پروژه ای که 10 ساله شد!

تصاویر بازدید استاندار گیلان از پروژه ملی تالار مرکزی رشت

نماینده دولت در گیلان، صبح امروز از پروژه ملی در دست ساخت تالار مرکزی رشت بازدید کرد.

تصاویر بازدید استاندار گیلان از پروژه ملی تالار مرکزی رشت

به گزارش ۸دی، محمدعلی نجفی صبح امروز  از پروژه ملی در دست ساخت تالار مرکزی رشت بازدید کرد و با انتقاد از تاخیر در بهره برداری این پروژه پیگیری های بیش ترو جدی دستگاه های ذیربط از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را خواستار شد.

وی با بیان اینکه برای ساخت این پروژه، ۴٠٠ میلیارد ریال هزینه شده و برای تکمیل نهایی نیز، یکصد میلیارد ریال دیگر نیاز است، گفت: منابع مالی پروژه تأمین است و مشکلات فنی برای سالن اصلی وجود دارد که مقرر شد معاون هماهنگی امور عمرانی با دعوت از معاونین وزیر ارشاد در جلسه ای مشکلات را حل کنند.

بنا بر این گزارش؛ مساحت فضاهای فرهنگی – هنری استان گیلان، ٣۴ هزار و ٩۴٢ متر مربع است که با افتتاح طرح ملی تالار مرکزی رشت، ١٢ هزار متر مربع به فضای فرهنگی استان افزوده می شود.

پروژه تالار مرکزی رشت، یکی از هشت تالار زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که در فضایی به مساحت ١٢ هزار مترمربع شامل سالن کنسرت هال موسیقی با ظرفیت ۹۸۰ نفر، سالن تئاتر با ظرفیت ۵۴۰ نفر، سالن تمرین تئاتر با ظرفیت ۷۰ نفر، سالن موسیقی سنتی با ظرفیت ۱۲۰ نفر است که به صورت همزمان ۱۷۱۰ نفر می توانند از ظرفیت سالن ها استفاده کنند.

این پروژه دارای دو سالن پلاتو، دو گالری، دو کارگاه آموزشی، نمازخانه به ظرفیت ۶۰ نفر و ۴۲۰ متر فضای اداری است که ساخت آن از خردادماه سال ١٣٨۶ آغاز شده و هم اکنون بالغ بر ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

در حال تکمیل ….

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
اخه این سالن تو جمهوری اسلامی چه فرهنگی رو قراره ارتقا بده وقتی ظرفیت نماز خونش ده درصد سالن کنسرت موسیقیش هم جا نداره.
در حاشیه