن اداره ارشاد لنگرود با بیان اینکه در امور فرهنگی کشور اختلالاتی وجود دارد که رهبر انقلاب فرمان آتش به اختیار صادر کرده اند اظهار داشت: آتش به اختیار معمولا برای ارگان های نظامی به کار گرفته می شود و در عرصه فرهنگی وقتی به کار می رود که اختلالاتی به وجود بیاید.

وی افزود: وقتی آتش به اختیار می‌گوییم اولین چیزی که به ذهن می آید این است که شرایط موجود شرایطی جنگی است و گوشزد می شود که ما اکنون شرایط جنگ نرم و تهاجم فرهنگی غرب را داریم.

معاون فرهنگی و امور مجلس ستاد کل نیروهای مسلح کشور با بیان اینکه برخی مسئولان باور نمی کنند که در عرصه فرهنگی در شرایط جنگی هستیم گفت: برخی حتی به خانواده و فرزندان خود در این عرصه بی توجه هستند و احساس جنگ ندارند.

افشار ادامه داد: بیشترین حجم از سخنان رهبر انقلاب درباره مسائل فرهنگی که در قالب یک کتاب جمع آوری شده است در خصوص اثبات وجود جنگ نرم است و اینکه در شرایطی جنگی هستیم. اکنون هم می بینیم که امروز در شرایط تهاجم فرهنگی در قالب ماهواره ها، فضای مجازی، تولیدات سینمایی در هالیوود و ..هستیم.

وی تأکید کرد: اگر شرایط جنگی را بپذیریم اولین اتفاق این است که در مقابل دشمن بسیج می شویم. هر ملتی وقتی احساس جنگ داشته باشد همه توان خود را در عرصه جنگی به میدان می آورد. اگر جنگ نرم مورد قبول واقع شود همه یار و همکار همدیگر می شوند.

افشار افزود: در سنگری که آتش دشمن علیه آن وجود دارد افراد داخل سنگر به صورت همدیگر چنگ نمی اندازند و با هم دعوا نمی کنند. چقدر خسارت در پرتو این ناهماهنگی ها و عدن انسجام ها چقدر خسارت به این کشور وارد می شود. اگر جنگ نرم را باور کنیم همه در یک سنگر و علیه دشمن می جنگیم.

معاون فرهنگی و امور مجلس ستاد کل نیروهای مسلح کشور با بیان اینکه وقتی بین فرماندهی و مدیران میانی و عمل کننده اختلال وجود دارد فرمان را مدیران میانی تحلیل و برنامه ریزی نمی کنند گفت:  این مدیران ممکن است بر عکس عمل کنند و آب به آسیاب دشمن بریزند و طوری فکر کنند و تصمیم بگیرند که به نفع دشمن باشد. در این شرایط است که رهبر انقلاب فرمان آتش به اختیار داده اند.

وی ادامه داد: هدف نیروهای آتش به اختیار باید دشمن باشد و این افراد باید سینه دشمن را هدف قرار دهند. در جنگ فرهنگی مشکل ما این است که ممکن است به جای دشمن به دوست بزنیم. آتش به اختیار کار فرهنگی تمیز و قانونی برای دفاع از اسلام و نظام است.

افشار افزود: در بخش های اقتصادی  و دیگر بخش زیر ساخت فرهنگ است و خرده فرهنگ ها تعیین کننده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه